  • 11. Data: 2014-02-28 10:07:23
    Temat: Re: Zanieść prąd do samochodu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:710fae97-0e50-4f34-8a87-579d9ffcf62a@googlegrou
    ps.com...

    > A jak dla kogoś sensem życia jest wymyślanie kwadratowych kół?

    Mam się czuć obrażony ?
    P.G.

  • 12. Data: 2014-02-28 10:11:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <n...@m...com> napisał w wiadomości

    > to niech mi zaprojektuje tani oscyloskop cyfrowy. jakieś 2 ADC żeby było
    > ze 100MS/s, FPGA, USB, do tego jakiś open source soft ... będę
    > wdzięczny, bo sam ni mam czasu i $$$ na coś fabrycznego :)

    Ceny/dostępność nowego oscyloskopu w 1983 roku były wystarczającym
    uzasadnieniem tego, że zrobiłem go (oczywiście analogowego) sobie sam.
    Obecnie ceny/dostępność nowego nie uzasadniają robienia 1 szt. samemu.
    P.G.

  • 13. Data: 2014-02-28 10:16:27
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 28.02.2014 o 10:05 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

    > Użytkownik "Artur Miller" <n...@m...com> napisał w wiadomości

    > Gdyby był niesprawny faktycznie byłoby łatwiej.
    >
    > Nie chciałem się rozpisywać (już tu kiedyś pisałem w czym problem).
    No to skoro prąd musisz nosić w wiaderku do auta to obok w wątku masz
    rozwiązanie-bateria supercap, są nawet filmiki że odpala auto na samych
    kondesatorach. Jest to tym czego potrzebujesz, do tego szybkie łącze w
    kabinie, w ups-ach dużych są takie, wyłącznik prądowy, wpinasz się
    odpalasz auto i jedziesz.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 14. Data: 2014-02-28 10:24:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:530f8a08$0$2160$65785112@news.neostrada.pl...

    > to juz lepiej.... 24V i żarówka.

    Banalnie proste a nie wpadłem - podoba mi się. Trochę boli, że połowa
    energii pójdzie w oświetlenie silnika :).

    > nie wiem o jakich paluszkach piszesz w p2,

    Myślę o zwykłych AA. Połączonych równolegle i włączonych w szereg z
    akumulatorem 12V 7Ah.
    Zakładam, że jak połączę dwa akumulatory równolegle to poza pierwszą chwilą
    potem przepływ prądu będzie bardzo powolny i chodzi o jakieś popychadło
    przepływu prądu.

    > ale możesz się zastanowić nad ogniwami 18650.

    Zakładałem oparcie się na zawartości szuflady a 18650 tam nie mam. Nie mam
    też konta na alledrogo, ale pewnie da się kupić bez niego.
    Rozważę to.

    > Daj znać jak coś wystrugasz.

    Znając realia codziennej bieganiny to mogę się nie zebrać. Potem jak kiedyś
    nie odpali to odpalę kablami i znów się będę zbierał do zrobienia czegoś
    itd... :). Po odpaleniu wystarczy 10 minut jazdy i jest spokój na kolejne 2
    miesiące (statystycznie bo czasem na pół roku).
    P.G.

  • 15. Data: 2014-02-28 10:27:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > A nie bierzesz pod uwagę możliwości dodania pętli ograniczającej również
    > napięcie? Wydaje się to takim dość oczywistym rozwiązaniem.

    Nie biorę.
    Zakładam, że źródło ma rzędu 7Ah, ładowany ma 80Ah i jest rozładowany.
    Biorę pod uwagę kontrolę napięcia źródła aby go nie wydoić do zera.
    P.G.

  • 16. Data: 2014-02-28 10:42:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kondesatorach. Jest to tym czego potrzebujesz, do tego szybkie łącze w
    kabinie, w ups-ach dużych są takie, wyłącznik prądowy, wpinasz się

    O cenie zapomniałeś :).
    P.G.

  • 17. Data: 2014-02-28 10:54:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A nie ma jakiegos zasilacza do laptopow samochodowego ?
    > takiego z 12 na 17/15/14V ...

    Jakiego rzędu prądy biorą laptopy ?

    > Hm, a moze nie trzeba ograniczac ? Dioda, dlawik ...

    Wyczytałem, że takiego 12V 7Ah ładować chyba nie można szybciej niż 2A, ale
    charakterystyki rozładowania widziałem nawet dla 25A.
    Jakaś nadmiarowa dioda może by wytrzymała początkowe ładowanie, ale próby
    rozruchu chyba nie. Można oczywiście pamiętać, że trzeba odłączyć, ale jak
    człowiek w nerwach i pośpiechu to mu różne oczywiste dla każdego rzeczy
    czasem wylatują z głowy.
    P.G.

  • 18. Data: 2014-02-28 11:27:08
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-02-28 10:24, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Banalnie proste a nie wpadłem - podoba mi się. Trochę boli, że połowa
    > energii pójdzie w oświetlenie silnika :).

    To ja mam jeszcze inny pomysł: 3x6V=18V i duużej mocy żarówka. 3 klocki
    łatwo skleić taśmą.

    --
    Michał

  • 19. Data: 2014-02-28 11:33:55
    Od: m...@g...com

    W dniu piątek, 28 lutego 2014 10:05:56 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]
    >
    > pierwszym problemie (jakiś 5 lat temu) okazało się, że należy nam się (dwa z
    >
    > 3 samochodów) wymiana wiązek kablowych bo w tej serii numerów fabrycznych
    >
    > robią się jakieś zwarcia.
    >
    > To nic nie pomogło i problem występuje losowo z 5..6 razy do roku w każdym z
    >
    > tych samochodów. Lato/zima nie ma wpływu, Nie jest to ujemny bilans (200km w
    >
    > lipcu a na drugi dzień rano pusty akumulator) ani zostawienie nie
    >
    > wyłączonego czegoś (moim zdaniem komputer bzikuje i coś sam z siebie
    >
    > włącza - podejrzewam, że świece żarowe, a pojęcie upgrade oprogramowania

    Zamontować odłącznik akumulatora? Radio się skasuje, ale to mała niedogodność w
    porównaniu z brakiem możliwości odpalenia. Przy okazji dodatkowe zabezpieczenie
    przed kradzieżą. Na przykład coś takiego:

    http://www.elwat.com.pl/produkt/38,impulsowy_odlaczn
    ik_akumulatora,5

    Pozostaje do rozwiązania problem podtrzymania radia, zegara itp. ale to chyba
    mniejsza niedogodność niż brak możliwości odpalenia lub noszenie wiaderkiem. Można
    by równolegle do styków odłącznika podłączyć żarówkę - wtedy dopóki coś nie będzie
    próbowało pobrać większego prądu (lub sami zapomnimy włączyć przed przekręceniem
    kluczyka), nic się nie powinno skasować.

    Jeśli podejrzewamy, że to świece żarowe - może tylko je odłączać (lub sterowanie ich
    przekaźnika)?

    Do sprawdzenia - czy ten samochód nie ma takiego patentu, że grzeje świece żarowe po
    otwarciu i zamknięciu drzwi kierowcy, zanim jeszcze przekręcimy kluczyk, by skrócić
    czas czekania po przekręceniu. Do tego niepewny (rozregulowany) wyłącznik drzwiowy
    który czasami włącza sam z siebie. Znam takie coś z VW Caddy 1,9D rocznik 2000
    (starszy silnik 1Y jeszcze bez komputerów, wymagający dłuższego grzania - w nowszych
    SDI/TDI już tego nie ma).

  • 20. Data: 2014-02-28 11:38:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Jakiego rzędu prądy biorą laptopy ?

    Zalezy ktore. Zasilacz (sieciowy) do wypasionego Della ... 19.5V,
    9.23A.

    Ja mam 90W ... grzeje sie czasem, tzn zasilacz. A jak pracuje i
    laduje aku to nawet bardzo sie grzeje.

> [...]
    >2A, ale charakterystyki rozładowania widziałem nawet dla 25A.
    >Jakaś nadmiarowa dioda może by wytrzymała początkowe ładowanie, ale

    Rozne sa diody. takie na kA tez.
    Ale mysle ze po prostu duzo nie poplynie. I mozna dodac bezpiecznik.

    P.S. o, Lamina jeszcze zyje
    http://www.lamina.com.pl/pl/produkty/wyroby-polprzew
    odnikowe/diody/diody-srubowe

    PPS. sa gotowe, ale nie wyglada mi to na 10A
    http://allegro.pl/kable-przewody-rozruchowe-pod-zapa
    lniczke-12v-i3938294317.html
    http://allegro.pl/laduj-bez-otwierania-maski-przez-z
    apalniczke-sklep-i3979415029.html