  • 31. Data: 2011-07-28 00:40:31
    Temat: Re: Zaniedbania ASO podczas trwania umowy serwisowej
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-27, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Postaw się w roli laika. On nie wie. Płaci, więc zakłada, że wszystko
    > jest w porządku. Dlaczego miałby zakładać inaczej? Czy w tym kraju trzeba
    > być ekspertem od wszystkiego, albo na każdym kroku jesteś oszukiwany?

    Tak.

    > Uważasz to za normalne?

    Nie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 32. Data: 2011-07-28 00:41:48
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 28 Jul 2011 00:29:51 +0200, Artur Maśląg wrote:

    > Może trochę spuść z tonu, ponieważ ja nie twierdzę, że Twój Tata (czy
    > Ty) ponosi jakąkolwiek winę (w przeciwieństwie do twierdzeń np. MZ).
    > Chciałem tylko stwierdzić, że różne "rozbieżności" wcale nie są domeną
    > polskich serwisów. Do tego tak naprawdę nie wiadomo co było zrobione, a
    > co nie. Zresztą wpisy w książce są nieistotne (choć być powinny).
    > Powinny być faktury za usługi oraz stosowne adnotacje w systemie
    > serwisowym. Faktury z funduszu, a adnotacje z ASO.

    Przede wszystkim ja tylko grzecznie pytam, co uważasz w tej sprawie. Nie
    musisz się unosić.

    Niestety problem z fakturami jest taki, że ich adresatem i co
    najważniejsze płatnikiem był leasingodawca. Ja ich nawet nie widziałem na
    oczy. Co więcej, jestem niemal przekonany, że mi ich nie pokażą. Ja
    płaciłem tylko miesięczną stawkę tytułem umowy serwisowej. Rozliczenia
    między ASO a leasingodawcą nas nie obchodziły i nie mieliśmy do nich
    dostępu.

    Domyślam się, że książka zostanie uzupełniona naszą prośbę zgodnie z tymi
    adnotacjami/zapisami w systemie serwisowym. Nie wiem czy będę miał
    możliwość wglądu do tych zapisów. Pewnie nie.

    > Oczywiście, że domniemanie. Dowodem to może być dopiero ekspertyza
    > rzeczoznawcy, a nie Twoje zdjęcia.

    Ok, zaczynamy czepiać się słówek. Mi chodzi tylko o to, że taki jest stan
    faktyczny. Czy będzie tego można użyć jako dowodu w sądzie - raczej nie,
    ponieważ ekspertyza nie została wykonana. Teraz to już raczej musztarda
    po obiedzie :\

    Bardzo dziękuję.

    Tomek

  • 33. Data: 2011-07-28 00:46:07
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-27 23:53, Tomasz Stiller pisze:

    > Nie zaciekawiło, bo nie miał pojęcia, że jest coś takiego jak książka
    > serwisowa do której należało dokonywać wpisów. Przekazując samochód na
    > przegląd dawał również komplet wymaganych przez ASO dokumentów. Po
    > odbiorze podpisywał jakiś protokół. To wszystko. Dlaczego miał zakładać,
    > że coś jest nie w porządku?

    Widzisz, u wielu osób istnieje jakaś miłość do książeczek, stempelków
    oraz podpisów. One są tak naprawdę nieistotne. Skoro usługa była
    robiona w ASO, to w ichnim systemie informacje o wykonanych
    przeglądach muszą istnieć. Do tego są faktury za wykonane usługi
    serwisowe. Plus ten podpisany protokół o wykonaniu usługi.

    > Szczególnie, że nie przyjechał do Pana Miecia za róg, tylko do
    > autoryzowanej stacji obsługi. Szczególnie, że ma odpisaną umowę
    > zobowiązującą tą stację do obsługi jego samochodu. Szczególnie, że jest
    > człowiekiem bardzo uczciwym i w domyśle oczekującym tej uczciwości od
    > innych.

    Wiesz, że ja mam książeczki serwisowe poza ASO? Tak, dobre serwisy
    takie dają i nawet wypełniają. A ASO to delikatnie powiedziawszy
    dość często spore nieporozumienie.

    > Z tego co mi wiadomo, serwis ma obowiązek dokonywania wpisów w książce
    > serwisowej. Pytanie gdzie znajdę odpowiedni paragraf na który mogę się
    > powołać, a może to nie do końca prawda?

    Nie wiem, czy jest taki obowiązek prawny.

    > Na prawdę? Super, ja akurat też. W takim razie pozwolisz, że zadam Ci
    > pytanie. Taki mały off-top. Jak powinno być zabezpieczone gniazdo
    > znajdujące się w strefie pierwszej w łazience, zakładając, że położono do
    > niego przewód 1,5mm2. Pamiętaj, że od tego zabezpieczenia zależy Twoje
    > życie.

    Bzdurą jest twierdzenie, że na wszystkim trzeba się znać - to jest
    fizycznie niemożliwe. No ale wiesz - tu jest pms, jak masz samochód
    to masz się znać na wszystkim... Ciekawe jak ci ludzie jeżdżą tymi
    samochodami, skoro większość z nich nie wie nawet jak żarówkę
    wymienić. Samochód to od dawna przedmiot użytku codziennego.

    > Zgadzam się, że został oszukany.

    Tego nie wiesz.

    > Od początku próbuję ustalić, co z tym
    > faktem zrobić. Jak dobrać się do tyłków odpowiedzialnych za ten stan
    > rzeczy.

    Najpierw rzeczoznawca, dopiero później można się zastanawiać co z tym
    dalej zrobić.

    > Nie zgadzam się natomiast, że Tata musiał wykazać cień zainteresowania.
    > Płaci i wymaga.

    Z tym się zgadzam - sam tak podchodzę, choć nie powiem, bym nigdy nie
    wykazywał cienia zainteresowania ;)

  • 34. Data: 2011-07-28 00:49:36
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-27, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Nawet nie wiem gdzie miałbym szukać takie
    > rzeczoznawcy i ile kosztuje taka wycena.

    Na przyszłość: u mnie na priva. (nie moja fucha więc bezpośrednio nie
    będę reklamował)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 35. Data: 2011-07-28 01:00:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-28 00:41, Tomasz Stiller pisze:

    > Przede wszystkim ja tylko grzecznie pytam, co uważasz w tej sprawie. Nie
    > musisz się unosić.

    Wdech, wydech, wdech, wydech i tak z 30 razy. Póki co, to staram się
    wytłumaczyć i pomóc, a Twoje zacietrzewienie raczej w tym nie pomaga.

> [...]
    > płaciłem tylko miesięczną stawkę tytułem umowy serwisowej. Rozliczenia
    > między ASO a leasingodawcą nas nie obchodziły i nie mieliśmy do nich

    Skoro tak, to tym bardziej pozostaje tylko rzeczoznawca, a co z tego
    wyniknie - któż to wie...

    > Domyślam się, że książka zostanie uzupełniona naszą prośbę zgodnie z tymi
    > adnotacjami/zapisami w systemie serwisowym. Nie wiem czy będę miał
    > możliwość wglądu do tych zapisów. Pewnie nie.

    To w czym problem, skoro tak naprawdę nie wiesz, co było zrobione,
    a co nie?

    > Ok, zaczynamy czepiać się słówek.

    Pisałem - spuść z tonu. By zacząć jakąkolwiek batalię z
    serwisem/leasingiem to musisz mieć dowody w ręku, a nie domniemania.
    Twoja ocena stanu przytaczanych filtrów to jedynie domniemanie.

    > Mi chodzi tylko o to, że taki jest stan faktyczny.

    Stan faktyczny - a co to znaczy?

    > Czy będzie tego można użyć jako dowodu w sądzie - raczej nie,
    > ponieważ ekspertyza nie została wykonana. Teraz to już raczej musztarda
    > po obiedzie :\

    Sam widzisz, że masz tylko domniemania, a nie dowody.

    > Bardzo dziękuję.

    Proszę bardzo - od tego trzeba było zacząć.

  • 36. Data: 2011-07-28 07:09:41
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Faktycznie nie wiem, czy olej nie był wymieniany. Na bagnecie jest po
    > prostu czarny, ale tak podobno wygląda we wszystkich dieslach. Natomiast
    > wiem na pewno, że filtr oleju nie był ruszany ani razu. Podobnie pewnie z
    > filtrem paliwa, o czym się jeszcze przekonamy jutro jak go wymienimy.

    A skąd wiesz że filtr oleju nie był ruszany? Po czym to poznałeś? Jest data
    na nim?

  • 37. Data: 2011-07-28 07:15:23
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > Co więcej, samochód przekazano nam z pustą książeczką serwisową. Zero
    > wpisów, na żadnym z terminowych przeglądów które przechodził samochód. W
    > serwisie twierdzą, że brak wpisów oznacza iż książeczka nie była
    > przedłożona podczas przeglądu - co jest delikatnie mówiąc ściemą.

    Akurat tego nie bylbym taki pewien :)

    Mamy w firmie kilka leasingowanych aut, wszystkie jeżdzą regularnie na
    przeglądy, ale ksiażki serwisowe leżą u ... leasingodawcy (400 km dalej)
    - i oczywiscie nie sa uzupełniane.

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 38. Data: 2011-07-28 07:19:13
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > Ale jeszcze nigdy nie widziałem, aby któryś z nich miał w ręku listę
    > czynności kontrolnych, którą musi odfajkować, a tym bardziej żebym taką
    > listę ja otrzymał, zwłaszcza po przeglądzie jako załącznik do czegoś.

    Są ASO, ktore to praktykują :)

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 39. Data: 2011-07-28 08:35:32
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Norma dla tego silnika mówi, że może zużywać do 0,6l/1000km tak, to nie
    > pomyłka. 6l na 10k km. Jakieś dolewki były, ale nie wiem w jakich
    > ilościach.

    Ile ?? Rety.... a to niby ja jezdze stary sztruclem. Moje auto ma 170tys
    km, 15 lat i nie musze nic dolewac miedzy wymianami.

    A co do tematu. W ASO z tego co wiem oprocz ksiazki serwisowej kazdy
    przeglad, naprawa, wiyta auta jest odnotowywana w ich systemie
    komputerowym. Jesli auto bylo zawsze w tym samym ASO obslugiwane to nie
    powinno byc problemu po VIN otrzymania wyciagu z ich systemu co i kiedy
    bylo wymieniane. Nie znam sie na leasingu, ale moze wystosuj pisemko do
    leasingodawcy z prosba o kopie faktur za przeglady.

    Z logicznego punktu widzenia raczej leasingodawcy nie mozesz scigac za
    zaistaniala sytuacje, bo w koncu to Twoj ojciec jezdzil do ASO i byl przy
    aucie w trakcie odbioru.

    Obawiam sie, ze to w sumie bedzie walka z wiatrakami. Jesli masz czas i
    checi na zabawe z rzeczoznawca, sadami itd to Twoja wola, ale ciezko bedzie
    ci wygrac. Koszty moga sie okazac wieksze niz korzysci. Ja bym sie
    zastosowal do porad kolegow - nadgonic zaleglosci i cieszyc sie sprawnym
    autem. Albo sprzedac.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 40. Data: 2011-07-28 08:42:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości news:

    > Niestety, mądry polak po szkodzie. Filtry w tym konkretnym samochodzie
    > już zostały wyjęte. Nawet nie wiem gdzie miałbym szukać takie
    > rzeczoznawcy i ile kosztuje taka wycena.

    Zakładam że koło 500 zł, szukać można w Automobilklubach, Dekrze, albo na
    stronach sądu (biegłych sądowych z tej dziedziny).

    > Ok, co w takim przypadku. Czy firmy nie są w żaden sposób chronione?

    Firmy ma chronić prawnik któremu płacą.

    > Reklamację czego? Stanu samochodu? Obsługi serwisowej? Czy czegoś jeszcze?

    Stanu samochodu poprzez podważenie jakości obsługi serwisowej.