  • 1. Data: 2012-02-09 14:00:58
    Temat: Zamawianie w DIGIKEY - prośba
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Witam,
    mam pytanie czy trudno jest zamówić towar w DIGIKEY?
    Potrzebuje układ L6228 w DIP24 (18 sztuk) i tylko tam go znalazłem.
    Jest tam w cenie 4,14$. Czy to jest cena brutto, netto?
    Co jeszcze muszę doliczyć do tej ceny?
    Jak długo idzie ta przesyłka do Polski?
    Jak się tam płaci (czy tak jak w Texas Instrument przy zamawianiu
    katalogu)?
    Ile kosztuje przesyłka do Polski?
    Czy jest możliwa wysyłka na inny adres?

    Byłbym wdzięczny za wskazówki, tak jak to zrobił Roman przy
    zamawianiu katalogu TI.

    Pytający

  • 2. Data: 2012-02-09 14:15:29
    Temat: Re: Zamawianie w DIGIKEY - prośba
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pytajacy,

    [...]

    > Byłbym wdzięczny za wskazówki, tak jak to zrobił Roman przy
    > zamawianiu katalogu TI.

    To był chyba Waldek...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-02-09 14:25:25
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-09 15:00, pytajacy pisze:
    > Witam,
    > mam pytanie czy trudno jest zamówić towar w DIGIKEY?
    > Potrzebuje układ L6228 w DIP24 (18 sztuk) i tylko tam go znalazłem.
    > Jest tam w cenie 4,14$. Czy to jest cena brutto, netto?

    Cena jest netto. Do niej dojdzie polski VAT.

    > Co jeszcze muszę doliczyć do tej ceny?
    > Jak długo idzie ta przesyłka do Polski?
    > Jak się tam płaci (czy tak jak w Texas Instrument przy zamawianiu
    > katalogu)?

    Płaci się kartą kredytową. Nie pamiętam czy można przez PayPal.

    > Ile kosztuje przesyłka do Polski?
    > Czy jest możliwa wysyłka na inny adres?

    Zdaje się ze w ustawieniach podajesz adres wysyłki i adres do faktury.

    http://ordering.digikey.com/ordering/internatlshipra
    tes.aspx?site=us
    Przesyłka 60$, przy zakupie za powyżej 200$ masz przesyłkę gratis.
    Przesyłka idzie szybko ale odprawia się długo. Powinieneś liczyć, że
    może to potrwać ze 2 tygodnie. Na odprawie zapłacisz cło i VAT. Cło
    chyba wynosi w większości przypadków 0, więc tylko 23 procent VAT. Za
    przesyłkę też zapłacisz VAT, bo podniesie wartość towaru. Jeśli jesteś
    firmą to musisz się zarejestrować jako importer - dostać numer w
    systemie EORI. to kosztuje grosze ale zajmie ze dwa dni. Lepiej to zrobi
    c przed sprowadzeniem bo agencja celna daje mało dni na dostarczenie
    wszystkich dokumentów koniecznych do odprawy i każdy dzień jest ważny.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2012-02-09 16:08:15
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Mario <m...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > Przesyłka 60$, przy zakupie za powyżej 200$ masz przesyłkę gratis.
    > Przesyłka idzie szybko ale odprawia się długo. Powinieneś liczyć, że

    Jak masz wszystkie papiery OK, potrwa to MAX!! jedną dniówkę.

> [...]
    > firmą to musisz się zarejestrować jako importer - dostać numer w
    > systemie EORI. to kosztuje grosze ale zajmie ze dwa dni.

    Ani grosza!! EORI dostajesz za friko, w systemie pojawiasz się w przeciągu
    1/2 godziny.

    > Lepiej to zrobi
    > c przed sprowadzeniem bo agencja celna daje mało dni na dostarczenie
    > wszystkich dokumentów koniecznych do odprawy i każdy dzień jest ważny.

    Zmień agencję.

    MH

  • 5. Data: 2012-02-09 16:17:31
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 9 Lut, 15:15, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    > Hello pytajacy,
    >
    > Thursday, February 9, 2012, 3:00:58 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To był chyba Waldek...

    No właśnie Ty mi pomagałeś, a zwłaszcza płatność kartą
    z mBanku i ten kod trzycyfrowy. (Dzięki)
    W DigiKey też można płacić w ten sposób?

    pytający

  • 6. Data: 2012-02-09 16:20:11
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    > Płaci się kartą kredytową. Nie pamiętam czy można przez PayPal.

    A można kartą debetową z mBanku?

> [...]
    > c przed sprowadzeniem bo agencja celna daje mało dni na dostarczenie
    > wszystkich dokumentów koniecznych do odprawy i każdy dzień jest ważny.

    Dzięki, zarejestruje się w EORI jako importer. Czyli kupowanie
    to nie taka prosta sprawa.

  • 7. Data: 2012-02-09 16:27:20
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-09 17:08, MH pisze:

    tes.aspx?site=us

    > Jak masz wszystkie papiery OK, potrwa to MAX!! jedną dniówkę.

    Miałem na myśli całą procedurę od zamówienia do otrzymania towaru.
    Najpierw to musi dojść do Polski. Nawet jak masz papiery OK to musisz
    odesłać jakieś zestawienie towarów do celów odprawy celnej. I opis po
    polsku faktury. Pewnie okaże się też, że potrzebne nowe pełnomocnictwo
    dla agencji. W sumie jak dostaniesz maila to odpiszesz na nie w
    następnym dniu. Potem odprawa i wysłanie np z Katowic do ciebie. Tydzień
    trzeba liczyć, jeśli nie trzeba latać po urzędach.

    > Ani grosza!! EORI dostajesz za friko, w systemie pojawiasz się w przeciągu
    > 1/2 godziny.

    Nie pamiętam czy się płaciło, wydawało mi się że jakieś grosze. Jak tego
    nie robiłeś to w jeden dzień dostajesz informację, że coś takiego
    potrzebne i ciężko w ten sam dzień (powiedzmy do godziny 15) skumać o co
    chodzi, pobrać i wypełnić formularz, złożyć je osobiście, odebrać
    potwierdzenie i wysłać dokumenty do agencji celnej.

    > Zmień agencję.

    Zgłosiła się do mnie agencja firmy przewozowej dostarczającej przesyłkę
    z USA. Popędzali mnie bo podobno jest jakiś dość krótki termin na
    odprawę. Na co dzień nie importuję towarów z zagranicy więc szło trochę
    opornie. Teraz pewnie byłoby już łatwiej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2012-02-09 16:34:09
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-09 17:20, pytajacy pisze:

    > A można kartą debetową z mBanku?

    Ważne żeby była w akceptowanym przez nich systemie (Visa/Mastercard) i
    miała kod CVV2/CVC2

    tes.aspx?site=us

    > Dzięki, zarejestruje się w EORI jako importer. Czyli kupowanie
    > to nie taka prosta sprawa.

    Prosta, tylko za pierwszym razem wymaga ogarnięcia o co chodzi.
    Najlepiej zawczasu zarejestruj się w EORI. Odprawę możesz zlecić jakiejś
    konkretnej firmie mającej twoje pełnomocnictwa albo musisz je udzielić
    agencji związanej z kurierem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2012-02-09 16:46:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pytajacy,

    > A można kartą debetową z mBanku?

    PayPal przyjmuje debetowa Visę mBanku.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2012-02-17 15:22:45
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Dla szukających: nie taki diabeł straszny.
    minął tydzień od zamówienia i scalaki mam w ręce.

    pytający