  • 1. Data: 2012-02-03 22:58:14
    Temat: usb jako zasilanie przekanika ?
    Od: t...@w...pl

    Witam Grupe

    czy istnieje mozliwosc zasilic dowolny przekaznik przy pomocy gniazda
    usb ?

    dokladniej chodzi o to aby po wlaczeniu urzadzenia ktore ma wbudowane
    usb ,
    zalaczal sie przekaznik
    ktory uruchomi nastepne urzadzenie .

    czy takie cos zadziala ?
    http://www.quasarelectronics.com/smart-kit/1168-logi
    c-or-led-activated-relay-board.htm

    prosilbym o odpowiedz i ewentualnie jakis link do takiego urzadzenia
    jezeli
    powyzsze jest nieodpowiednie .

  • 2. Data: 2012-02-07 07:37:23
    Temat: Re: usb jako zasilanie przekanika ?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > czy istnieje mozliwosc zasilic dowolny przekaznik przy pomocy gniazda
    > usb ?

    Teoretycznie tak. Praktycznie najlepiej uzyc takiego z cewka na 5V.

    > dokladniej chodzi o to aby po wlaczeniu urzadzenia ktore ma wbudowane
> [...]

    W specyfikacji wystepuje tam napiecie zasilania 9-12V - dodatkowe. Jezeli
    nie przeszkadza, to zadziala. Ale doczytaj do konca...

    > prosilbym o odpowiedz i ewentualnie jakis link do takiego urzadzenia
    > jezeli
    > powyzsze jest nieodpowiednie .

    Zaczalbym próby od podlaczenia przekaznika (z dioda przeciwprzepieciowa)
    bezposrednio do portu USB. Nawet proponuje zaczac od diody LED z opornikiem
    i poobserwowaniu zachowania sie USB. Nie wszystkie USB wylaczaja sie jak
    wylaczy sie urzadzenie. Jak dioda bedzie swiecic zgodnie z oczekiwaniami, to
    w jej miejsce wpinamy przekaznik.
    Pobór pradu przez przekaznik to okolo 50mA, wiec USB da rade.
    Mozna zrobic jak w linku: przekaznik na 12V sterowany tranzystorem - wtedy
    potrzebujemy dodatkowego zasilania.
    Jezeli doswiadczenia z LEDka pokaza ze przekaznik nie wylacza sie
    (ustawienia bios?) wtedy potrzebny bedzie przekaznik sterowany poprzez USB i
    program który bedzie go zalaczal.

    Zasilanie w USB jest na dwóch bocznych pinach.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2012-02-07 17:40:55
    Od: Portal <m...@t...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Mozna zrobic jak w linku: przekaznik na 12V sterowany tranzystorem -
    > wtedy potrzebujemy dodatkowego zasilania.

    A nie prościej od razu LEDa po eksperymentach zastąpić optotriakiem?
    Pytanie tylko ile pytacz potrzebuje przez ten przekaźnik puścić prądu?

    Pozdr
    Portal

  • 4. Data: 2012-02-08 12:59:45
    Od: Dominik & Co <D...@c...invalid>

    W dniu 03-02-2012 23:58, t...@w...pl rzecze:

    > czy istnieje mozliwosc zasilic dowolny przekaznik przy pomocy gniazda
    > usb ?

    Bezproblemowo, przekaźnik na 5V za złotówkę z groszami.

    > czy takie cos zadziala ?
    > http://www.quasarelectronics.com/smart-kit/1168-logi
    c-or-led-activated-relay-board.htm

    A po co z armatą na muchę?

    Ja zrobiłem sobie takie coś:
    http://www.voila.pl/464/wqzpk/index.php?get=1&f=1

    Dzięki temu drukarka, monitor, głośniki itp. mają zasilanie
    tylko wtedy, gdy jest włączony komputer.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 5. Data: 2012-02-08 18:37:40
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 08.02.2012 13:59, Dominik & Co pisze:
> [...]
    >
    > Dzięki temu drukarka, monitor, głośniki itp. mają zasilanie
    > tylko wtedy, gdy jest włączony komputer.

    To, że Twój komputer nie daje napięcia na USB, gdy jest wyłączony, nie
    znaczy, że wszystkie to robią ;). Mój starszy PC miał zworkę,
    wybierającą czym zasilić USB (5V/5V-stan-by). Nowy zasila USB cały czas.
    Urządzenia, które "gadają" po USBie są usypiane "softwareowo". Taki
    przekaźniczek jak Twój po prostu nic by mi nie dał i pewnie w wielu
    wielu innych komputerach jest podobnie... .
    Naturalnie, idea jest słuszna, może wystarczy poszukać innego miejsca,
    gdzie napięcie zasilania ZALEŻY od stanu komputera... Może złącze
    zasilania wentylatora albo dysku??
    Swoją drogą - ciekawe, jak najniższym kosztem dałoby się zrobić coś na
    USB, co byłoby jakoś tam wykrywane przez kompa i pozwoliłoby wykryć
    moment wyłączenia/uśpienia komputera i wyłączyć przekaźnik, a następnie
    załączyć po włączeniu PCta :).

    Konop

  • 6. Data: 2012-02-08 18:58:16
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > Twój po prostu nic by mi nie dał i pewnie w wielu wielu innych komputerach

    Przecież pisałem...
    Jeżeli tak masz, to ten z linku też nie zadziała.

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2012-02-08 19:01:00
    Od: t...@w...pl

    On Feb 7, 5:40 pm, Portal <m...@t...poczta.onet.pl> wrote:

    > A nie prościej od razu LEDa po eksperymentach zastąpić optotriakiem?
    > Pytanie tylko ile pytacz potrzebuje przez ten przekaźnik puścić prądu?
    >
    > Pozdr
    > Portal

    dziekuje wszystkim za odpowiedzi

    ok troche za malo informacji podalem na poczatku
    chodzi o projektor epson tw6000 ktory nie ma wyjscia +12V dla
    sterowania ekranem
    natomiast posiada port USB
    po zastosowaniu tego przekaznika http://www.quasarelectronics.com/3156-dual-hi-lo-swi
    tched-relay-board.htm
    ekran automatycznie sie rozwija i zwija
    ekran jest zasilany 240Vac

    i teraz mam jeszcze jedno pytanie czy do tego musze zastosowac diode
    przeciw przepieciowa czy moze ten uklad ma juz taka w sobie ?

    jak na razie wszystko dziala jak nalezy ale wolabym miec pewnosc ze
    port usb sie nie uszkodzi .

    ps. z jakich serwerow news korzystacie wysylajac posty ? uzywajac
    google news mam jakies 6 dni opoznienia
    zanim post pojawil sie na news.grnet.gr ktorego uzywam do czytania .

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-02-08 21:12:14
    Od: Portal <m...@t...poczta.onet.pl>

    On 02/08/2012 08:01 PM, t...@w...pl wrote:
> [...]
    >
    > i teraz mam jeszcze jedno pytanie czy do tego musze zastosowac diode
    > przeciw przepieciowa czy moze ten uklad ma juz taka w sobie ?

    Nie trzeba - tam nie sterujesz bezpośrednio przekaźnikiem tylko
    wysterowujesz Darlingtony w scalaku ULN2003A, więc ogólnie powinno
    działać bezpiecznie "out of the box".

    Pozdr
    Portal

  • 9. Data: 2012-02-09 08:28:22
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Portal" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A nie prościej od razu LEDa po eksperymentach zastąpić optotriakiem?
    > Pytanie tylko ile pytacz potrzebuje przez ten przekaźnik puścić prądu?

    A kiedyś, gdzieś, ktoś...
    czy nie ma takiego mechanizmu "dogadania się sprzętu",
    aby port podał odpowiednie napięcie?
    Nigdy do tej pory nie miałem takiej potrzeby,
    ale takie wrażenie pozostało.

    Artur(m)

  • 10. Data: 2012-02-09 21:09:58
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2012-02-08 19:58, Desoft pisze:
    > Przecież pisałem...

    Wiem, że to pisałeś, ale Dominik & Co tego nie przeczytał chyba ;). Więc
    mu wyjaśniłem raz jeszcze.

    > Jeżeli tak masz, to ten z linku też nie zadziała.

    Ale ja tego nie potrzebuję ;);)

    Konop