  • 1. Data: 2012-02-09 16:42:24
    Temat: Urządzenie sterowane radiowo na łodzi...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Taki mam problem.
    Potrzebuję zaprojektować urządzenie, które będzie się komunikować radiowo
    (pomiędzy 2 urządzeniami),
    na łodzi rybackiej. Takiej raczej niewielkiej. Czyli powiedzmy na rufie jest
    jedno urządzenie, a w sterówce drugie.

    Odległość powiedzmy max 20m. Oczywiście cyfrowa transmisja, wolna, mało danych.
    Powiedzmy raz na sekundę paredziesiąt bajtów...

    I teraz - jakie pasmo najrozsądniej ? Bo oczywiście najwygodniej to jakieś moduł
    433Mhz czy 860Mhz, ale - czy
    te częstotliwości mogą być też stosowane właśnie na łodziach ? Może jest jakiś
    powód - że nie ?
    Może być jeszcze powiedzmy 2.4GHz - jakie pasmo będzie lepsze, biorąc pod uwagę,
    że dodatkowym kłopotem jest to, że
    sterówka może być metalowa (bo jak "buda" z laminatu to pół biedy) - wtedy to
    może w ogóle nie obejdzie się bez jakieś
    antenki wystawionej "za lufcik"...

    Z tym, że w ogóle oczywiście antenki nie są mile widziane, a jak już to małe i
    wbudowane :)

    Z marynistyką mam tyle wspólnego, że kiedyś płynąłem promem :) więc wszelkie
    uwagi będą docenione.

    Może poza sugestią, żeby dać kabel zamiast radia, bo to oczywiste, ale z pewnych
    powodów ma być radio. No, chyba, że się to okaże awykonalne w sposób
    dopuszczalny technicznie i ekonomicznie.