    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zakup w na eBay w UE a VAT
    Date: Wed, 09 Jun 2010 14:05:42 +0200

    slawmir pisze:
    > Jak sprawa wygląda w przypadku zakupu nowego/używanego sprzętu w
    > serwisie eBay np. w Niemczech (Austrii, Anglii) i wysyłki kurierem do
    > Polski ?

    Uzywany np. w Niemczech ma podobny przepis jak w PL, ze nie podlega VAT
    z tego wlasnie powodu (w PL to jest na zasadzie nabyty bez prawa do
    odliczenia VAT-u, komis, umowa kupna itd). Wtedy Niemiec ci wystawia FV
    bez VAT-u, jak jest dokladny to z powolaniem na odpowiedni jego
    paragraf. Do tego ustalenie czy kupujacy jest zarejestrowany na VIES czy
    nie.

    Nie jest jasne, czy polski podmiot to kupujacy ma sam sobie to ovatować
    (jak przy zakupie unijnym 0% towaru nowego od ichniego vatowca), czy
    nie. Ksiegowi mi roznie to przedstawiaja.

    Nowy towar dla osoby fizycznej w PL(=obywatel unijny) (bez wpisu jako
    podmiot w VIES) podlega VAT na zasadach kraju sprzedawcy. Tu
    przynaleznosc do UE nam odebrala 0% ktore kiedys bylo.

    GB ma minimalne roznice, kontynentalne kraje najbardziej podobnie do PL