  • 1. Data: 2011-02-28 22:02:14
    Temat: Zakłócenia od Inwertera spawlniczego
    Od: digitech <b...@z...pl>

    Witam!

    Może ktoś coś zasugeruje:

    Jest sobie inwerter spawalniczy (jeden wśród wielu innego typu spawarek
    i wycinarek plazmowych) i problem polega na tym, że włączony do gniazda
    siłowego z przewodem PE sieje, prawdopodobnie po zasilaniu. Wszystkie
    radia w okolicy szumią i alarm Satel Integra odpala się wskazując
    sabotaż CA-64EPS. Sytuacja ta ma miejsce tylko jeśli na stół podany jest
    minus, a spawamy plusem. Jak zamienimy kable (plus na stół) wszystko
    jest idealnie.
    Natomiast jeżeli wepniemy spawarkę do starego gniazda bez PE,to w obu
    polaryzacjach spawania jest wszystko w porządku.

    I teraz: elektryk głowę daje za instalację, serwis i sprzedawca spawarki
    sugeruje błąd w instalacji elektrycznej, niezerowany stół, a
    właściciela firmy to bardzo nie obchodzi, mam mu założyć filtr na
    zasilaniu EPS-a.

    Może macie jakieś pomysły od czego zacząć??

    PS

  • 2. Data: 2011-02-28 22:13:26
    Temat: Re: Zakłócenia od Inwertera spawlniczego
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "digitech" <b...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmy to bardzo nie obchodzi, mam mu założyć filtr na zasilaniu EPS-a.
    >
    > Może macie jakieś pomysły od czego zacząć??

    Ja to bym podejrzewał najpierw kondensatory filtrujące na wejściu. Jeżeli są
    tam dwa w szeregu między L a N a odczep na obudowę (PE) to możliwe jest że
    jeden z nich jest zwalony.

    Marek

  • 3. Data: 2011-02-28 23:11:46
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 28/02/2011 22:02, digitech wrote:
> [...]
    > sabotaż CA-64EPS. Sytuacja ta ma miejsce tylko jeśli na stół podany jest
    > minus, a spawamy plusem. Jak zamienimy kable (plus na stół) wszystko

    1. Uziemienie podlaczone jakos do plusa - cos mi 'smierdzi' konfiguracja
    do spawania aluminium.

    2. Jesli to TIG to przyczyn moze byc duzo (poczawszy od dodupnego
    zrobienia zaplonu w plusie).

    Otworzyc, sprawdzic i napisac co tam jest.

    --
    Jerry1111