  • 1. Data: 2011-02-28 18:55:27
    Temat: fdd - bawił się Ktoś?
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy Ktoś tu bawił się może napędami fdd 3,5" od PC?
    poszukuję prawdziwego opisu złącza i sygnałów na nim... każdy który znajdę
    ma inne wyprowadzenia, już głupi jestem...
    nie bardzo wiem jak rozpoznawane jest czy włożona dyskieteka to DD czy HD?

  • 2. Data: 2011-02-28 20:34:09
    Temat: Re: fdd - bawił się Ktoś?
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ikgrgf$mjp$1@mx1.internetia.pl...

    > nie bardzo wiem jak rozpoznawane jest czy włożona dyskieteka to DD czy HD?

    Coś mi się po głowie kołacze, że decydowała o tym dziurka po stronie
    przeciwnej
    do zabezpieczenia zapisu. Nie ma tam w stacji styku lub transoptora
    szczelinowego w tym miejscu?

    Pozdr. TC

  • 3. Data: 2011-02-28 23:41:07
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    > Coś mi się po głowie kołacze, że decydowała o tym dziurka po stronie
    > przeciwnej
    > do zabezpieczenia zapisu. Nie ma tam w stacji styku lub transoptora
    > szczelinowego w tym miejscu?

    Dokładnie tak było.
    Pamiętam czasy jak sie w dyskietkach 720kB wierciło dziurki zeby sie na 1,44
    dało
    zformatować.

    Pozdrawiam,
    bhk

  • 4. Data: 2011-03-01 10:29:11
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> wrote:

    > czy Ktoś tu bawił się może napędami fdd 3,5" od PC?
    > poszukuję prawdziwego opisu złącza i sygnałów na nim... każdy który znajdę
    > ma inne wyprowadzenia, już głupi jestem...

    Te znalazłem:

    http://www.interfacebus.com/PC_Floppy_Drive_PinOut.h
    tml
    http://pinouts.ru/Storage/InternalDisk_pinout.shtml

    > nie bardzo wiem jak rozpoznawane jest czy włożona dyskieteka to DD czy HD?

    2 /REDWC Density Select 1=Low/0=High

    Tyle teorii, nie bawiłem się tym :)

    --
    gof

  • 5. Data: 2011-03-01 19:11:56
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > 2 /REDWC Density Select 1=Low/0=High
    >
    > Tyle teorii, nie bawiłem się tym :)

    to zmienia ustawienie fdd, mi chodziło o coś kompementarnego jaki sygnał na
    złączu fdd informuje że dyskietka ma otór HD, a nie zaślepkę jak w DD...