  • 1. Data: 2011-02-28 10:21:00
    Temat: Wyłącznik z czujnikiem ruchu.
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    Chciałbym zamontować sobie wyłącznik z czujnikiem ruchu. Coś takiego jak w
    poniższej aukcji:
    http://allegro.pl/czujnik-ruchu-i-dzwieku-lx2000-gwa
    rancja-2-lata-i1461467027.html
    Z tym, że minimalne obciążenie jest określone na 40W. Pod wyłącznik
    Chciałbym podłączyć jeden kinkiecik w przedpokoju, gdzie jest nie dość, że
    żarówka energooszczędna
    to jeszcze coś około 6W mocy.
    Obawiam się, że to albo wcale nie będzie działało albo żarówka będzie sobie
    błyskała tak jak miałem
    z podświetlanymi wyłącznikami.

    Ma ktoś jakiś pomysł jak to można ze sobą pożenić?
    Jakiś kondensator równolegle do żarówki?
    Chyba, że można to jakoś przerobić, aby nie brało zasilania przez żarówkę (w
    miejscu gdzie chciałbym to zamontować
    mam dostęp do zasilania 220V)

    Bogdan Kot

  • 2. Data: 2011-02-28 16:52:35
    Temat: Re: Wyłącznik z czujnikiem ruchu.
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żarówka energooszczędna
    > to jeszcze coś około 6W mocy.
    > Obawiam się, że to albo wcale nie będzie działało albo żarówka będzie

    Będzie błyskać, nawet i przy większej mocy, przy wszelkiego rodzaju
    żarówkach energooszczędnych, LED-ach itp - to się nadaje tylko do zwykłych
    żarówek, które bez problemu odprowadzą prąd, który tam cały czas płynie
    (nawet do kilku mA).

    > Ma ktoś jakiś pomysł jak to można ze sobą pożenić?

    Kupić czujnik z wydzielonym zasilaniem i obciążeniem np. taki jak w
    halopakach. Jeśli estetycznie nie podejdzie, widziałem też inne wersje
    (przejściowka z gwintem E27 itp). Być może istnieją też wersje podtynkowe?

    e.

  • 3. Data: 2011-02-28 17:29:13
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    entroper wrote:
> [...]
    > halopakach. Jeśli estetycznie nie podejdzie, widziałem też inne wersje
    > (przejściowka z gwintem E27 itp). Być może istnieją też wersje

    Instnieją:
    http://www.sklep.e-system.com.pl/go/_info/?id=2518
    IR30 - Czujnik ruchu do żarówek i oświetlenia LED 141.15 PLN brotto
    lub
    http://elektro-hurt.bazarek.pl/opis/1788129/czujnik-
    ruchu-do-led-ledow-0-600w.html
    CZUJNIK RUCHU DO LED LEDÓW I ŚWIETLÓWEK
    ENERGOOSZCZEDNYCH 0-500W
    37,89 zł nie podane czy netto czy brutto
    Osobiście nie sprawdzałem ale za 40zł prawie sam bym zaryzykował.
    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2011-02-28 22:31:10
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    Myślałem o ty, ale właśnie estetyka jest tutaj niestety wątpliwa.

    > Instnieją:
    > http://www.sklep.e-system.com.pl/go/_info/?id=2518
    > IR30 - Czujnik ruchu do żarówek i oświetlenia LED 141.15 PLN brotto

    To ma szanse działać, tylko ta cena. Zdecydowanie wolałbym coś poniżej
    100zł.

> [...]
    > ENERGOOSZCZEDNYCH 0-500W
    > 37,89 zł nie podane czy netto czy brutto
    > Osobiście nie sprawdzałem ale za 40zł prawie sam bym zaryzykował.

    Nie wiem jak sklep to wydedukował, że będzie działało z Led i świetlówkami
    skoro producent
    tego nie potwierdza (min.obciążenie 40W) no i połączenie 2 przewodowe.

    http://www.bemko.pl/pl,0,s196,produkt118,ses04wh.htm

    Przy tym deklarują że będzie działać z Led (połączeni 3 przewodowe)
    Idąc tyn tropem ten też powinien być OK:
    http://www.bemko.pl/pl,0,s196,produkt117,ses05wh.htm

    Szkoda tylko że w tamtej obudowie zdecydowanie bardziej mi pasuje.

    Udało sie jednak znaleźć taki dla instalacji 3 przewodowej:
    http://allegro.pl/czujnik-ruchu-do-led-i-energooszcz
    ednych-i1477124521.html

    Pozdrawiam,
    Bogdan Kot