  • 1. Data: 2011-02-28 09:26:26
    Temat: Czy wiatr słoneczny zakłóca DVB-T?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    Jesteśmy poddawani

    Objawy:
    Parę dni temu, na obu moich telewizorach dv-t pojawiły się dziwne
    zakłócenia.
    Miernik siły i jakości sygnału pokazuje chwilowe spadki poniżej
    akceptowalnego progu.
    Pomiędzy zakłóceniami sygnał bliski jest ideału.
    Zakłócenie pojawiają się dość nieregularnie z częstotliwością
    nie częściej niż raz na 2 sek, chwilami tempo spada do raz na kilka sekund,
    a momentami nie ma zakłóceń...

    Telewizory mają dwie niezależne anteny z niezależnymi kablami i zasilaczami.
    Sygnał odbieram z Jemiołowa (lubuskie).
    Oglądając przekaz analogowy (te same anteny) nie zauważyłem zakłóceń.

    Pytanie/hipoteza:
    Czy to wiatr słoneczny sieje mi po tv?
    Czy to mogą być skutki ostatniej burzy słonecznej, o której się tyle w
    mediach mówiło?

  • 2. Data: 2011-02-28 10:16:12
    Temat: Re: Czy wiatr słoneczny zakłóca DVB-T?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Jesteśmy poddawani
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    pierwsza linijka do wykreślenia! - to nieudana próba wstępu, który i tak
    pisze się na końcu ;-)

  • 3. Data: 2011-02-28 13:41:01
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik qlphon napisał:

> [...]
    > Zakłócenie pojawiają się dość nieregularnie z częstotliwością
    > nie częściej niż raz na 2 sek, chwilami tempo spada do raz na kilka sekund,
    [...]

    Czy zdarza się to wyłącznie kiedy słońce jest ponad horyzontem czy w
    nocy również? może w pobliżu ktoś założył sobie centralę alarmową z
    radiopowiadamianiem?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 4. Data: 2011-02-28 16:25:23
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Czy zdarza się to wyłącznie kiedy słońce jest ponad horyzontem czy w nocy
    > również?

    wiesz, telewizora ogladam raczej tylko po zmroku...
    w dzień raczej nie za często...
    ale czymu o to pytasz?
    bo dla wiatru słonecznego (chmury zjonizowanych czastek)
    to chyba nie ma żadnego znaczenia?

    > może w pobliżu ktoś założył sobie centralę alarmową z radiopowiadamianiem?

    w pobliżu nie ma nic...
    nie mam żadnych sąsiadów, którzy mogliby w coś takiego zainwestować...

  • 5. Data: 2011-02-28 16:58:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 28.02.2011 17:25, schrieb qlphon:

    > wiesz, telewizora ogladam raczej tylko po zmroku...
    > w dzień raczej nie za często...
    > ale czymu o to pytasz?
    > bo dla wiatru słonecznego (chmury zjonizowanych czastek)
    > to chyba nie ma żadnego znaczenia?

    Ma. W nocy zakłócenia powinny być niższe. Częstotliwość też
    niespecjalnie pasuje.

    > w pobliżu nie ma nic...
    > nie mam żadnych sąsiadów, którzy mogliby w coś takiego zainwestować...

    A sąsiadów z telefonem bezprzewodowym made in china/USA? Na jakich
    częstotliwościach nadaje Jemiołowo? Anteny masz, rozumiem, aktywne. Są
    już wiekowe? Możliwe, że zasilacz(e) uprawia(ją) stosunek seksualny?

    Waldek

  • 6. Data: 2011-02-28 23:05:01
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 28/02/2011 16:58, Waldemar Krzok wrote:

    > Ma. W nocy zakłócenia powinny być niższe. Częstotliwość też
    > niespecjalnie pasuje.

    Wiesz co? Moze cos w tym byc(znaczy w wietrze slonecznym). U mnie sygnal
    w zeszlym roku byl tylko ciut wiekszy niz minimum. Teraz BBC1 i BBC2
    rwie non-stop (gdzies tak od miesiaca). _Wydaje_ mi sie ze rwie sie
    coraz mocniej. Innego wytlumaczenia brak (antena <3 lat, nikt nic nie
    ruszal/nie grzebal, wzmacniacza brak).

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2011-02-28 23:41:13
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > Ma. W nocy zakłócenia powinny być niższe. Częstotliwość też
    > niespecjalnie pasuje.

    Ja pamiętam taką burzę magnetyczną że próżniomierz jonizacyjny tłukł mi
    wskazówką o kołki oporowe...

    Burza magnetyczna to nie tylko inne odbicia od jonosfery - to także
    strumień cząsteczek przez jonosferę niewychwyconych i zakłócających
    bezpośrednio pracę przyrządów półprzewodnikowych (a i próżniowych
    czasem) na poziomie zjawisk kwantowych - niezależnie od częstotliwości
    sygnału.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2011-03-03 09:55:24
    Od: a...@p...pl

    zakloca dvb-t posrednio....bo sygnal pewnie i tak z satelity....a
    slonce wlasnie jest na linii satelitow co ma duzy wplyw.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2011-03-04 08:11:22
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ma. W nocy zakłócenia powinny być niższe. Częstotliwość też niespecjalnie
    > pasuje.

    nie znam się na tym, ale IMHO czestotliwosci tu nie maja znaczenia
    raz uwali stację zasilania (60Hz) a drugim razem wzmacniace GSM (1-2GHz)

    > A sąsiadów z telefonem bezprzewodowym made in china/USA?

    w tym kierunku, nie mam sąsiadów w ogóle na dystans ponad kilometra...

    > Na jakich częstotliwościach nadaje Jemiołowo?

    kanał 46 (674 MHz) - 80 kW

    > Anteny masz, rozumiem, aktywne. Są już wiekowe? Możliwe, że zasilacz(e)
    > uprawia(ją) stosunek seksualny?

    anteny nówki, kierunkowe dedykowane do dvb-t
    dwie, z dwoma kablami, zasilaczami.... niezależne...
    wspólny tylko maszt a objawy takie same

  • 10. Data: 2011-03-04 13:18:58
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik qlphon napisał:

    > w tym kierunku, nie mam sąsiadów w ogóle na dystans ponad kilometra...

    Kierunek nieistotny, jeśli jest w okolicy nadajnik to może być i z tyłu
    anteny. Żadna antena nie tłumi w 100% sygnałów niepożądanych.

    [...]