    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Zakłócenia na liniach rx/tx modułu gsm...
    Date: Thu, 05 Feb 2015 23:41:26 +0100

    Jest sobie taki modulik:
    http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1nenyGpXXXXcjaXXXq6xXF
    XXXn/205652906/HTB1nenyGpXXXXcjaXXXq6xXFXXXn.jpg

    Testując go z płytką prototypową (mcu na tej płytce) natknąłem się na
    problem przekłamań na liniach rx/tx mcu-moduł. To co mcu wyśle moduł
    odbiera czasami jako "krzaczki" w niektórych literach poleceń (
    niektóre bajty są nieprawidłowe) co oczywiście powoduje, że moduł
    zwraca błąd polecenia albo mcu widzi zła odpowiedż. Napisałem
    "czasami" bo na początku nie mogłem zidentyfikować co powoduje te
    błędy. Po podłączeniu oscyloskopu okazało się, że faktycznie na
    liniach pojawiają się szpilki jakiś zakłóceń. Gdy przez przypadek
    włączyłem głośnik przy monitorze oczywiście usłyszałem
    charakterystyczny terkot gsm i okazało się, że idealnie pasuje do
    momentu pojawienia się tych szpilek.
    Gdy jest transmisja na uarcie i w tym samym momencie nadaje gsm to są
    przekłamania.
    Gdy prędkość z 57600 zmniejszyłem do 9600 to błędy przestały się
    praktycznie pojawiać ale oczywiście nie rozwiązuje to problemu.
    Czy można jakoś wyeliminować te zakłócenia np. stosując przewody
    rx/tx w ekranie? Czy to wina tych długich przewodów czy kiepsko
    zaprojektowanej płytki modułu?

    Chciałbym zachować charakter "zewnętrzności" (separacji od
    pozostałej elektroniki) tego modułu i podłączać go do płytki płytki
    właśnie przez przewody....

    --
    Marek