  • Data: 2015-02-06 18:44:31
    Temat: Re: Zakłócenia na liniach rx/tx modułu gsm...
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie> szukaj wiadomości tego autora

    news:almarsoft.6017435582147840485@news.neostrada.pl
    > Chciałbym zachować charakter "zewnętrzności" (separacji od pozostałej
    > elektroniki) tego modułu i podłączać go do płytki płytki właśnie przez
    > przewody....

    Sprawdź zgodność PCB z datasheetem producenta.
    Większość płytek prototypowych do SIM900 jest robionych przez skośnookich
    "po taniości", brakuje niektórych elementów, część pinów wisi radośnie w
    powietrzu.
    Czasem brakuje jakiegoś kondensatora, albo jest zimny lut.

    Ogólnie, to loteria z tym modułem jest.
    Ostatnio używałem GSM Shield EFCom'a, niby wszystko ok, a dwa układy
    poleciały
    ot tak sobie bez przyczyny. Teraz mam inną, układ SIM900 z innej serii,
    inaczej zestawia sesję GPRS, i CSQ nie wychodzi poza 20 niezależnie od
    anteny.

    Pozdr. TC