  • 11. Data: 2010-07-24 13:55:40
    Temat: Re: Zakłócenia 50Hz na oscyloskopie - jak się tego pozbyć?
    Od: Maksymilian Dutka <maxdutka@_usun_gmail.com>

    W dniu 2010-07-23 22:11, Irek N. pisze:

    > No to zacznij od początku.
    > Ustaw w kanale oscyloskopu GND, czyli wewnętrzne zwarcie wejścia z masą.
    > Powinno być płasko nawet jak dotkniesz ręką (przez drucik) wejścia
    > kanału. Jak jest płasko, to przełącz wejście na DC i zewrzyj drucikiem
    > wejście BNC-ki z obudową. Znów powinno być płasko, jeśli nie jest...
    > masz prawdopodobnie oberwane mocowanie gniazda BNC (zdarzało się nawet w
    > tek-ach), a jak jednak masz płasko - to przemierz miernikiem sondę -
    > wyginając ją i szarpiąc na wszystkie strony. Może masz niekontakt w
> [...]

    Z oscyloskopem jest wszystko ok. Po podłączeniu do sondy rezystora 1Mohm
    amplituda już spada do "normalnego" poziomu 200mVpp.

    Maksymilian Dutka

  • 12. Data: 2010-07-24 13:59:51
    Od: Maksymilian Dutka <maxdutka@_usun_gmail.com>

    W dniu 2010-07-24 12:10, Roman pisze:

    > Użytkownik " Wmak"<w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Teoria się zgadza, ale u Maksa nie jest normalna ta amplituda!
    >
    > Moja sonda leżąca swobodnie na biurku zbiera sinusoidę zasilania o ampl.
    > rzędu 150mV !!! Bez haczyka spada to poniżej 50mV.
    >
    > U Maksa coś (jakieś trafo, zasilacz, przewody 230V w ścianie ?) daje zbyt
    > duże pole zakłócające!!!
    > Znaleźć i unieszkodliwić ! ;-))))

    Tylko pytanie jak to draństwo znaleźć? :)
    Wiem że to nie przeszkadza w wykonywaniu pomiarów, ale mnie to wnerwia,
    bo dawniej tak nie miałem.

    Maksymilian Dutka

  • 13. Data: 2010-07-25 10:50:36
    Od: " " <j...@g...pl>

    Maksymilian Dutka <maxdutka@_usun_gmail.com> napisał(a):

    > Tylko pytanie jak to draństwo znaleźć? :)
    > Wiem że to nie przeszkadza w wykonywaniu pomiarów, ale mnie to wnerwia,
    > bo dawniej tak nie miałem.
    Nic ci to nie da, jak znajdziesz bo co zrobisz? kabel odetniesz? a
    prawdopodobnie masz w ścianie kabel przez który zaczął płynąć wiekszy prąd
    niż dotychczas. Musz po prostu zmienić miejsce pobytu oscyla.
    Ja miałem podobnie co prawda nie z oscylem ale monitorem ale też któregoś
    pięknego dnia pojawiły się fale na ekranie, zmiana miejsca monitora dawała
    zmianę fal, czyli coś w scianie, okazało się że sąsiad który miał restaurację
    kupił sobie piękną nową szafę chłodniczą i ją podłączył, a w ścianie przy
    której stało biurko z monitorem biegł kabel zasilający i tak siał po okolicy
    że nawet monitory (CRT) solidnie zakłócał.

    Pozdr
    Janusz