  • 61. Data: 2016-09-06 16:50:29
    Temat: Re: Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:nqmie9$8ah$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 06.09.2016 o 15:51, J.F. pisze:

    >Możemy się nie rozmieniać na drobne i przyjąć te 108?

    Mozemy, ale zauwaz, ze jak skoda bedzie bardziej skrzywiona i naprawde
    pojedzie np 102, to nadwyzka predkosci spada istotnie, a czas sie
    wydluza rowniez istotnie :-_

    >Skoro teraz jeżdzą jeden drugiemu na dupie, to czemu mieliby nagle
    >zaacząć utrzymywać 50m odstępu?

    IMO - teraz nie siedza tak calkiem na dupie i utrzymuja rozsadny
    odstep.
    Byc moze jak zaczna jezdzic 70-80, to bedzie blizej ... ale po co,
    skoro wyprzedzic nie mozna :-)

    >Ruch będzie taki jak teraz.

    Ale teraz czasem i miejcami jest maly i tiry nie stanowia problemu, a
    czasem jest duzy i skody stanowia problem.
    A czasem jest sredni.

    Wiec mozna sie zastanowic jak zakaz wplynie sumarycznie/przecietnie.

    >Skoro będzie ich z grubasz tyle samo, to jak się zbiją w grupki, to
    >gdzie indziej ich nie będzie.

    Tylko, ze czasem to bedzie jak piszesz - 1 km kolumna i 10km przerwy,
    a czasem 1km kolumny i 1 km przerwy ...

    J.

  • 62. Data: 2016-09-06 17:42:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
    W dniu 06.09.2016 o 13:57 Shrek <...@w...pl> pisze:

    >Opieram się tylko na tym co piszesz. Niestety nadal nie wiem co
    >miałeś na myśli pisząc "prawy pas jest zajęty w 90% przez tiry".

    No patrzysz na kawal prawego pasa, dodajesz do tira bezpieczny odstep
    i szacujesz zajeta w ten sposob dlugosc.

    Z reguly to bedzie jakis drobny procent. I nawet jak wzrosnie o te
    10%, to nadal bedzie drobny.

    Ale czasem bywa tych ciezarowek gesciej.

    >Naprawdę nie widziałeś na autostradzie pojazdu jadącego wolniej niż
    >tir z kagańcem?

    A to prawde mowiac rzadko, bardzo rzadko.
    Jak tir cos wyprzedza, to to jest drugi tir.

    Teoretycznie to osobowe z przyczepami powinny byc wolniejsze, ale nie
    sa, i moze jakies pojazdy specjalne np dzwigi ...

    J.

  • 63. Data: 2016-09-06 18:36:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 16:28, SW3 pisze:

    > Opieram się tylko na tym co piszesz. Niestety nadal nie wiem co miałeś
    > na myśli pisząc "prawy pas jest zajęty w 90% przez tiry".

    Nic nie poradzę - masz dokładnie wyżej napisane. Rozumiem, że mogłeś
    mieć wątpliwości za pierwszym razem (choć z kontekstu wynikało), jak
    dalej masz wątpliwości, mimo że wprost uściśliłem, że chodzi o
    pojemność, to nic nie poradzę.

    > Naprawdę nie widziałeś na autostradzie pojazdu jadącego wolniej niż tir
    > z kagańcem?

    Tak dłużej niż na rozbiegówce albo jakiś techniczny na awaryjnym -
    naprawdę nie.

    > Czy po horyzont to zależy od ich ilości.

    No właśnie - a cudownie się nie rozmnożą (prznajmniej w zauważalny sposób).

    Shrek

  • 64. Data: 2016-09-06 18:47:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 16:50, J.F. pisze:

    > Mozemy, ale zauwaz, ze jak skoda bedzie bardziej skrzywiona i naprawde
    > pojedzie np 102, to nadwyzka predkosci spada istotnie, a czas sie
    > wydluza rowniez istotnie :-_

    Jednak nie widziałem dawno nikogo, kto by jechał 100 (oprócz autobusów)
    na autostradzie. 120 - często, 110 rzadzej, poniżej to już tylko tiry i
    jakieś wartburgi z emerytami, ale to za tirem;) A - rzeczywiście
    przypomniałem sobie jeden przypadek - jakaś kolumna wojskowa - oni
    rzeczywiście mogli okazać się prawilni i jechać 80, choć wcale nie
    jestem przekonany - akurat wtedy ja jechałem koło 200;)

    > IMO - teraz nie siedza tak calkiem na dupie i utrzymuja rozsadny odstep.

    Nie - jak jadą w kolumnie to zdecydowanie nie jest to 50m.

    > Tylko, ze czasem to bedzie jak piszesz - 1 km kolumna i 10km przerwy, a
    > czasem 1km kolumny i 1 km przerwy ...

    Ale jak to będzie 1 km kolumny i 1 przerwy, odpowiada to sytuacji, kiedy
    na całej długości autostrady jest tir co 100-150 metrów. I teraz średnio
    niech co 50 wyprzedza - cały czas będziesz jechał 90 obyudwoma pasami.
    Wiec już wolę niech ten Skodziak wyprzedza nawet przez 2 minuty, niż co
    chwila jakieś wyścigi ślimaków (albo skodziak 100 na lewym pasie, bo
    przecież jak za 100m następny tir, to nie zjedzie na prawy).

    Ogólnie będzie lepie, być może poza brzegowym przypadkiem kiedy już i
    tak jest tak chujowo, że wszystko jedno, a gorzej to już tylko
    zablokowana autostrada;)

    Shrek.

  • 65. Data: 2016-09-06 19:46:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jednak nie widziałem dawno nikogo, kto by jechał 100 (oprócz
    >autobusów) na autostradzie. 120 - często, 110 rzadzej, poniżej to już
    >tylko tiry i jakieś wartburgi z emerytami, ale to za tirem;)

    no i o skodach z emerytami mowa :-)

    Jak sie na A4 robi od tirow gesto, to predkosc na lewym pasie spada.
    I to wcale nie od tira wyprzedzajacego.

    Ale do ilu dokladnie to mi trudno powiedziec - moze nastepnym razem
    zanotuje pare przykladow.

    >Nie - jak jadą w kolumnie to zdecydowanie nie jest to 50m.

    Moze kiedys sfilmuje.
    Ale mniej to juz IMO niebezpiecznie dla nich.
    Chyba, ze maja tam jakies radarki.

> [...]
    >kiedy na całej długości autostrady jest tir co 100-150 metrów. I
    >teraz średnio niech co 50 wyprzedza - cały czas będziesz jechał 90

    No nie, bo jak on wyprzedzi, to ja w gaz. 50 tirow to IMO ~3 km.
    Jak jeszcze sie zachowaja inteligentniej i popatrza w lusterko, to
    wyprzedza, bo akurat lewy pas wolny.
    I nawet nie bede musial drugi raz zwolnic.

    >Ogólnie będzie lepie, być może poza brzegowym przypadkiem kiedy już i

    No, dla nas moze lepiej ... a oni sa w pracy, to moze byc im gorzej
    :-)

    Ale jak ja sluzbowo jade, to tez moze byc mi gorzej ? :-)

    J.

  • 66. Data: 2016-09-06 19:58:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 19:46, J.F. pisze:

    > Jak sie na A4 robi od tirow gesto, to predkosc na lewym pasie spada.
    > I to wcale nie od tira wyprzedzajacego.
    >
    > Ale do ilu dokladnie to mi trudno powiedziec - moze nastepnym razem
    > zanotuje pare przykladow.

    Jak się robi gęsto to prędkość zawsze (prawie) spada. Nie ma to nic
    wspólnego z tirami i jako takie nie powinno być argumentem w tej dyskusji:P

    > Moze kiedys sfilmuje.
    > Ale mniej to juz IMO niebezpiecznie dla nich.

    W sumie to paradoksalnie bezpieczniej. Było wiele razy pisane - dopóki
    poprzednik nie zatrzyma się w miejscu (lub nie ominie nieruchomej w
    ostatniej chwili bez kierunku) to jest mała różnica prędkości.

    > No nie, bo jak on wyprzedzi, to ja w gaz. 50 tirow to IMO ~3 km.
    > Jak jeszcze sie zachowaja inteligentniej i popatrza w lusterko, to
    > wyprzedza, bo akurat lewy pas wolny.
    > I nawet nie bede musial drugi raz zwolnic.

    Jasne - teraz jak nie ma tira co 100 metrów, to na drodze Warszawa Łódz
    się 5-6 zdarza, a jak będzie ich w diabły to nagle dostaną rozumu;)

    > No, dla nas moze lepiej ... a oni sa w pracy, to moze byc im gorzej :-)

    Jak na razie to tłumaczą, że oni są w pracy dlatego ma im być lepiej:P

    Shrek

  • 67. Data: 2016-09-06 20:15:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 13:16, SW3 pisze:

    > Nie jechałem wszystkimi autostradami

    To nie jest odpowiedź na pytanie.
    A prawa nie robi się dla ekstremalnych przykładów.
    Ono ma służyć na codzień.

  • 68. Data: 2016-09-06 20:31:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak się robi gęsto to prędkość zawsze (prawie) spada. Nie ma to nic
    >wspólnego z tirami i jako takie nie powinno być argumentem w tej
    >dyskusji:P

    Ten zakaz spowoduje, ze gesto sie zrobi na dluzszych odcinkach.
    Potem beda dluzsze luzniejsze ... ale na tych gestych emeryci cie
    spowolnia :-)

> [...]
    >dopóki poprzednik nie zatrzyma się w miejscu (lub nie ominie
    >nieruchomej w ostatniej chwili bez kierunku) to jest mała różnica

    Tylko wiesz - chwila zagapienia i juz kolizja.
    Przy wiekszym odstepie komfort jest wiekszy.

    https://www.youtube.com/watch?v=aXt5i-4Hvkg

    Po slupkach cos nie moge sie zorientowac - ale 3 sek odstepu trzyma.

    J.

  • 69. Data: 2016-09-06 21:32:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 20:31, J.F. pisze:

    > Ten zakaz spowoduje, ze gesto sie zrobi na dluzszych odcinkach.
    > Potem beda dluzsze luzniejsze ... ale na tych gestych emeryci cie
    > spowolnia :-)

    Tir spowolni cię bardziej. Wydaje się oczywiste - wolisz mieć na lewym
    emeryta@110 czy tira @91?

    > Tylko wiesz - chwila zagapienia i juz kolizja.
    > Przy wiekszym odstepie komfort jest wiekszy.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=aXt5i-4Hvkg
    >
    > Po slupkach cos nie moge sie zorientowac - ale 3 sek odstepu trzyma.

    Też żeś sobie miarodajny filmik wybrał - jazda tirem bez trzymania
    kierownicy;)

    Shrek.

  • 70. Data: 2016-09-06 21:37:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tir spowolni cię bardziej. Wydaje się oczywiste - wolisz mieć na
    >lewym emeryta@110 czy tira @91?

    Nie rozumiesz - teraz tir spowalnia mnie dosc rzadko.
    A jak bedzie zakaz, to sie zgromadzi na prawym pasie kolumna tirow, i
    to niekoniecznie tylko 10, a lewy pojedzie 110. Albo 105 ...

    >Też żeś sobie miarodajny filmik wybrał - jazda tirem bez trzymania
    >kierownicy;)

    Ale tam z przodu jest jeszcze jeden tir. Spojrz na odleglosc miedzy
    pierwszym a drugim.

    J.