-
31. Data: 2011-05-09 00:03:02
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Od: marjan <k...@g...com>
W dniu 2011-05-08 19:52, Michał Gut pisze:
> pyrka ci tak dlatego ze jak puscisz gaz to nie masz wtryskow i o ile sie
> zorientowalem nie ma tez iskry na swiecach. gaz jest dalej zasysany w
> prostych isntalacjach (z jalowych obrotow - ta dawka gazu idzie caly
> czas) i strzela ci w wydechu bo tam przechodzi dalej nie spalony gaz i
> dostaje zaplonu od ...no wlasnie nie wiem... pewnie od temperatury
> kolektora wydechowego.
Dzięki Michał.
Czyli rozumiem, że to normalne, i nie mam się czym przejmować?
--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
-
32. Data: 2011-05-09 22:52:48
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 07 May 2011 18:27:29 +0200, Mikołaj Jopczyński napisał(a):
> Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie auta.
> Podobno mozna tez zmienic plastik na metal - podobno - wlasnie o to
> chcialbym spytac - jak to jest.
1.2 w punciaku całkiem dobrze się an II generacji gazuje i nie strzela. Tak
samo w Pandzie - ten sam motor. Ale gaziarze chca zarobić.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
33. Data: 2011-05-10 14:09:07
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-05-08 16:13, marjan pisze:
> Strzelanie w kolektor ma miejsce jak np hamuję silnikiem? I tak fajnie wtedy z
wydechu popierduje jak podtrzymanie turbo w WRC? :D
Na 90% masz jakieś nieszczelności w wydechu.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
34. Data: 2011-05-10 21:57:04
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Od: "A.K." <a...@n...secretkey.eu>
Dnia Sun, 8 May 2011 23:25:48 +0200, pm napisał(a):
> ale sekwencję ciężko spieprzyć
Fakt, ale są tacy którzy z Princem mają kłopoty.
W I gen. na opak zamontowany mikser też działa ale auto nie jeździ.
> trza brać najtańsze rozwiązanie:
> cenowo poza konkurencją są ci:
> http://allegro.pl/sekwencja-z-montazem-i-butla-stag-
4-300-poczesna-i1587136374.html
> przerób mają masowy wiec, doświadczenie jest.
Bez urazy ale dziś są tańsze i równie dobre (4 GasII) ale to zależy od
marż. Zaznaczam że do ludzi z Poczesnej nic nie mam.
> w Punto będzie chyba normalna sekwencja a nie full group
> wiec najprostszy sterownik i najprostsze wtryski dadzą radę.
Gdybym miał sekwencję to też full grupa.
> co do spalania punto, że niby małe
> miałem palio 1.2 10l gazu w mieście 8 w trasie
> jakiś żart.
Hmm, mi żre podobnie (poj. 1.9) a mam ustawioną mieszankę na bogato i
pojazd cięższy - emerytem nie jestem.
--
Pozdrawiam
A.K. - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96
-
35. Data: 2011-05-11 23:01:58
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:iq73uo$3oc$1@inews.gazeta.pl...
>W dniu 2011-05-08 19:52, Michał Gut pisze:
>> pyrka ci tak dlatego ze jak puscisz gaz to nie masz wtryskow i o ile sie
>> zorientowalem nie ma tez iskry na swiecach. gaz jest dalej zasysany w
>> prostych isntalacjach (z jalowych obrotow - ta dawka gazu idzie caly
>> czas) i strzela ci w wydechu bo tam przechodzi dalej nie spalony gaz i
>> dostaje zaplonu od ...no wlasnie nie wiem... pewnie od temperatury
>> kolektora wydechowego.
>
> Dzięki Michał.
> Czyli rozumiem, że to normalne, i nie mam się czym przejmować?
Nie, to nie jest normalne co kolega Ci pisze. :-)
W instalacji II generacji gaz z reduktora w ciśnieniu atmosferycznym nie
powinien się wydobywać (u mnie śrubka tzw. biegu jałowego jest zakręcona).
Możesz zrobić test i włożyć weżyk z reduktora do naczynia z wodą i podać
+12V na elektrozawór. Zobaczysz czy gaz się wydobywa czy nie. :-)
U mnie się nie wydobywa, bo instalacja II generacji to instalacja
podciśnieniowa, silnik pobiera gaz z reduktora proporcjonalnie do ilości
zasysanego powietrza. Jeżeli nie ma problemów z wolnymi obrotami to śruba
wzbogacenia minimum (potocznie od wolnych obrotów, w BRC wystająca na klucz
10) powinna być zakręcona. Reguluje się śrubą od czułości reduktora
(przeważnie na imbus).
Poza tym w jakim miejscu masz zainstalowany mikser?
Najlepiej jak jest zamontowany najbliżej przepustnicy, a najlepiej jak jest
taki płaski i jest dokładnie na przepustnicy. :-)
-
36. Data: 2011-05-11 23:20:52
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
news:iq71qi$h3j$1@mx1.internetia.pl...
> Instalacje I i II generacji opierają się na jakimśtam dawkowaniu gazu.
> Bardziej zaawansowane gaźniki (nawet takie webery sprzed 70 lat) dawkują
> mieszankę wstępnie rozrobioną przy użyciu dyszy emulsyjnej, dobraną
> względem podciśnienia w kolektorze, względem dociśnięcia pedału do końca,
> względem temperatury itp.
O I generacji nie dyskutuję, bo tego już od dawna się nie zakłada. :-)
Co do II generacji to jest zdecydowanie lepsza od silnia z gaźnikiem (nawet
takiego webera ;-) ).
Na gaźniku nie uzyskasz mieszanki stechiometrycznej w całym zakresie
obrotów, dodatkowo, jak masz katalizator to mieszanka musi być raz uboga a
raz bogata tak mniej więcej z częstotliwością 1 do 5Hz, bo tego wymaga
działanie katalizatora.
W II generacji przepływem steruje zawór magnetyczny (np. w BRC Blitz) lub
zawór z silnikiem krokowym w nowszych instalacjach. Ja mam BRC Blitz i na
każdym corocznym badaniu na analizatorze mam na gazie lambdę 1,00 w całym
zakresie obrotów, a silnik ma 150 tys. km. Przewodów WN nie wymieniam, bo
silnik takowych nie posiada, świece ostatnio wymieniłem po 85 tys. km.
Strzałów nigdy nie miałem, na gazie zrobiłem 115 tys. km, reduktor
oryginalny od nowości, nic nie robione, nawet filterek gazu ten sam. :-)
> do IVgen, ja np znam trochę STAG300 i to już niewiele się różni od
> "normalnego komputera silnika", w zasadzie dało by się już zrobić IVgen
> bez oryginalnego komputera silnika w ogóle.
Nie wiem jak działa STAG300, ale chyba nie ma sterowania zapłonem? ;-)
-
37. Data: 2011-05-15 14:14:13
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 08 May 2011 18:34:54 +0200, Mikołaj Jopczyński wrote:
>W dniu 2011-05-08 15:33, J.F. pisze:
>> Tylko jak to mowia: gdyby to kosztowalo mniej, to US nie pozwolilby
>> tyle odliczac. Roznie mozna to liczyc, ale te ~3200 co miesiac klient
>> musi za same dojazdy doplacic. A ty dokladasz ze 3h wlasnego czasu ..
>>
>To nie takie proste [wydaje mi sie?] jak piszesz. [..]
>Jak mam samochod "firmowy" - czyli tak samo prywatny, tyle ze
>"ciezarowy" to moge odliczac ile wlezie lacznie z plynem do
>spryskiwaczy, myjnia i zapachem do auta.
Na jedno wychodzi. rzeczywisty koszt przejechania kilometra jest
zblizony do tych 83gr. z gazem troche mniej. Nawet jak mozesz
wszystkie koszta wliczyc w koszta, to i tak daje ci to tylko 19%.
81 placisz sam. No chyba ze jeszcze vat do rozliczenia.
Wiec wydaje mi sie ze tych 200km dzienie to drogo, no chyba ze klient
nie ma oporow za nie zaplacic.
J.
-
38. Data: 2011-05-19 22:58:19
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 15 May 2011 14:14:13 +0200, J.F. napisał(a):
> Na jedno wychodzi. rzeczywisty koszt przejechania kilometra jest
> zblizony do tych 83gr. z gazem troche mniej. Nawet jak mozesz
Cholera, Sierra i Granada cudownymi wyjątkami...
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
39. Data: 2011-05-20 00:20:14
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 19 May 2011 22:58:19 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Sun, 15 May 2011 14:14:13 +0200, J.F. napisał(a):
>> Na jedno wychodzi. rzeczywisty koszt przejechania kilometra jest
>> zblizony do tych 83gr. z gazem troche mniej. Nawet jak mozesz
>
>Cholera, Sierra i Granada cudownymi wyjątkami...
A koszt wynajmu magazynu na zapasowe silniki doliczyles ? :-P
A koszty przeskakiwania przez rowy ? :-P
J.
-
40. Data: 2011-05-20 18:55:30
Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Fri, 20 May 2011 00:20:14 +0200, J.F. napisał(a):
>>Cholera, Sierra i Granada cudownymi wyjątkami...
>
> A koszt wynajmu magazynu na zapasowe silniki doliczyles ? :-P
> A koszty przeskakiwania przez rowy ? :-P
I owszem :D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++