eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZagazowanie Punto II - plastikowy kolektorRe: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
    Date: Wed, 11 May 2011 23:20:52 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <iqeujj$f8n$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iq3rtj$frb$1@inews.gazeta.pl> <iq5nvm$6ev$1@news.onet.pl>
    <iq6igl$v2b$1@mx1.internetia.pl>
    <1hccupyqgjhwm$.1hmrq7mochiqf.dlg@40tude.net>
    <iq71qi$h3j$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: ovr58.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1305148851 15639 46.170.147.58 (11 May 2011 21:20:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 May 2011 21:20:51 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <iq71qi$h3j$1@mx1.internetia.pl>
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18417
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-User: nom73
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2367472
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:iq71qi$h3j$1@mx1.internetia.pl...

    > Instalacje I i II generacji opierają się na jakimśtam dawkowaniu gazu.
    > Bardziej zaawansowane gaźniki (nawet takie webery sprzed 70 lat) dawkują
    > mieszankę wstępnie rozrobioną przy użyciu dyszy emulsyjnej, dobraną
    > względem podciśnienia w kolektorze, względem dociśnięcia pedału do końca,
    > względem temperatury itp.

    O I generacji nie dyskutuję, bo tego już od dawna się nie zakłada. :-)
    Co do II generacji to jest zdecydowanie lepsza od silnia z gaźnikiem (nawet
    takiego webera ;-) ).
    Na gaźniku nie uzyskasz mieszanki stechiometrycznej w całym zakresie
    obrotów, dodatkowo, jak masz katalizator to mieszanka musi być raz uboga a
    raz bogata tak mniej więcej z częstotliwością 1 do 5Hz, bo tego wymaga
    działanie katalizatora.
    W II generacji przepływem steruje zawór magnetyczny (np. w BRC Blitz) lub
    zawór z silnikiem krokowym w nowszych instalacjach. Ja mam BRC Blitz i na
    każdym corocznym badaniu na analizatorze mam na gazie lambdę 1,00 w całym
    zakresie obrotów, a silnik ma 150 tys. km. Przewodów WN nie wymieniam, bo
    silnik takowych nie posiada, świece ostatnio wymieniłem po 85 tys. km.
    Strzałów nigdy nie miałem, na gazie zrobiłem 115 tys. km, reduktor
    oryginalny od nowości, nic nie robione, nawet filterek gazu ten sam. :-)


    > do IVgen, ja np znam trochę STAG300 i to już niewiele się różni od
    > "normalnego komputera silnika", w zasadzie dało by się już zrobić IVgen
    > bez oryginalnego komputera silnika w ogóle.

    Nie wiem jak działa STAG300, ale chyba nie ma sterowania zapłonem? ;-)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: