  • 41. Data: 2013-06-01 18:51:17
    Temat: Re: Zabronić rowerzystom jazdy po ulicach!!!
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-06-01 18:30, Liwiusz pisze:
    > Nie zapomnij i pieszych. Piesi w kamizelki z OC!

    Co w tym dziwnego? Wiesz jak "wygląda" ubrany na ciemno pieszy, idący
    nocą wzdłuż jezdni? A o OC w życiu prywatnym już pisałem, ani to drogie
    ani specjalnie zaskakujące.

  • 42. Data: 2013-06-01 19:52:29
    Od: p47 <k...@w...pl>

    > Nie zapomnij i pieszych. Piesi w kamizelki z OC!

    Rozum zwykle traci, kto na siłe chce się byc dowcipnym!;-) - zastanów
    się, jak kto z tych dwojga: -pieszy i rowerzysta, częsciej może, nawet
    niechcący, samym swoim poruszaniem się spowodować wypadek na ulicy.
    Ja znam 2 przypadki, gdy rowerzysta wpadł (z tyłu) na pieszego i
    spowodował wypadek, następstwem którego był trwały uszczrbek na zdrowiu
    u tego ostatniego! Niezidentyfikowany sprawca zaś uciekł!
    Wyobraź sobie (jesli na tyle jesteś mało spostrzegawczy, ze takich
    licznych sytuacji w naturze nie zaobserwowałeś) co się może stać, jesli
    rowerzysta , ważący wraz z rowerem często ponad 100kg wpadnie np na
    dziecko, na chodniku i z tyłu jadąc niechby tylko 10m/sek.
    A często tak właśnie jeżdżą rowerzyści po chodnikach wyprzedzając
    pieszych, licząc na to, że pieszy nie zmieni kierunku marszu.
    A pieszy, mając nadzieję, że na chodniku jest bezpieczny (bo tam
    przecież rowerzystom zwykle jeździć nie wolno!) i nie słysząc
    bezgłośnego (szczególnie w hałasie miejskim) roweru może skręcić prosto
    pod taki rozpędzony rower!
    Ja sam miałem taki wypadek, na szczęście bez trwałych następstw (ale z
    bolesnymi potłuczeniami i zadrapaniami), a rowerzysta dał w tzw długą.
    No a poza tym dlaczego tak oponujesz przed kamizelkami odblaskowymi dla
    rowerzystów zwiększającymi ich bezpieczeństwo! no i obowiązkowym OC,
    choc trochę chroniącym interesy ofiary, skoro MZ rowerzyści niewątpliwie
    mogą wyrządzić oni krzywdę innym właśnie z powodu bezgłośności
    poruszania się, a są teraz praktycznie bezkarni z powodu anonimowości?

  • 43. Data: 2013-06-01 20:08:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-01 19:52, p47 pisze:

> [...]
    > mogą wyrządzić oni krzywdę innym właśnie z powodu bezgłośności
    > poruszania się, a są teraz praktycznie bezkarni z powodu anonimowości?

    A co robisz, jak chcesz się zabezpieczyć od kradzieży? Kupujesz zamek
    i/lub sam się ubezpieczasz.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2013-06-01 20:28:40
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-06-01 20:08, Liwiusz pisze:

    > A co robisz, jak chcesz się zabezpieczyć od kradzieży? Kupujesz zamek
    > i/lub sam się ubezpieczasz.

    Rozczarowujesz mnie, bo nazywając rzeczy po imieniu stosujesz demagogię
    i co gorsza, prymitywnie głupią:- kradzież nic nie ma wspólnego z
    następstwami wypadku drogowego choćby dlatego, że ten ostatni
    praktycznie nigdy nie jest skutkiem celowego (w sensie "chciał
    spowodować wypadek") działania sprawcy. Przeciwnie, zwykle wypadek
    wydarza się wbrew woli sprawcy! natomiast kradzież wynika z celowego
    działania złodzieja.
    A zatem chocby dlatego od złodzieja nie ma sensu wymagać ubezpieczenia
    się od tego własnie, co on CHCE zrobić. (na marginesie,- w istocie,
    gdyby sprawcy "wypadku" drogowego dowiedziono takiej jak u złodzieja w
    przypadku kradziezy celowości sprawstwa wypadku to ubezpieczyciel byłby
    zwolniony z wypełnienia OC, bo to wówczas nie byłby WYPADEK!)
    Wypadek drogowy jest dla sprawcy zdarzeniem przypadkowym (w praktyce),
    niechcianym i to on, sprawca powinien mieć OC od następstw takiego
    zdarzenia LOSOWEGO.
    Zresztą szkoda czasu i miejsca na teoretyzowanie,- nie bez przyczyny
    ustawodawca NAKAZAŁ nie przechodniom, ale właścicielom samochodów,
    motorówek, motocykli, samolotów a nawet motorowerów poruszających się
    przecież z szybkością osiągalną dla rowerzystów posiadanie OC właśnie i
    tylko dlatego, że te pojazdy moga spowodowac szkodę.
    Dlaczego więc z tego obowiązku mają być wyłączone rowery, przeciez
    niewątpliwie także one taką szkodę poruszając się moga spowodować?
    Dodam , że wszystkie wymienione wcześniej pojazdy MUSZĄ być też
    oznaczone,- dlaczego i tu rowery mają być wyjątkiem?

  • 45. Data: 2013-06-01 20:33:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com>

    > Tak, posiada numery identyfikujące właściciela oraz ubezpieczenie OC.

    Czyli nie posiada

  • 46. Data: 2013-06-01 20:35:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com>

    > Dlatego każdy powinien mieć "OC w życiu prywatnym".

    Od czego ?

    > Dostałem takie ubezpieczenie w Warcie (przy okazji innego ubezpieczenia),
    > jakieś 20PLN na rok a pokrywają szkody do 20.000PLN - wystarczy.

    Jaaasne

    Ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z definicji są bezsensowne.

  • 47. Data: 2013-06-01 20:36:33
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl>

    > Obserwując sposób, jak niektórzy rowerzyści jeżdżą, i to po chodnikach!
    > jestem za zarówno ich identyfikacją, jak i obowiązkowym OC.

    A piesi ? Piesi nie mają mieć OC ? A trąby ? Trąby nie mają mieć OC ?

  • 48. Data: 2013-06-01 20:38:40
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-01 18:48, Shrek pisze:

    > Może inaczej, pomijając to że samochody są identyfikowalne i mają dalej
    > w dupie przepisy, to znasz jakiś _cywilizowany_ kraj gdzie są tablice
    > dla rowerów?

    nie znam, co to zmienia?

  • 49. Data: 2013-06-01 20:41:36
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-06-01 20:36, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "p47" <k...@w...pl>

    > A piesi ? Piesi nie mają mieć OC ? A trąby ? Trąby nie mają mieć OC ?

    Widzę, że martwisz się o siebie, więc cię uspokoję,- nie, trąby nie
    muszą mieć OC!
    ;-))

  • 50. Data: 2013-06-01 20:47:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-01 20:38, PlaMa wrote:

    > nie znam, co to zmienia?

    Że jakby to było takie super, to ktoś przez niemal 1,5 wieku na to wpadł?

    Albo jesteś geniuszem który wpadł na genialny, unikatowy pomysł, albo
    twój pomysł nie jest wcale taki genialny. I nie obraź się, ale obstawiam
    to drugie;)

    Shrek.