  • 31. Data: 2010-01-21 10:05:15
    Temat: Re: Xsara Picasso
    Od: "Franc " <c...@g...pl>

    Renault Scenic ma z tyłu 3 fotele, ale środkowy jest wyraźnie węższy, takie
    2.5 miejsca. To jest charakterystyczna cecha Scenica.
    Pikuś ma 3 fotele identycznej szerokości, trochę węższe niż zewnętrzne
    fotele w Scenicu, ale dużo szersze niż ten środkowy, więc nie można
    porównywać takich układów.
    Przedpiszcy mają jednak rację - 3 foteliki z tyłu może być trudno, choć na
    pewno będzie łatwiej w Pikusiu niż w samochodach mających klasyczną kanapę i
    w Scenicu. Berlingo/Partner wersjach osobowych mają kanapy profilowane na 3
    pełne miejsca.
    Ja mam Xantię i z tyłu na kanapie nie widzę możliwości zamontowania 3
    fotelików. Moje 2 jednak mieszczą się swobodnie i zostaje pomiędzy nimi
    odrobina miejsca, żeby na krótkich dystanasch przewieźć 1 dorosłą osobę.
    Wsiadanie pomiędzy foteliki jest zajęciem karkołomnym. Na dłuższe trasy,
    jeżeli muszą jechać 3 osoby dorosłe i oba małe gluty ;) to fotelik starszego
    ląduje z przodu, a fotelik małej montuje na środku kanapy. Wtedy z tyłu 2
    dorosłe osoby się mieszczą. Oczywiście kanapa jest wyprofilowana klasycznie
    na 2 miejsca i poddupnik, czyli niejako 2.5 miejsca siedzącego. Nie wiem jak
    masz w swojej Vectrze ale w Xantii środkowe miejsce na kanapie ma normalny
    pas, wystarczający żeby zamocować fotelik 2 grupy (przodem do kierunku
    jazdy, fotelik ma własne pasy), który na poddupniku stoi w miarę stabilnie.
    Gondolki (grupa 0) ani aktualnego fotelika w trybie grupa 1 (tyłem do
    kierunku jazdy) na środku nie dawało sie montować. Wtedy ku niezadowoleniu
    starszego, to on siedział z tyłu a mała siedziała z przodu.
    Xantia jest szersza od Vectry B.
    Pzdrw
    Franc "Rowery Poziome Rule"
    --

    IMK P7 SWB, ASS w trakcie zabudowy
    Granatowa Żaba z D7F i LPG "TKP Edition"

  • 32. Data: 2010-01-21 10:15:40
    Od: yaro <y...@y...pl>

    > Te ktore widzialem maja na srodkowym siedzeniu ten "polpoddupnik" ktory
    > powoduje nie rowne ulozenie fotelika ( zupelnia jak w Vectrze), a po za tym
    > te roczniki co ogladalem (moze zle patrzylem ) nie mialy 3 pasa idacego z
    > gory, a to jest jeden z wymogow.

    ale zafirki sa 7 osobowe ... kosztem przestrzeni bagazowej
    chyba jedynie te z kratka sa na 5 osob

    --
    yaro

  • 33. Data: 2010-01-21 10:18:47
    Od: yaro <y...@y...pl>

    > ale zafirki sa 7 osobowe ... kosztem przestrzeni bagazowej
    > chyba jedynie te z kratka sa na 5 osob

    tu masz zdiecie jak to wyglada

    http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Opel-Zafira-A,2370
    6,1,Zdjecie,23706,3.html

    --
    yaro

  • 34. Data: 2010-01-21 10:26:17
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Waldek Godel pisze:

    > sporo = 3 cm w tylnym rzędzie.

    Słowo - klucz: wrażenie. No i oczywiście sposób mierzenia się liczy. Ale
    co do konkretów porównania Picasso i Multipli to sie nie wypowiem, bo
    nie jeździłem.

    A teraz hurtem, bo... tak :) :

    Pozostałe typy, jakie mi przychodzą do głowy, to Honda FR-V,
    Berlingo/Partner (najszerszy na zewnątrz), Combo i Kangoo (te dwa
    ostatnie mogą być już nieco węższe, ale dzięki pionowym ścianom bocznym
    mogą w środku oferować dużo miejsca). A, i Transit Connect / Tourneo -
    ten jest w środku wieeelki, ale znaleźć takiego w odpowiedniej wersji i
    cenie...

    A tak poza tym - czy cała trójka musi jeździć jeszcze w tych wielkich
    fotelikach? OK, najmłodsze w 0+, ale najstarsze może nada się do 15-36
    kg? Te foteliki są mniej pancerne. Chyba, że bliźniaki...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 35. Data: 2010-01-21 10:41:33
    Od: Romullus <r...@o...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 10:18:47 +0100, yaro napisał(a):

    > tu masz zdiecie jak to wyglada
    >
    > http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Opel-Zafira-A,2370
    6,1,Zdjecie,23706,3.html

    no tak i na srodkowym nie zapniesz Gondolki czy fotelika gdzie pas musi isc
    od gory.

  • 36. Data: 2010-01-21 10:46:50
    Od: yaro <y...@y...pl>

    6,1,Zdjecie,23706,3.html

    > no tak i na srodkowym nie zapniesz Gondolki czy fotelika gdzie pas musi isc
    > od gory.

    ale z tylu masz 5 foteli, i na 4 z nich bez problemu zapniesz

    --
    yaro

  • 37. Data: 2010-01-21 12:33:00
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Ja polecam Multipl?. 7 lat uje?d?ali?my, katowali?my, zaniedbywali?my i

    Wiem że o gustach się nie dyskutuje , a Multipla to chyba najbrzydszy
    samochód świata. Znajomy z pracy ma takie coś. Może i pojemne ale z
    zewnątrz i wewnątrz to wręcz tragedia.

    Wygląda na pomysł jakiegoś szalonego "projektanta" . Może gdyby
    zastosowało się wysokiej jakości materiały to było by ok , ale
    stosując najgorszej jakości plastik i materiały wyszło to wręcz
    tragicznie ...

  • 38. Data: 2010-01-21 12:41:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 03:33:00 -0800 (PST), kaszpir napisał(a):

    > Wiem że o gustach się nie dyskutuje , a Multipla to chyba najbrzydszy
    > samochód świata. Znajomy z pracy ma takie coś. Może i pojemne ale z
    > zewnątrz i wewnątrz to wręcz tragedia.

    tak jak Garbus, Golf II, pierwsze Mini, syrenka...

> [...]
    > zastosowało się wysokiej jakości materiały to było by ok , ale
    > stosując najgorszej jakości plastik i materiały wyszło to wręcz

    Ale jest dowód, że ta koncepcja była w miarę spójna i miała sens -
    przypatrz się na Multiplę po liftingu, tą ze zlikwidowanym "gzymsem".
    Wygląda jeszcze gorzej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 39. Data: 2010-01-21 13:33:35
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Ale jest dowód, że ta koncepcja była w miarę spójna i miała sens -
    > przypatrz się na Multiplę po liftingu, tą ze zlikwidowanym "gzymsem".
    > Wygląda jeszcze gorzej.

    Na zewnątrz nie. W środku - owszem. Materiały z odzysku i generalnie
    tragedia. Plastiki z farfoclami po procesie technologicznym....

  • 40. Data: 2010-01-21 14:16:19
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > sporo = 3 cm w tylnym rzędzie.

    To Picassa musi mieć strasznie cienkie drzwi. Multipla ma 187 cm szerokości
    podczas gdy Picassa 175 cm.