-
1. Data: 2010-01-20 08:36:14
Temat: Zafira 2002-2003 silnik diesla
Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>
Witam
Zastanawiam sie nad zakupem Opla Zafiry rocznik cos koło 2003.
Niestety, wśród znajomych kraza kiepskie opinie dotyczące silników diesla w
oplach, zarowno 2.0 jaki i 2.2.
Czy możecie potwierdzic/zaprzeczyc, ze czestotliwosc awarii diesla w oplu są
większe niż w innycha autach, czy to tez tylko taka miejscowa legenda ?
Zastanawiam sie tez nad 1.8 benzyna. Nie wiem dlaczego zafira nie ma
zwyklego 2.0 benzyna (sa ale Turbo)?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2010-01-20 09:51:26
Temat: Re: Zafira 2002-2003 silnik diesla
Od: "mz" <l...@w...pl>
Przygotuj sie na pompę paliwa. Poza tym silnik jest całkiem niezły wg mnie.
Mam Zafire z 2003 2,0l od czerwca 2009 r. i po wymianie pompy paliwa, a nie
było to tanie, samochód sprawuje się całkiem dobrze.
-
3. Data: 2010-01-20 15:15:54
Temat: Re: Zafira 2002-2003 silnik diesla
Od: szymo <s...@w...pl>
mz pisze:
> Przygotuj sie na pompę paliwa. Poza tym silnik jest całkiem niezły wg mnie.
> Mam Zafire z 2003 2,0l od czerwca 2009 r. i po wymianie pompy paliwa, a nie
> było to tanie, samochód sprawuje się całkiem dobrze.
>
>
Jeśli mam być szczery -z diesla w zafirze najlepiej sprawuje się i
najtańszy w utrzymaniu a zarazem najmniej kłopotów sprawiający jest
silnik 1.8 benzyna. Diesle są paskudne. Naprawdę. Ja kupilem 1.6 też nie
był to najszczęśliwszy wybór zaś kolega i sąsiad mają 1.8 i chwalą.
Dwóch innych ma 2.2 diesel (i tak najlepszy z tych diesli) i jak sami
mówią już niedługo ich nie potrzymają. Pompa paliwa siada nader często.
-
4. Data: 2010-01-20 16:09:55
Temat: Re: Zafira 2002-2003 silnik diesla
Od: badzio <b...@g...com>
On 20 Sty, 08:36, "Baczek" <m...@p...onet.pl> wrote:
> Witam
> Zastanawiam sie nad zakupem Opla Zafiry rocznik cos koło 2003.
> Niestety, wśród znajomych kraza kiepskie opinie dotyczące silników diesla w
> oplach, zarowno 2.0 jaki i 2.2.
> Czy możecie potwierdzic/zaprzeczyc, ze czestotliwosc awarii diesla w oplu są
> większe niż w innycha autach, czy to tez tylko taka miejscowa legenda ?
Tez o tym slyszalem. 2003 to jeszcze Zafira A czy juz B?
Sasiad ma zafirke z 2007r, diesle bodajze 1.9, kupil ja rok temu,
teraz chce ja sprzedac. Mowi ze pali mu kosmicznie duzo (po miescie
wychodzi tyle co moja ave 1.8 benzyna), do tego pare razy go zawiodl
(awaryjnosc) a koszty napraw...
-
5. Data: 2010-01-20 17:04:32
Temat: Re: Zafira 2002-2003 silnik diesla
Od: "Przemek" <p...@d...pl>
szymo wrote:
> mz pisze:
>> Przygotuj sie na pompę paliwa. Poza tym silnik jest całkiem niezły
>> wg mnie. Mam Zafire z 2003 2,0l od czerwca 2009 r. i po wymianie
>> pompy paliwa, a nie było to tanie, samochód sprawuje się całkiem
>> dobrze.
> Jeśli mam być szczery -z diesla w zafirze najlepiej sprawuje się i
> najtańszy w utrzymaniu a zarazem najmniej kłopotów sprawiający jest
> silnik 1.8 benzyna. Diesle są paskudne. Naprawdę. Ja kupilem 1.6 też
> nie był to najszczęśliwszy wybór zaś kolega i sąsiad mają 1.8 i
> chwalą. Dwóch innych ma 2.2 diesel (i tak najlepszy z tych diesli) i
> jak sami mówią już niedługo ich nie potrzymają. Pompa paliwa siada
> nader często.
No faktycznie co 180 000 to nader czesto... Zwazywszy ze oszczedza sie na
wymianie rozrzadu
(2 lancuchy naprawde bezawaryjne , nie slyszalem aby ktos to musial robic
oczywiscie pomijajac przypadki typu mechanicy partacze nie dokrecajacy srob
na kolach) mozna odlozyc kase na naprawe pompy (jakbys co 60 tys wymienial
rozrzad za 700zl to wysloby akurat po 3 wymianach tyle ile kosztuje naprawa
pompy)
-
6. Data: 2010-01-20 21:33:15
Temat: Re: Zafira 2002-2003 silnik diesla
Od: "Bastion" <b...@m...pl>
Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hj736p$bcp$1@news.man.bydgoszcz.pl...
> mz pisze:
>> Przygotuj sie na pompę paliwa. Poza tym silnik jest całkiem niezły wg
>> mnie.
>> Mam Zafire z 2003 2,0l od czerwca 2009 r. i po wymianie pompy paliwa, a
>> nie było to tanie, samochód sprawuje się całkiem dobrze.
> Jeśli mam być szczery -z diesla w zafirze najlepiej sprawuje się i
> najtańszy w utrzymaniu a zarazem najmniej kłopotów sprawiający jest silnik
> 1.8 benzyna. Diesle są paskudne. Naprawdę. Ja kupilem 1.6 też nie był to
> najszczęśliwszy wybór zaś kolega i sąsiad mają 1.8 i chwalą. Dwóch innych
> ma 2.2 diesel (i tak najlepszy z tych diesli) i jak sami mówią już
> niedługo ich nie potrzymają. Pompa paliwa siada nader często.
Panowie co wy sie tak uparliscie na ta pompe paliwa w silnikach DTI?
W dieslach Zafiry NIE MA zadnej pompy paliwa jest natomiast pompa wtryskowa
bosch VP 44 (jedno lub dwu wtykowa). Co do awaryjnosci moim zdaniem
prawidlowo
eksloatowana:
- bez odpowietrzania silnika przez parominutowe krecenie rozrusznikiem.
(pompa jest smarowana ropa i krecenie na sucho powoduje mechaniczne
zatarcie lub termiczne uszkodzenie sterownika.)
- bez odpalania na hol przy padnietym aku (przyczyny uszkodzenia jw)
Niekatowana pompa moim zdaniem spokojnie
wytrzyma 500 kkm jak nie wiecej.
Inna sprawa, ze wiekszosc sprowadzonych do nas paroletnich
Zafir DTL i DTI ma faktyczny przebieg w tej wlasnie okolicy 500 kkm
Koszty naprawy? Tu jest roznie, spalona elektronike mozna naprawic
za ok 500 zl. Uszkodzenia mechaniczne wymagajace regeneracji to ok 3000 zl
Jezeli chodzi o roznice pomiedzy silnikami w roku 2002 i 2003 to zasadniczo
byly to kolejno silniki
- DTL bez intercoolera z pompa jednowtykowa
- DTI z intecoolerem i pompa jednowtykowa montowana
--do maja 2003 w silnikach DTI 2.0, pozniej dwuwtykowa.
--od poczatku w silnikach DTI 2.2 dwuwtykowa
Silnik DTI jest oczywiscie dynamiczniejszy i oszczedniejszy ale dwuwtykowa
pompa vp44 jest zintegrowana ze sterownikiem i wrazliwa na termiczne
uszkodzenie
elektroniki.
Moja opinia o DTI 2.0 z rocznika 2003, ekonomiczny i dynamiczny
polecam szczegolnie w trase.
(Zafira DTI 2.0 z rocznika 2003 zrobilem prawie 100 kkm).
W silnikach DTI warto tez zwrocic uwage na roznice pomiedzy wersja 2.0 i 2.2
120 konny silnik 2.2 jest chwalony za dobre osiagi i male spalanie
ale ma opinie nieco "przerasowanego" i przez to bardziej awarynego.
Ogolnie polecem Zafire DTI z rocznika 2003.
Wybor wersji 100, 120 KM pozostawiam
Tobie. Przed zakupem sprawdzilbym cisnienie sprezania- zeby nie kupic
jakiegos naprawde zajezdzonego szrota.
-
7. Data: 2010-01-20 21:44:51
Temat: Re: Zafira 2002-2003 silnik diesla
Od: "Bastion" <b...@m...pl>
Użytkownik "badzio" <b...@g...com> napisał w wiadomości
news:42c8db41-1dcb-4118-932d-5c1523693c5a@a15g2000yq
m.googlegroups.com...
On 20 Sty, 08:36, "Baczek" <m...@p...onet.pl> wrote:
> Tez o tym slyszalem. 2003 to jeszcze Zafira A czy juz B?
Rocznik 2003 to Zafira A silnik DTI.
Rocznik 2007 to Zafira B silnik CDTi
-
8. Data: 2010-01-20 22:00:30
Temat: Re: Zafira 2002-2003 silnik diesla
Od: "Kamado" <k...@p...fm>
Mam Zafire z 2001 r 2.o DTI z przebiegiem 143 tys. i do tej pory żadnego
najmniejszego problemu.Wymiena filtrów oleju i jest OK.
Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hj6bpe$hr7$1@news.onet.pl...
> Witam
> Zastanawiam sie nad zakupem Opla Zafiry rocznik cos koło 2003.
> Niestety, wśród znajomych kraza kiepskie opinie dotyczące silników diesla
> w oplach, zarowno 2.0 jaki i 2.2.
> Czy możecie potwierdzic/zaprzeczyc, ze czestotliwosc awarii diesla w oplu
> są większe niż w innycha autach, czy to tez tylko taka miejscowa legenda ?
>
> Zastanawiam sie tez nad 1.8 benzyna. Nie wiem dlaczego zafira nie ma
> zwyklego 2.0 benzyna (sa ale Turbo)?
>
> Pozdrawiam
>
-
9. Data: 2010-01-21 08:37:10
Temat: Re: Zafira 2002-2003 silnik diesla
Od: szymo <s...@w...pl>
> Mam Zafire z 2001 r 2.o DTI z przebiegiem 143 tys. i do tej pory żadnego
> najmniejszego problemu.Wymiena filtrów oleju i jest OK.
Bo dbasz. A te co są przywożone to już swoje wyjeździły a tu dostają
drugie życie (nie mówię że wszystkie ale tak jest)
-
10. Data: 2010-01-21 08:44:24
Temat: Re: Zafira 2002-2003 silnik diesla
Od: szymo <s...@w...pl>
> Panowie co wy sie tak uparliscie na ta pompe paliwa w silnikach DTI?
> W dieslach Zafiry NIE MA zadnej pompy paliwa jest natomiast pompa wtryskowa
> bosch VP 44 (jedno lub dwu wtykowa).
masz rację po prostu niechlujstwo jeęzykowe (chodziło mi właśnie
wtryskową)
> Co do awaryjnosci moim zdaniem
> prawidlowo
> eksloatowana:
i tu zaczynają się problemy.....
> - bez odpowietrzania silnika przez parominutowe krecenie rozrusznikiem.
> (pompa jest smarowana ropa i krecenie na sucho powoduje mechaniczne
> zatarcie lub termiczne uszkodzenie sterownika.)
a w większości gorącogłowy kierowca co musi zdążyć na 6:35 na zmianę
świateł na to nie zwraca uwagi
> - bez odpalania na hol przy padnietym aku (przyczyny uszkodzenia jw)
taaaaaa....... (mażenie ściętej głowy u niektórych osobników)
> Niekatowana pompa moim zdaniem spokojnie
> wytrzyma 500 kkm jak nie wiecej.
Nie wytrzyma tyle (ale to tylko moja subiektywna opinia poparta jedynie
obserwacjami zakupów kientów)
> Inna sprawa, ze wiekszosc sprowadzonych do nas paroletnich
> Zafir DTL i DTI ma faktyczny przebieg w tej wlasnie okolicy 500 kkm
otuf to.
> Koszty naprawy? Tu jest roznie, spalona elektronike mozna naprawic
> za ok 500 zl.
Cięzko dostać raczej bliżej 700zł
Uszkodzenia mechaniczne wymagajace regeneracji to ok 3000 zl
Oczywiście. Jeżeli mówimy tylko o uszkodzeniu pompy która zazwyczaj nie
jest jedyną rzeczą do wymiany jak zaczniesz ruszać bebechy. Bo jak
odkręcisz to dopiero się okazuje że to i tamto i jeszcze tamtotamto.