-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: PeJot <P...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Wytrzymałość połączenia gwintowanego
Date: Sat, 24 Sep 2011 16:20:26 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 29
Message-ID: <j5kovc$c6u$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-230-71-32.rzeszow.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1316874028 12510 89.230.71.32 (24 Sep 2011 14:20:28 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Sep 2011 14:20:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0.2) Gecko/20110902 Thunderbird/6.0.2
X-Antivirus: avast! (VPS 110924-0, 2011-09-24), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29340
[ ukryj nagłówki ]Czołem.
Znowu temat okołorowerowy, pytanie do mechaników. Chodzi o połączenie
korba-pedał. Jest tam gwint calowy, prawy i lewy 9/16" x 20 T.P.I.
Zwykle ten gwint ma długość 14-15 mm, tyleż samo grubości ma korba (
najczęściej aluminiowa ).
I teraz pytanie: Jaka powinna być *minimalna* długość takiego
połączenia, aby miało sensowną wytrzymałość, *w przypadku połączenia
stal-stal* ?
Rodzaj obciążeń chyba każdy zna. Nie mogę nigdzie zdobyć dobrej jakości
korb dla moich dzieci, długości 152 mm ( standard to 170 mm ).
Przegwintowywanie standardowych korb odpada, brak narzędzi. Cięcie i
spawanie aluminiowej korby też. Chcę bazując na naturalnym otworze na
pedał w korbie zamontować wkładkę skracającą, zrobioną ze starej,
stalowej korby. Pomysł znaleziony w sieci, niestety link do foto tego
rozwiązania jest martwy. Ze strony użytkownika najlepiej by było, gdyby
*stalowa* wkładka z nagwintowanym otworem na pedał byłaby jak
najcieńsza, ale połączenie gwintowane musi być na tyle długie, by mieć
sensowną wytrzymałość. Co prawda użytkownikiem będzie dziecko,
obciążenia mniejsze, a i pedał może być zakręcony z użyciem kleju.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Następne wpisy z tego wątku
- 25.09.11 06:42 J.F.
- 25.09.11 07:17 PeJot
- 25.09.11 08:18 PM
- 25.09.11 10:11 Krzysztof Tabaczyński
- 25.09.11 10:19 J.F.
- 25.09.11 11:34 PeJot
- 25.09.11 11:35 PeJot
- 25.09.11 12:01 J.F.
- 25.09.11 12:07 PM
- 25.09.11 12:33 PeJot
- 03.10.11 23:52 J.F.
- 04.10.11 04:31 PeJot
- 04.10.11 09:42 Konrad Anikiel
- 04.10.11 18:22 Krzysztof Tabaczyński
- 05.10.11 04:31 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-18 Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
- 2024-12-17 Rodzaj przekładni planetarnej z
- 2024-12-17 Z instrukcji do kitu
- 2024-12-17 Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-17 nie wyrzucaj starych opon
- 2024-12-17 znów elektryk:P
- 2024-12-17 "Ręczny" a przegląd.
- 2024-12-17 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-17 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-12-17 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-17 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-17 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-17 Kraków => Software .Net Developer <=