-
Data: 2011-10-03 23:52:24
Temat: Re: Wytrzymałość połączenia gwintowanego
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 25 Sep 2011 09:17:09 +0200, PeJot napisał(a):
> W dniu 2011-09-25 08:42, J.F. pisze:
>> A gdyby tak podejsc na logike ... gdyby moglo byc mniej, to juz by dawno
>> bylo ? :-)
>
> Gdyby współczesny, europejski rower był zrobiony logicznie, toby od
> dawna nie występowały w nim wymiary calowe.
To moze nikomu nie przeszkadzac.
A wszczegolnosci producentom rowerow, ktorzy maja stosowne oprzyrzadowane
calowe.
> Wymiar gwintu w korbach jest tak
> *tradycyjny*, że aż zęby bolą. Dowód - pedały wyczynowe, odchudzone do
> granic możliwości. Nie chcąc/nie mogąc ruszać średnicy gwintu,
> konstruktorzy go nieprzyzwoicie skrócili, z 15 do 9-10 mm, a i tak
> najczęściej pękają osie, nie połączenie gwintowe.
W pierwszym odruchu chcialem napisac ze na moj gust to dwa zwoje takiego
gwintu powinny wytrzymac. Ale potem pomyslalem.
Zawsze mozesz poprobowac :-)
> Koncepcja nr 2: zastępuję standardowy gwint 9/16" x 20 T.P.I, długości
> 15 mm zwykłym metrycznym, np. M10. Takie otwory mogę swobodnie wykonać w
> standardowej korbie, materiału wokoło jest dosyć. Nie bawię się w różne
> kierunki gwintu, pedały wkręcam z użyciem kleju, nie powinny się
> luzować. Pytanie czy tokarz będzie w stanie wykonać gwint M10 na osi
> pedału ? Stal "na gwoździe" raczej toto nie jest.
Mysle ze nie jest znowu jakas superduper.
Tokarz tak czy inaczej zrobi to narzynka, tyle ze dobrze prowadzona.
A moze jednak nie gwintowac tylko zaspawac ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.10.11 04:31 PeJot
- 04.10.11 09:42 Konrad Anikiel
- 04.10.11 18:22 Krzysztof Tabaczyński
- 05.10.11 04:31 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS