  • 1. Data: 2009-07-07 17:50:26
    Temat: Wyszukiwanie dostępnych sieci GSM - różne wyniki wyszukiwań
    Od: Jędrek <s...@p...pl>

    Testy na telefonach Nokia 3410 oraz nowszy Nokia 3110.
    W Krakowie przy ręcznym szukaniu od kopa wyszukuje 4 sieci GSM:
    Plus, Era, Orange, Play
    Można tak w Krakowie męczyć telefony dziesiątki razy wyszukując co chwila od
    nowa i zawsze od kopa są zawsze znalezione 4 sieci bez żadnej zguby.
    Wyszukiwanie daje wyniki takie same bez względu na to czy szukający telefon
    ma w sobie kartę SIM sieci Era, Plus czy Play.

    Te same telefony zabrane do Kłodzka w Dolnośląskim w samym mieście zachowują
    się już co najmniej dziwnie (wiadomo, że Kłodzk nie ma jeszcze bazówek Play
    GSM co biorę pod uwagę w związku z czym będą tylko 3 dostępne sieci) i tak:

    Nokia 3410 odpalona w sieci Plus lub Play twierdzi, że są dostępne tylko
    sieci Plus i Orange - zachowanie takie jakby w Kłodzku w ogóle nie było
    stacji bazowej Era. Czasami się zdarzało, że przy kolejnych odpytaniach
    gubiło Orange i nie było w wynikach wyszukiwania. Był tylko sam Plus.
    Podobnie zachowa się druga Nokia. Ona jako druga już na dzień dobry
    stwierdzi że tylko Plus jest - czyżby gdzieś jakiś sygnał poszedł że już
    było odpytanie i wyniki uboższe o 2 sieci, bo one nie są macierzyste to je
    ucina w mniejszych miastach?
    Co ciekawe teraz na próbę przepinamy kolejno do obu Nokii kartę Ery i tak
    przez chwilę jedna z Nokii twierdzi, że jest Era i chyba Orange jak dobrze
    pamiętam. Kolejne wyszukanie ręczne daje już tylko odpowiedź, że jest tylko
    jedna Era. Cały czas test prowadzony w jednym miejscu gdzie ciągle są
    maxymalne sygnały wszystkich trzech sieci.
    Oczywiście Era ma sygnał FULL więc nie wiem czemu te same telefony odpalone
    z kartą innych sieci niż Era twierdziły, że Ery nie ma w ogóle w Kłodzku.
    A fizycznie w Kłodzku są 3 sieci Era, Plus, Orange.
    Jak więc wytłumaczyć te niekompletne wyniki?
    W mniejszych miastach są jakieś ograniczenia? Limity odpytań? Wytyczne, że
    jak telefon znajdzie sieć docelową to już w takich miasteczkach ma nie
    szukać dalej? Czemu w Krakowie jest zawsze kompletny wynik odpytania (mimo
    wielokrotnych wymuszonych ręcznych wyszukiwań sieci) o dostępne sieci a w
    Kłodzku pogubione sieci?
    Na jakiej zasadzie odbywa się szukanie (bez logowania do sieci numeru)
    dostępnych sieci przez telefon?
    Czy jest to typowe tylko przeszukanie pasma, w którym mają pracować stacje
    bazowe? Czy dodatkowo telefon w czasie wyszukiwania wymienia jakieś dane z
    odnalezionymi stacjami bazowymi? Czy raczej przypomina to w uproszczeniu
    przekręcenie gałą od strojenia w radiu i sprawdzeniu tylko obecności sygnału
    nadajników? "Jest stacja idę dalej, nie ma stacji szukam dalej" ?

  • 2. Data: 2009-07-08 13:34:11
    Od: "XDF" <s...@o...pl>

    Jezu .. .czy ludzie nie mają innych kłopotów ?

  • 3. Data: 2009-07-08 13:47:31
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    XDF pisze:
    > Jezu .. .czy ludzie nie mają innych kłopotów ?

    A dlaczego uważasz, że to czyjś "kłopot", a nie zwykła żądza wiedzy? Co
    w tym złego lub dziwnego, że ktoś chce wiedzieć więcej: jak działa sieć,
    skąd tak dziwne wyniki? Dla samej pasji poznawania!

    A nie tylko dzwonki, tapety, darmowe programy...

    Marek

  • 4. Data: 2009-07-10 21:03:37
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Jędrek pisze:

> [...]
    > przekręcenie gałą od strojenia w radiu i sprawdzeniu tylko obecności sygnału
    > nadajników? "Jest stacja idę dalej, nie ma stacji szukam dalej" ?

    ostatnio robiłem troche podobne testy, z tym ze na PDA z WM i tam miałem
    logowanie do pliku konkretnych nadajników. KAszanka i koszmar. Telefon
    łączy sie z nadajnikami oddalonymi o 3 km, pomimo ze ma 5 bliższych. Tak
    w domu jak i w pracy (3 km od siebie)
    Gdyby nie drzewa widziałbym nadajnik ery, w szczerym polu, na takiej
    dedykowanej wierzy. jakieś 800metrów do 1.5 km. Czasami w logach widze
    nadajnik miasta położonego 8-12km dalej. (nie ruszając sie z domu)
    tak widać musi być.

    ToMasz