eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmWyszukiwanie dostępnych sieci GSM - różne wyniki wyszukiwań › Re: Wyszukiwanie dostępnych sieci GSM - różne wyniki wyszukiwań
    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Wyszukiwanie dostępnych sieci GSM - różne wyniki wyszukiwań
    Date: Fri, 10 Jul 2009 23:03:37 +0200

    Jędrek pisze:

    > Na jakiej zasadzie odbywa się szukanie (bez logowania do sieci numeru)
    > dostępnych sieci przez telefon?
    > Czy jest to typowe tylko przeszukanie pasma, w którym mają pracować stacje
    > bazowe? Czy dodatkowo telefon w czasie wyszukiwania wymienia jakieś dane z
    > odnalezionymi stacjami bazowymi? Czy raczej przypomina to w uproszczeniu
    > przekręcenie gałą od strojenia w radiu i sprawdzeniu tylko obecności sygnału
    > nadajników? "Jest stacja idę dalej, nie ma stacji szukam dalej" ?

    ostatnio robiłem troche podobne testy, z tym ze na PDA z WM i tam miałem
    logowanie do pliku konkretnych nadajników. KAszanka i koszmar. Telefon
    łączy sie z nadajnikami oddalonymi o 3 km, pomimo ze ma 5 bliższych. Tak
    w domu jak i w pracy (3 km od siebie)
    Gdyby nie drzewa widziałbym nadajnik ery, w szczerym polu, na takiej
    dedykowanej wierzy. jakieś 800metrów do 1.5 km. Czasami w logach widze
    nadajnik miasta położonego 8-12km dalej. (nie ruszając sie z domu)
    tak widać musi być.

    ToMasz