  • 71. Data: 2015-05-18 19:24:39
    Temat: Re: Wysyp "30"?
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA49EBFB74C873budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Czasami ma, czasami nie ma.
    > Odrzucmy wszelkie absurdy typu 50 postawione na dwupasmówkach etc.
    > Wezmy zwykła droge krajowa, zołtej kategorii :)
    > Wjezdzasz w teren zabudowany, masz zabudowania.
    > Jaka predkosc bedzie bezpieczna?

    Taka, przy ktorej panuje nad pojazdem i ktora pozwala mi dostosowac sie do
    zastanej w danym momencie sytuacji na drodze. W zwiazku z taka odpowiedzia
    zauwaz dwie rzeczy:
    1. ze jest ona poprawna niezaleznie od miejsca, o ktorym mowimy (teren
    zabudowany, autostrada, itp)
    2. ze nie jest ona powiazana ze znakami ograniczenia predkosci na drodze -
    tzn. moze byc tak, ze w terenie zabudowanym nawet 50km/h to bedzie za duzo

    > Ok, ale co w tym kontekscie zmieniają nowe przepisy o ktorych tu mowa?

    Na razie piszac poza kontekstem: zmienia sie podejscie zlodziei w
    mundurach - zaczynaja polowac na kierowcow tak jak kiedys na pijanych
    rowerzystow. Zauwaz, jaka akcje przeprowadzili w Szczecinie dzis tuz po
    polnocy na jednej z trzypasmowych drog wyjazdowych, na ktorej jakas pokraka
    ustawila znak ograniczenia do 70km/h, tymczasem bez najmniejszych problemow
    mozna tam w nocy i przy panujacych dzis warunkach na drodze _bezpiecznie_
    jechac znacznie wiecej. Dodam, ze nie ma tam ruchu pieszych. Podpowiem tez,
    ze zlodziejaszkow nie bylo w przedmiotowym miejscu podczas poprzednich nocy.

    Wracajac do kontekstu: nowe przepisy przygotowuja pole do strzyzenia przy
    okazji zlapania na prowadzeniu bez uprawnien i dla osrodkow egzaminacyjnych.
    Kary finansowe sadowe sa znacznie wyzsze od tych mandatowych, oplacalnosc i
    "efektywnosc" bedzie wyzsza.

    bart

  • 72. Data: 2015-05-18 19:26:04
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-18 o 16:29, J.F. pisze:

    > Ale pisales o przypadku "bedzie nieprawidlowo ustawiona".
    > Wiec nie wiem co jest - tablica jest, a miasta nie ma ?

    to akurat nie ja :)
    w moim przypadku miasto jest, tablicy nie ma

    > Tym niemniej - jak ktos jedzie po wyraznie miejskich (budynki, chodniki,
    > przejscia, swiatla, itd) ulicach 100/h, to moze i nalezy mu PJ odebrac,
    > nawet jesli zna tajny wjazd bez tablicy :-)

    100/h to tam trzeba jechać jak wariat, ale 70km/h to miejscami tą drogą
    jeżdżą, bo i przejść mało i widoczność dobra

    Łukasz

  • 73. Data: 2015-05-18 19:29:24
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA49EBF59DAC0Cbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Gdyz w Twoim poscie równiez brakuje znaków cytowania...

    > Alez nie chodzi o to czy lepszy czy gorszy.
    > Ma być czytelnie i zgodnie z netykietą...

    Alez normalnie stosuje znaki ">", a ze czytnik szaleje na postach, w ktorych
    reguly cytowania zostaly juz wczesniej zaburzone - nie poradze.

    bart

  • 74. Data: 2015-05-18 19:32:18
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA49EB0F14382Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ale pytanie, do czego mnie przymuszją takie głupie przepisy?

    Do zwracania uwagi na glupoty (np. na wypatrywanie przyczajonego radiowozu),
    a nie na rzeczy istotne (np. reagowanie na pieszych).

    bart

  • 75. Data: 2015-05-18 19:35:57
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

> [...]
    > mającego dwa obywatelstwa (pl i de). Po odebraniu mu uprawnień w pl
    > próbował jeździć po pl na niemieckim pj. Podczas kontroli (w pl) zostało
    > mu odebrane pj niemieckie.
    >

    > Cytat z uzasadnienia wyroku:
    >
    > Prawem jazdy w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym jest również
    > dokument wydany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej. Natomiast
    > strona, również jako obywatel polski podlega wpisowi, do ewidencji
    > kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego, a organy mają prawo
    > zatrzymać takiej osobie prawo jazdy, jak każdemu innemu obywatelowi.

    ... to tylko kwestia czasu, az znajdzie sie ktos zdeterminowany, by do konca
    walczyc o swoje - na kilometr pachnie niekonstytucyjnoscia.

    bart

  • 76. Data: 2015-05-18 19:59:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "bartosz" <b...@w...pl> wrote in message
    > Bledem jest dopatrywanie sie logicznych i sensownych podstaw w calym tym
    > bajzlu. A oczekiwanie na rozprawe bez prawa jazdy to dzialanie celowe zlodziei
    > w mundurach, a nie blad.

    ich to tez raczej malo ziebi czy grzeje, mysle ze raczej nalezy podziekowac
    poslom, ktorzy razem z sedziami czy prokuratorami oczywiscie objeci nowa
    ustawa nie beda - no bo immunitet

    --
    http://db.org.pl/

  • 77. Data: 2015-05-18 20:03:31
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > podziekowac
    > poslom, ktorzy razem z sedziami czy prokuratorami oczywiscie objeci nowa

    teoretycznie racja, ale po obejrzeniu nocnej ustawki ze szczecinskiej
    wyjazdowki mam watpliwosci.

    bart

  • 78. Data: 2015-05-18 20:21:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Do zwracania uwagi na glupoty (np. na wypatrywanie przyczajonego
    > radiowozu), a nie na rzeczy istotne (np. reagowanie na pieszych).

    Bardziej niz zwykle? Nie sadze...

  • 80. Data: 2015-05-18 20:21:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Alez normalnie stosuje znaki ">", a ze czytnik szaleje na postach, w
    > ktorych reguly cytowania zostaly juz wczesniej zaburzone - nie
    > poradze.

    Zmien czytnik, popraw recznie lub siej niechlujne posty - wybór nalezy do
    Ciebie.
    Przy jednym poziomie cytowania to jeszcze pol biedy. Ale czym dalej w las
    tym gorzej.

  • 81. Data: 2015-05-18 20:21:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

> [...]
    > 2. ze nie jest ona powiazana ze znakami ograniczenia predkosci na
    > drodze - tzn. moze byc tak, ze w terenie zabudowanym nawet 50km/h to

    Czy dobrze rozumiem, ze dla Ciebie jazda dorga jest tozsama z torem
    wyscigowym - jestess jedynym uczestnikiem, nie ma pieszych, rowerzystów,
    innych samochodów i jedynym wyznacznikiem jest panowanie nad własnym
    pojazdem?
    Powiedzmy ze to jest prosta droga w terenie zabudowanym - ot zwykła wioska
    - czyli co? Tak ze 140 mozna leciec?

> [...]
    > nie ma tam ruchu pieszych. Podpowiem tez, ze zlodziejaszkow nie bylo w
    > przedmiotowym miejscu podczas poprzednich nocy.

    Chyba nie rozumiesz pytania.
    Co sie zmieniło?
    Na rowerzystów polowali, bo złapany pijany to był wykryty przestepca.
    Złapany kierowca w terenie zabudowanym przepraczajacy powyzej 50 km - kasy
    tyle samo, nadal wykroczenie.
    Z punktu widzenia policjanta bez zmian - pewnie tylko papierkologii wiecej.

> [...]
    > egzaminacyjnych. Kary finansowe sadowe sa znacznie wyzsze od tych
    > mandatowych, oplacalnosc i "efektywnosc" bedzie wyzsza.

    Osrodki egzaminacyjne? Przeciez zabiora PJ i oddadza po 3 miesiacach. Gdzie
    tu zarobek dla egzaminatorów?
    Opłaty sądowe? A skad miałyby sie nagle pojawic?
    Doszukujesz sie spisku gdzie mamy do czynienia po prostu z głupota i buta
    twórców prawa.