  • 61. Data: 2015-05-18 17:49:41
    Temat: Re: Wysyp "30"?
    Od: masti <g...@t...hell>

    yabba wrote:

    > Nie mam uprawnień do jazdy na całym świecie czy tylko w Polsce?

    a z tym litewskim PJ to chcesz jeździć na madagaskarze czy w Polsce?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 62. Data: 2015-05-18 18:04:23
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > a z tym litewskim PJ to chcesz jeździć na madagaskarze czy w Polsce?

    Po Madagaskarze.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 63. Data: 2015-05-18 18:19:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pawel O'Pajak o...@g...pl ...

    > Co rozumiesz przez pirata drogowego?

    pirat - ktos kto jedzie niebezpiecznie.

    > Jesli ktos jedzie 80 po 3
    > pasmowej drodze to jedzie normalnie, jak wiekszosc. Za chwile na
    > takich drogach pojawi sie 30 i jednym ruchem tysiace ludzi stana sie
    > piratami. Mozna tez urealnic ograniczenia predkosci i liczba piratow
    > bedzie powiedzmy 1 na miesiac.
    > To nie jest problem bezpieczenstwa na drogach, tylko bezpieczenstwa
    > budzetu.

    Nie, to jest prawo zmieniane pod publiczke. Przeciez nowe przepisy nie
    zmienia wpływów do budzetu...

    > JKM, bycmoze inni tez by sie znalezli.

    Juz głosowałem - nie pamietam jego zadnego działania w tym zakresie.

  • 64. Data: 2015-05-18 18:21:47
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Duzo znasz krajow, gdzie nie ma ograniczen predkosci ?

    Dlaczego o to pytasz?

    > I jaka to niby waska grupka - policjanci, producenci radarow, znakow ?

    Jeszcze kilka waskich grupek da sie do tego dolozyc.

    > To tylko w Niemczech jakas waska grupka jezdzi naprawde szybko, i dla nich
    > utrzymuje sie brak ograniczen na autostradach :-)

    No widzisz? - nie wiedzialem :)

    bart

  • 65. Data: 2015-05-18 18:26:33
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA49EBA46EE014budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Pawel O'Pajak o...@g...pl ...

    > pirat - ktos kto jedzie niebezpiecznie.

    .. dodajmy: co nie ma zadnego zwiazku z przestrzeganiem predkosci podanej na
    znaku

    > Nie, to jest prawo zmieniane pod publiczke. Przeciez nowe przepisy nie
    > zmienia wpływów do budzetu...

    Moze sie okazac, ze obaj macie racje: juz przeciez tak bylo, ze zalozono
    konkretne i bardzo duze wplywy do budzetu z mandatow. A ze ma sie to nijak
    do bezpieczenstwa na drodze, to jest to oczywiste.

    bart

  • 66. Data: 2015-05-18 18:28:42
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA49EB0930F8B5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > Nie jestes nic lepszy...

    gdyz?....

    A poza tym nie aspiruje do tego, by byc od kogos specjalnie lepszym lub
    gorszym.

    bart

  • 67. Data: 2015-05-18 18:29:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    yabba wrote:

    > Po Madagaskarze.

    to zapytaj na madagascar.misc.samochody

  • 69. Data: 2015-05-18 18:56:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > .. dodajmy: co nie ma zadnego zwiazku z przestrzeganiem predkosci
    > podanej na znaku

    Czasami ma, czasami nie ma.
    Odrzucmy wszelkie absurdy typu 50 postawione na dwupasmówkach etc.
    Wezmy zwykła droge krajowa, zołtej kategorii :)
    Wjezdzasz w teren zabudowany, masz zabudowania.
    Jaka predkosc bedzie bezpieczna?

    > Moze sie okazac, ze obaj macie racje: juz przeciez tak bylo, ze
    > zalozono konkretne i bardzo duze wplywy do budzetu z mandatow. A ze ma
    > sie to nijak do bezpieczenstwa na drodze, to jest to oczywiste.

    Ok, ale co w tym kontekscie zmieniają nowe przepisy o ktorych tu mowa?

  • 68. Data: 2015-05-18 18:56:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik bartosz b...@w...pl ...

    > gdyz?....

    Gdyz w Twoim poscie równiez brakuje znaków cytowania...

    > A poza tym nie aspiruje do tego, by byc od kogos specjalnie lepszym lub
    > gorszym.

    Alez nie chodzi o to czy lepszy czy gorszy.
    Ma być czytelnie i zgodnie z netykietą...

  • 70. Data: 2015-05-18 19:15:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 May 2015 16:59:42 +0200, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > Jaki brak uprawnień? Przecież mam prawo jazdy. Policjant właśnie je
    trzyma w
    > ręku.

    Jeśli jesteś obywatelem pl i jeździsz po Polsce to zagraniczne pj Ci
    (przy zatrzymaniu w pl) nie pomoże jeśli nie masz w pl uprawnień do
    kierowania pojazdów. Zagraniczne pj zostanie zatrzymane. Nie
    pomoże.nawet to, że mieszkasz na stale za granicą.
    Jest wyrok WSA w sprawie Polaka na stale mieszkającego w Niemczech,
    mającego dwa obywatelstwa (pl i de). Po odebraniu mu uprawnień w pl
    próbował jeździć po pl na niemieckim pj. Podczas kontroli (w pl)
    zostało mu odebrane pj niemieckie.

    Cytat z uzasadnienia wyroku:

    Prawem jazdy w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowym jest również
    dokument wydany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej.
    Natomiast strona, również jako obywatel polski podlega wpisowi, do
    ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego, a organy
    mają prawo zatrzymać takiej osobie prawo jazdy, jak każdemu innemu
    obywatelowi.

    http://prawo.rp.pl/artykul/1119146.html

    --
    Marek