  • 11. Data: 2010-06-14 19:37:07
    Temat: Re: Wysmażyłem parę fotek i się chwalę
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Rafal Jankowski pisze:
    > Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to tylko nędzny Canon D550 z matrycą
    > APS-C,

    Pierwszy błąd - takie myślenie. Aparat jest nieważny, a każda
    współczesna lustrzanka wraz z narzędziami rozwala na kawałki dowolnego
    małoobrazkowego analoga.

    > Wiem też, że prawdziwe talenty są doceniane po śmierci, więc możecie
    > sobie pojechać po bandzie albo zwyczajnie olać ;)

    Trochę niechlujnie i bez polotu. Czas na obserwację dobrych kadrów. HDR
    całkiem fajny technicznie. Tak zwane ''prawdziwe zdjęcia'' możesz mieć w
    dupie, szukaj prawdziwych obrazów (nie koniecznie olejnych :)

    Współczuję wszystkim młodym, zaczynającym dziś zabawę - bardzo wysokie
    progi mają. Kiedyś wystarczyło pstryknąć muchę zenitem z pierścieniem i
    było się artysta...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2010-06-14 20:13:33
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Współczuję wszystkim młodym, zaczynającym dziś zabawę - bardzo wysokie
    > progi mają. Kiedyś wystarczyło pstryknąć muchę zenitem z pierścieniem i
    > było się artysta...

    Tak. W sieci jest masa dobrych i bardzo dobrych zdjęć na tony - dawniej,
    żeby coś pooglądać trzeba było czekać miesiąc na nowe wydanie 'Foto',
    czy 'Fotografii'.

  • 13. Data: 2010-06-14 20:30:27
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Mon, 14 Jun 2010, Janko Muzykant wrote:

    > Pierwszy błąd - takie myślenie. Aparat jest nieważny, a każda współczesna
    > lustrzanka wraz z narzędziami rozwala na kawałki dowolnego małoobrazkowego
    > analoga.

    To była trochę autoironia, grupę świadomie zacząłem czytać po kupieniu
    sprzętu a nie przed, bo inaczej jeszcze bym wydał 3x więcej niż planowałem
    w budżecie :].

    > Trochę niechlujnie i bez polotu. Czas na obserwację dobrych kadrów. HDR
    > całkiem fajny technicznie. Tak zwane ''prawdziwe zdjęcia'' możesz mieć w
    > dupie, szukaj prawdziwych obrazów (nie koniecznie olejnych :)

    Zdaje się, że coś w tym stylu chciał przekazać Kombajn Bizon jak pisał, że
    te zdjęcia o niczym nie opowiadają - przyjmuję do wiadomości :). Chociaż
    to było tylko moje "The best of z dwóch niedzielnych spacerków z nowym
    sprzętem", a nie "The best of my life".

    > Współczuję wszystkim młodym, zaczynającym dziś zabawę - bardzo wysokie progi
    > mają. Kiedyś wystarczyło pstryknąć muchę zenitem z pierścieniem i było się
    > artysta...

    A to nie o mnie. Ja jestem '76 i swój epizod z Zenitem miałem (chyba ze 4
    albo 5 rolek), ale ze względu na to że niektóre osoby mają tu strasznie
    wyczulony zmysł estetyki to raczej linków nie będę podsyłać ;).

  • 14. Data: 2010-06-14 21:27:41
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 14 Jun 2010 22:30:27 +0200, Rafal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > 4 albo 5 rolek), ale ze względu na to że niektóre osoby mają tu
    > strasznie wyczulony zmysł estetyki to raczej linków nie będę podsyłać

    podsyłaj, to co pokazałeś nie jest takie złe, a wręcz przeciwnie, jak na
    początek całkiem niezłe. Tylko konstruktywna krytyka pozwala na
    doskonalenie warsztatu. Owszem parę rzeczy trzeba poprawić, o wielu być
    może nie wiesz i inaczej niż stąd się nie dowiesz, ale myślę, że dasz
    radę :-)

    --
    pzdr
    meping (też A.D. '76 :->)

  • 15. Data: 2010-06-15 06:06:07
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal Jankowski" <j...@o...wsisiz.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.LFD.2.00.1006141928050.23325@oceanic.wsi
    siz.edu.pl...

    >Nic nie opowiadają, bo akurat nic się nie działo.

    Jak to: nic się ie działo?! A gołąb? Jest git!
    Jeśli chodzi o pozostałe: jeżeli nic się nie dzieje, to po co robić zdjęcie?

  • 16. Data: 2010-06-15 07:30:40
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 6/15/2010 8:06 AM, awygo pisze:
    > Użytkownik "Rafal Jankowski"<j...@o...wsisiz.edu.pl> napisał w

    Nie chodzi o reportaż.

    > Jak to: nic się ie działo?! A gołąb? Jest git!

    Jest mało czytelny.

    > Jeśli chodzi o pozostałe: jeżeli nic się nie dzieje, to po co robić zdjęcie?

    Żeby pokazać jakąś kompozycję?

    Zdjęcie to nie film, nie musi się na nim nic ruszać.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 17. Data: 2010-06-15 07:45:07
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 14 Cze, 21:37, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Pierwszy błąd - takie myślenie. Aparat jest nieważny,

    Tu się zgadzam.

    > a każda
    > współczesna lustrzanka wraz z narzędziami rozwala na kawałki dowolnego
    > małoobrazkowego analoga.

    Drugi błąd - takie typowo onanistyczne myślenie.

    Jak nie masz pomysłu i umiejętności, to żadna mega rozdzielczość,
    żadna mega ostrość, żaden postproces nie pomoże.

  • 18. Data: 2010-06-15 07:50:52
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 14 Cze, 17:48, Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    wrote:
> [...]
    > Wiem też, że prawdziwe talenty są doceniane po śmierci, więc możecie sobie
    > pojechać po bandzie albo zwyczajnie olać ;)

    AAH7Q/I3nKEF8lUC0...http://lh3.ggpht.com/_vdh8J69ZCW
    w/TBTxVOl6nFI/AAAAAAAAH84/AI0HgWvggVo...http://lh5.g
    gpht.com/_vdh8J69ZCWw/TBTxcVO_JbI/AAAAAAAAH9M/2wBLaK
    E5H7U...http://lh6.ggpht.com/_vdh8J69ZCWw/TBTyjWJ0DU
    I/AAAAAAAAIAw/QHlRysa1DDA...http://lh4.ggpht.com/_vd
    h8J69ZCWw/TBTymX3i7FI/AAAAAAAAIA4/VOfLGJ9Rg6g...http
    ://lh3.ggpht.com/_vdh8J69ZCWw/TBTy5voIahI/AAAAAAAAIC
    I/WkgeoqU8FPI...

    Wg mnie kadry są jakieś niezdecydowane, jednocześnie za ciasne lub za
    szerokie. Np. ten gołębiem. Ja albo skupiłbym się na samym gołebiu,
    albo na szerszej kompozycji z całą fontanną/studnią.
    Podobnie jest ze zdjęciem przedstawiającym stateczek z "lotu ptaka".

    Na początek pomyśl o tzw mocnych punktach.

  • 19. Data: 2010-06-15 08:01:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Anonymouse pisze:

    > Drugi błąd - takie typowo onanistyczne myślenie.
    >
    > Jak nie masz pomysłu i umiejętności, to żadna mega rozdzielczość,
    > żadna mega ostrość, żaden postproces nie pomoże.

    Dziękuję za przekład mych słów dla tych, co sami myśleć nie potrafią :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /mądra kobieta - oksymoron? - nie, raczej coś jak mądry mężczyzna.../

  • 20. Data: 2010-06-15 17:16:58
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> napisał w wiadomości

    > Nie chodzi o reportaż.

    > Jest mało czytelny.

    > Żeby pokazać jakąś kompozycję?

    Więc jednak coś się dzieje. Mimo tego, że się nie rusza. Może się dziać w
    głowie, w duszy...