  • 11. Data: 2015-03-14 14:42:40
    Temat: Re: Wyrejestrowanie samochodu po sprzedaży i pytanie o OC
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Trybun* napisał(-a):

    > Tak, a mi się zdaje że moja odpowiedź była jasna i prosta. Trzeba
    > zgłosić spraedaż auta w WK

    W zasadzie tak, ale BEZet uznał pewnie, że ze zgłoszeniem sprzedaży
    wysyłasz go do Zjednoczonego Królestwa ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 12. Data: 2015-03-15 09:20:00
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-14 o 10:02, J.F. pisze:

    > Trzeba zglosic sprzedaz. W urzedzie i u ubezpieczyciela.

    to są jakieś kary za niezgłoszenie w urzędzie? bo chyba jeszcze
    sprzedaży żadnego auta nie zgłaszałem, wysyłam tylko informację do
    ubezpieczyciela

    Łukasz

  • 13. Data: 2015-03-15 09:23:19
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-14 o 10:02, J.F. pisze:
    > Wrecz nie wolno.
    > Tzn - byly wlasciciel zglasza sprzedaz i tyle.
    >
    > Nowy wlasciciel moze nic nie robic - wtedy polisa obowiazuje do konca
    > swojego okresu i przedluzania nie ma, moze tez wypowiedziec, wtedy
    > umowa rozwiazuje sie z dniem wypowiedzenia !!

    a jak to jest, jak opłacona jest jedna rata oc?
    o ile dobrze pamiętam wszelkie *.direct na potwierdzeniu zawarcia polisy
    nie piszą że opłacona jest tylko jedna część- czyli co - nowy właściciel
    może jeździć do końca ważności polisy, a stary ma dopłacić, czy nowy ma
    niespodziankę jak po pół roku ma stłuczkę, bo okazuje się że nie ma oc?

    Łukasz

  • 14. Data: 2015-03-15 10:35:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-15 o 09:23, dddddddd pisze:

> [...]
    > może jeździć do końca ważności polisy, a stary ma dopłacić, czy nowy ma
    > niespodziankę jak po pół roku ma stłuczkę, bo okazuje się że nie ma oc?

    Nowy właściciel musi płacić. Stary odpowiada solidarnie do momentu
    poinformowania o zbyciu.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-03-15 10:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    > to są jakieś kary za niezgłoszenie w urzędzie? bo chyba jeszcze
    > sprzedaży żadnego auta nie zgłaszałem, wysyłam tylko informację do
    > ubezpieczyciela

    Nie ma kar.

  • 16. Data: 2015-03-15 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nowy właściciel musi płacić. Stary odpowiada solidarnie do momentu
    > poinformowania o zbyciu.

    Ale zdaje sie ze brak zapłaty drugiej raty nie wpływa na unieważnienie
    OC...

  • 17. Data: 2015-03-15 16:10:09
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-15 o 10:59, Budzik pisze:
> [...]

    ale składka jest rekalkulowana czy po prostu dopłaca drugą ratę
    poprzedniego właściciela?

    > Ale zdaje sie ze brak zapłaty drugiej raty nie wpływa na unieważnienie
    > OC...

    pewnie tak, ale ubezpieczyciel pewnie się upomni o swoje

    Łukasz

  • 18. Data: 2015-03-15 21:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

    > ale składka jest rekalkulowana czy po prostu dopłaca drugą ratę
    > poprzedniego właściciela?

    Czasami rekalkuluja, czasami nie.
    Jak sie nowemu włascicelowi rekalkulacja nie spodoba to mozna wypowiedziec.

    > pewnie tak, ale ubezpieczyciel pewnie się upomni o swoje

    Oczywiscie. To jest dług do zapłacenia.

  • 19. Data: 2015-03-16 09:06:02
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości

    > to są jakieś kary za niezgłoszenie w urzędzie? bo chyba jeszcze sprzedaży
    > żadnego auta nie zgłaszałem, wysyłam tylko informację do ubezpieczyciela

    Kary nie ma, ale warto to zrobić w swoim dobrze pojętym interesie.
    Byli już tu tacy którzy płakali, że nie zgłosili sprzedaży, umowę zgubili, a
    po latach musieli się tłumaczyć, że wielbłądami nie są.

    Wiwo

  • 20. Data: 2015-03-16 13:57:15
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-16 o 09:06, Wiwo pisze:

> [...]
    > Byli już tu tacy którzy płakali, że nie zgłosili sprzedaży, umowę
    > zgubili, a po latach musieli się tłumaczyć, że wielbłądami nie są.

    do mnie raz policja zapukała, _oświadczyłem_ im że sprzedałem auto i
    tyle (fotkę przywieźli)

    Łukasz