  • 21. Data: 2012-03-16 12:04:51
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania w kwocie netto
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Friday, March 16, 2012, 10:45:40 AM, you wrote:

    [...]

    > To co to za auto? Żeby pokryć VAT za naprawę i brać na to
    > kredyt?? Maserati? ;-))

    Twoim zdaniem każdemu zawsze musi się powodzić i kazdy ma wolne parę
    tysięcy?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2012-03-16 12:10:19
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Nie istotne jaki samochód i dlaczego zawieszona
    > działalność - może i nie mam nawet 1000 zł

    Oczywiście że nieistotne, pytałem żartobliwie :-). Natomiast
    istotne jest to, że TU sprawcy nie obchodzi fakt, że nie
    masz z czego dopłacić tego VAT-u, który to masz możliwość
    odliczyć sobie w następnym miesiącu. Fakt jego nieodliczenia
    z powodu braku przychodów jest tylko i wyłącznie Twoim
    zmartwieniem. Występując o zwrot kosztów zaciągnięcia
    kredytu na tę okoliczność tylko się ośmieszysz.

    > Widzisz nie odliczę w następnym miesiącu bo DG jest
    > zawieszona i zwrot mogę otrzymać dopiero po 180 dniach.

    Tak, ale ani TU, ani sprawca nie są winni tego, że nie
    generujesz przychodów.

    > Czytaj ze zrozumieniem - jw. DG ZAWIESZONA

    Ja czytam ze zrozumieniem. I tłumaczę Ci: auto jest środkiem
    trwałym firmy, firma dostanie fakturę i ma prawo odliczyć
    sobie VAT. Podejrzewam że TU sprawcy nie interesuje że Twoja
    DG jest zawieszona, w dowodzie pewnie jako właściciel
    figuruje firma.

  • 23. Data: 2012-03-16 12:12:01
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Twoim zdaniem każdemu zawsze musi się powodzić i kazdy ma
    > wolne parę
    > tysięcy?

    A skąd to mniemanie? Zapytałem tylko, nie dostrzegłeś ;-) na
    końcu?

  • 24. Data: 2012-03-16 12:39:54
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-16 12:10, Robert_J pisze:
    >Występując o zwrot kosztów zaciągnięcia kredytu na
    > tę okoliczność tylko się ośmieszysz.

    z tym akurat się nie zgodzę, bo ubezpieczyciel ma obowiązek naprawić
    wszystkie skutki szkody, jednym z nich są odsetki od kredytu, innym może
    być fakt że przez tą szkodę spędzasz dużo czasu na pisaniu papierów
    zamiast zająć się czymś dochodowym, przez taką szkodę mógłbyś np. nie
    podpisać ważnego kontraktu i ubezpieczyciel ma obowiązek pokryć tego
    koszty. Oczywiście zgaduję że bez sądu się nie obejdzie....

    (..)zgodnie z informacjami rzecznika ubezpieczonych naprawienie szkody
    obejmuje - w granicach normalnego związku przyczynowego - straty, które
    poszkodowany poniósł oraz korzyści, które mógłby osiągnąć gdyby mu
    szkody nie wyrządzono. Uszczerbek majątkowy może więc mieć dwojaki
    charakter. Może mieć postać straty rzeczywistej (damnum emergens),
    powodującej zmniejszenie majątku poszkodowanego oraz postać utraconych
    korzyści (lucrum cessans), co oznacza, iż poszkodowany nie powiększył
    swojego majątku, a czego z dużym prawdopodobieństwem mógł się
    spodziewać. (..)

    Lukasz

  • 25. Data: 2012-03-16 13:06:23
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > z tym akurat się nie zgodzę, bo ubezpieczyciel ma
    > obowiązek naprawić wszystkie skutki szkody,

    Ale Kolega Ariusz nie wspomina żeby TU nie naprawiło jakiejś
    szkody, tylko chce uzyskać nienależne pieniądze z tytułu
    chęci zaciągnięcia kredytu :-).

> [...]
    > szkodę mógłbyś np. nie podpisać ważnego kontraktu i
    > ubezpieczyciel ma obowiązek pokryć tego koszty.

    Z tym że Kolega zamiesił DG, więc dość trudno będzie mu
    wykazać tego typu straty :-).

> [...]
    > oznacza, iż poszkodowany nie powiększył swojego majątku, a
    > czego z dużym prawdopodobieństwem mógł się spodziewać.

    Oczywiście że tak, powiem więcej, jest jeszcze dużo innych
    szkód za które TU sprawcy musi płacić. Ale nie wmówisz
    nikomu że TU ma pokryć koszty kredytu zaciągniętego na
    zapłacenie VAT od naprawy auta :-).

  • 26. Data: 2012-03-16 13:11:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Oczywiście że tak, powiem więcej, jest jeszcze dużo innych szkód za które
    > TU sprawcy musi płacić. Ale nie wmówisz nikomu że TU ma pokryć koszty
    > kredytu zaciągniętego na zapłacenie VAT od naprawy auta :-).

    Nie założyłbym się o to.
    Ale gra IMO nie warta swieczki, bez sądu i papugi by się nie obyło, ryzyko
    większe niż ew. odsetki.

  • 27. Data: 2012-03-16 13:15:40
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Nie założyłbym się o to.
    > Ale gra IMO nie warta swieczki, bez sądu i papugi by się
    > nie obyło, ryzyko większe niż ew. odsetki.

    Nie, no ja głowy też bym nie nadstawił, bo znając
    orzecznictwo naszych sądów już bym jej nie miał ;-). Ale tu
    MZ sprawa jest tak mocno naciągana, że nie warto w nią dalej
    brnąć...

  • 28. Data: 2012-03-16 13:41:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Mar 2012, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Powitanko,

    > No wlasnie to jest najbardziej wkurwiajace w naszym PRL v2.0, ze poszkodowany
    > ma problem. Nie sprawca, nie wszelkie urzedy, tylko i wylacznie poszkodowany.

    Ale zródło tego akurat "problemu" leży w nierozumieniu drobiazgu, po
    którym już dyskusja się przesliznęła: w tym, że konsumpcja co do zasady
    jest obłożona VATem.
    Jesli więc cos *nie posłuży* do uzyskiwania obrotu (pod rozliczenia
    VAT podlega "sprzedaż", nie sam fakt prowadzenia DG, co trzeba mieć na
    uwadze, bo jest inaczej niż przy podatku dochodowym), to "problem"
    wynika z faktu, że poszkodowany albo już uzyskał albo miał na uwadze
    uzyskanie bonusów podatkowych.
    Popatrz na to tak: być może rzeczywiscie *w tej chwili* prowadzacemu
    się owo prowadzenie nie opłaca.
    Ale odpowiedz na pytanie dlaczego w takim razie nie sprzeda "służbowego"
    pojazdu już padła: bo to się *bardziej* nie opłaca.
    Pic w tym, że wartosc "utopionia w kosztach" i być może odliczona po
    częsci z VAT (w tym od przeszłych napraw itede) została przejedzona,
    a sam srodek trwały własciciel najchętniej by zostawił do celów
    osobistych bez szkody na portfelu (no i kto by nie chciał).

    > Nawet gdyby dalej prowadzil dzialalnosc, to czemu ktos inny decyduje z czego
    > facet ma odliczyc VAT i kiedy. Masz uslugi sezonowe,

    Kwestia terminu zwrotu VAT wynika z ustawy, to nie jest dla odmiany
    pomysł sprawcy, lecz państwa.

    > ci samochod, ale nie masz, bo przeciez jestes kulakiem, wrednym kapitalista
    > i by default - oszustem.

    No nie ma lekko :]

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2012-03-16 13:45:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Mar 2012, Ariusz wrote:

    > Witam, prowadziłem działalność gospodarczą teraz jest ona zawieszona ale
    > samochód figuruje w środkach trwałych tej działalności.
    >
    > Ubezpieczyciel sprawcy powiedział, że wypłaci odszkodowanie w kwocie netto.
    > Ale faktycznie działalność jest zawieszona. Wprawdzie mam możliwość zwrotu
    > VATu ale potrwa to 180 dni. A kwota dla mnie dość spora. Czy ktoś zna jakiś
    > paragraf albo coś podpowie jak zmusić ubezpieczyciela do wypłaty kwoty
    > brutto?

    Nie, bo wszystkie wymienione przez grupowiczów argumenty sa prawdziwe.
    Ale, jak to mawiaja, "lepiej funt handlu niż cetnar roboty", poratować
    Cię może jakas znajoma firma która czyms handluje - jesli znasz taka.
    W końcu prowadzisz DG (odwiesisz skoro trzeba będzie).
    Jesli dasz rady posredniczyc na wejsciu lub na wyjsciu ;) kwota
    która pokryje odliczenie, to własnie nastepny kupujacy zostawi VAT
    u Ciebie a nie w US.
    Byleby nie wtopic z rękojmia :>

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2012-03-16 13:51:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Mar 2012, Lukasz wrote:

    > z tym akurat się nie zgodzę, bo ubezpieczyciel ma obowiązek naprawić
    > wszystkie skutki szkody, jednym z nich są odsetki od kredytu,

    Ale tu jest pat.
    Kredyt musiałby być na działalnosc, zawieszona.
    Inaczej ubezpieczyciel powie, że to nielogiczne, żeby finansować naprawę
    "konsumpcyjna", kiedy pojazd *jeszcze* do DG nie służy.

    pzdr, Gotfryd