  • 11. Data: 2019-10-26 20:08:56
    Temat: Re: Wypadek w Warszawie, taka ciekawostka
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zenek by mu obciągnął z baku.

    -----

  • 12. Data: 2019-10-26 20:28:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-10-26 o 20:08, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zenek by mu obciągnął z baku.

    Z hulajnogi? :-) Może hybryda.

    Robert

  • 13. Data: 2019-10-26 21:00:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A on miał nadzieję, że podjedziesz z nim po paliwo. ;-)

    Nie wyglądał - cieszył się, że ktokolwiek mu pomógł. Powiedziałem, że
    moge go podrzucić z powrotem, ale czekać aż kupi kanister i zatankuje
    już nie mam czasu - powiedział, że dzięki i sam pójdzie.

    BTW - znów okazało się, że rurkę do spuszczania mam w domu a nie w
    samochodzie - fatum jakieś...

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2019-10-26 23:22:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Mozesz podać jakiś przepis ze kierowca pojazdu znajdującego się bezpośrednio w
    miejscu wypadku może bez polecenia policji to miejsce opuścić?

    Przepisy działają odwrotnie :)
    Musiałby być przepis zabraniający opuszczenia miejsca przestępstwa przez
    jego świadków.

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 15. Data: 2019-10-26 23:27:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-10-26 o 15:49, Shrek pisze:

    > Ja na przykład wczoraj podszedłem do gościa co "sobie głupi ryj o
    > chodnik rozwalił" (po alko) jako gdzieś tak ósmy, ale skończyło się na
    > tym, że to ja z jeszcze jednym kolesiem czkaliśmy z nim na karetkę, mimo
    > że piersi nie byliśmy. Więc jak się ktos czuje na siłach, to (prawie)
    > zawsze warto sprawdzić.

    No ja kiedyś przyszedłem na miejsce wypadku tak na oko jako dwusetny, po
    ładnych kilku minutach.
    Dosłownie musiałem się przez kordon gapiów (przy ich dezaprobacie)
    łokciami przepychać.
    I byłem pierwszy i jedyny który się ruszył, a w samochodzie była
    nieprzytomna osoba.
    Kolega poszedł zadzwonić po pogotowie i też był to pierwszy telefon.

    Do tego motywujące komentarze z tłumu w stylu "nie żyje na pewno".

    Inna sprawa że było to jakieś 20 lat temu i trochę były inne czasy i
    inne zwyczaje.

  • 16. Data: 2019-10-26 23:51:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Swiadek to ktoś taki co nie ma żadnego związku ze sprawą. W tym wypadku przechodzień
    po drugiej stronie ulicy. O tym czy kierowca bylby świadkiem czy kims innym decyduje
    prokurator. On bral udział w zdarzeniu. Jesli uciekł przed złożeniem zeznań to znaczy
    że miał coś do ukrycia. Co może mieć niewinny do ukrycia w takiej sytuacji? Nic. Ale
    po gorzale albo innych preparatach już ma coś do ukrycia.

  • 17. Data: 2019-10-26 23:54:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.10.2019 o 23:22, Tomasz Pyra pisze:

    > Przepisy działają odwrotnie :)

    Przepisy działają tak jak sobie kogutek ubzdurał. Nie znasz się. Na
    przykład przepis "pieszy na przejściu ma pierwszeństwo" działa tak, że
    jakby pieszy spróbował wejść, to masz zakaz dotykania hamulca i masz
    obowiwązek na niego trąbić. Masz do kogucika jakieś jeszcze pytania?

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2019-10-27 00:00:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obydwaj Szrek się nie znacie, ale to nie mój problem.

  • 19. Data: 2019-10-27 00:03:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.10.2019 o 23:27, Tomasz Pyra pisze:

    > Inna sprawa że było to jakieś 20 lat temu i trochę były inne czasy i
    > inne zwyczaje.

    Sczerze bardzo budujące jest jak to się zmienia. Ludzie zaczynają
    reagować - sporo nie wie co zrobić, ale z doświadczenia ci powiem, że
    najciężej to zdecydować się zacząć działać. Nawet jak nic konkretnego
    jeden czy trzeci nie zrobi, to jak się zbierze kilku(nastu) to w końcu
    znajdzie się ogarnięty. Ja zwykle podchodzę jako któryś z kolei i tylko
    raz zdarzyło się żebym został bezrobotny, bo wszytko było ogarnięte. Ale
    też nigdy nie było tak, żeby nikt nic nie zrobił, tylko się gapili (w
    sensie - od kilku lat).

    To że mam co robić wynika zwykle z tego, że jestem _nieco_ powyżej
    przeciętnej w teroii i _nieco_ więcej niż trochę w praktyce - znaczy coś
    tam już kiedyś robiłem, więc po prostu _trochę_ mniej się boję (choć za
    każdym razem jak podchodzę do wypadku to boje się jak cholera - kiedyś
    po prostu bałeś się jak sto skurwysynów;)

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2019-10-27 11:48:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > On bral udział w zdarzeniu.

    Brał czy nie brał.
    PoRD mówi o "uczestnictwie w wypadku drogowym", bez precyzowania czym
    ono jest.
    Niezastosowaniem się będzie tu też najwyżej wykroczeniem.

    > Jesli uciekł przed złożeniem zeznań to znaczy że miał coś do ukrycia.

    Całkiem możliwe, jednak orzecznictwo chyba jest dość miłosierne w
    stosunku do tych wszystkich kierowców "w szoku", nawet jeśli to oni są
    sprawcami.