  • 1. Data: 2010-11-17 16:13:15
    Temat: Wymiana komputera - prosze o pomoc
    Od: RkJ <n...@n...kropka.kom.pel>

    Witam!
    Potrzebuję złożyć komputer, który posłuży jako narzędzie pracy przy aplikacjach
    graficznych.
    Przeznaczenie główne to grafika 2D obróbka zdjęć, projekty 2D (Pakiet Adobe)
    oraz grafika 3D (Blender w przyszłości animacja przy wykorzystaniu oprogramowania
    Maya).
    Przeznaczenie drugorzędne to szeroko pojęta rozrywka (słuchanie muzyki,oglądanie
    filmów, gry)
    Chciałbym poznać Waszą opinię na temat poniższych zestawów oraz wasze propozycje do
    tego typu zastosowań.
    Kryteria które brałem pod uwagę to żeby praca była przyjemna, bezproblemowa i
    efektywna.
    Chciał bym się zamknąć w kosztach 3000-4000 pln (sam PC).

    Opcja 1
    procesor: Core i7 860 2,8GHz LGA 1156
    Płyta główna: Gigabyte GA-P55-USB3
    Pamięć: DDR 3 4gb OCZ 2X2GB OCZ3 1333LV4GK
    Grafika: GIGABYTE geForce GTX 460 1024MB DDR5
    Dysk: SATA 500 GB SEGATE 16MB ST3500418AS
    Zasilacz: CHIEFTEC CFT-650-14CS-MODULARNY
    Obudowa: COOLERMASTER CENTURION 590
    koszt 3589pln

    Opcja 2 (tańsza)
    Procesor: Core i5-660 3,33GHz
    Płyta główna: Gigabyte GA-P55
    Pamięć: DDR3 4GB / 1333 GEIL
    Grafika: GIGABYTE GeForce GTX 460 1024MB DDR5
    Dysk: SATA 500 GB SEGATE 16MB ST3500418AS
    Zasilacz: RAPTORS 600WAT
    Obudowa: I-BOX 902
    koszt 2870 pln

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-17 19:57:13
    Temat: Re: Wymiana komputera - prosze o pomoc
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 17:13:15 +0100, RkJ napisał(a):

> [...]
    > Pamięć: DDR3 4GB / 1333 GEIL
    > Grafika: GIGABYTE GeForce GTX 460 1024MB DDR5
    > Dysk: SATA 500 GB SEGATE 16MB ST3500418AS

    Pracuję w DTP, żadnym renderingiem 3D zajmować się nie zajmuję. W chwili
    obecnej całkiem komfortowo pracuje mi się na Core 2 Duo E8400 @ 3,9 GHz,
    przy 8 GB ram, dwoma dyskami Samsunga spiętymi w RAID0 (plus dodatkowe na
    backupy) i GeForce GTX295. Wobec czego pewnie skłaniałbym się do opcji
    tańszej (nie wiem, jaka wyjdzie różnica w renderingu 3D między wybranymi
    przez Ciebie procesorami), za to:
    - wstawiłbym od razu 8 GB ram
    - wstawiłbym dwa dyski spięte w RAID0 + dodatkowy na backup
    - wymieniłbym radiator na procesorze na coś normalnego, szczególnie jeżeli
    masz zamiar sprzęt co nieco podkręcić (i na pewno bym podkręcał)

    [ Ziemia ma granice, a głupota ludzka jest bezgraniczna. (G. Flaubert) ]

  • 3. Data: 2010-11-18 07:36:22
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 17 listopad (środa), gdy o godzinie 17:13 *RkJ*
    naskrobał(a):

    Wziąłbym jeszcze pod uwagę jeszcze opcję 3, czyli:
    Procesor: AMD Phenom II X6 1055T s.AM3 BOX
    Płyta główna: Asus M4A89GTD PRO/USB3 890GX s.AM3
    Grafika: Gigabyte HD6850 1GB 256 PCI-E GDDR5
    Dysk: WD WD1002FAEX 1TB sATA III 64MB

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2010-11-18 08:29:43

  • 4. Data: 2010-11-18 16:47:52
    Od: RkJ <n...@n...kropka.kom.pel>

> [...]
    > - wymieniłbym radiator na procesorze na coś normalnego, szczególnie jeżeli
    > masz zamiar sprzęt co nieco podkręcić (i na pewno bym podkręcał)

    Dzięki za odpowiedź. Niestety z braku czasu, nie mam jak bardziej ogarnąć
    tematu, a tu się przecież ciągle wszystko zmienia. Ja osobiście mam wątpliwości
    co do użycia i5/i7. Czy to ma w ogóle sens w tym przypadku? To samo tyczy się
    karty graficznej.

  • 5. Data: 2010-11-19 11:03:12
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 18 Nov 2010 17:47:52 +0100, RkJ napisał(a):

    > Dzięki za odpowiedź. Niestety z braku czasu, nie mam jak bardziej ogarnąć
    > tematu, a tu się przecież ciągle wszystko zmienia. Ja osobiście mam wątpliwości
    > co do użycia i5/i7.

    Przy renderingu 3D fizyczne cztery rdzenie plus hyper-threading w i7
    faktycznie będą szybsze. Pytanie - jak często renderingi robisz i czy
    różnica w cenie między tymi procesorami jest tego warta? Podstawka na
    szczęście ta sama.

    > Czy to ma w ogóle sens w tym przypadku? To samo tyczy się
    > karty graficznej.

    GTX460 do grania wydaje się być w chwili obecnej całkiem sensownym
    rozwiązaniem.

    Osobiście - jeżeli renderingi 3D stosunkowo rzadko robisz, to skłaniałbym
    się do i5, ale z dyskami w RAID0 i 8 GB ram.

    [ Kobieta jest jak otwarta księga, napisana po hebrajsku, za pomocą ]
    [ chińskich znaków. (JoeMonster.org) ]

  • 6. Data: 2010-11-19 14:07:57
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał:

    > Przy renderingu 3D fizyczne cztery rdzenie plus hyper-threading w i7
    > faktycznie będą szybsze.

    Czy aplikacje nadążają za techniką? Od czego zależy wykorzystanie
    procesorów? Mam P4 widziany jako dwa procesory logiczne. Obserwując ich
    wykorzystanie w procesorożernych zadaniach widzę, że jedna aplikacja
    wykorzystuje:

    - procesor 1 98-100%
    - procesor 2 10-20%

    a inna potrafi zatrudnić oba prawie w 100%.

    Od czego to zależy?

    Pozdrawiam Remek

  • 7. Data: 2010-11-19 14:30:29
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-11-19, o godz. 15:07:57
    "Remek" <d...@g...com> napisał(a):

    > Czy aplikacje nadążają za techniką?

    Zależy jakie aplikacje i jaki system. W ciągu ostatnich 2 lat miałem
    okazję konfigurować 3 klastry do obliczeń i aplikacje nadążały. Jak
    była potrzeba to w największym na maksa obciążaliśmy 40 4-rdzeniowych
    Opteronów (10 maszyn po 4 procki i każda po 64GB RAM) i wszystkie sobie
    radośnie liczyły. No ale to nie warunki domowe. ;-)

    Zdrówko

  • 8. Data: 2010-11-19 15:03:12
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 15:07:57 +0100, Remek napisał(a):

> [...]
    >
    > - procesor 1 98-100%
    > - procesor 2 10-20%
    >
    > a inna potrafi zatrudnić oba prawie w 100%.

    Od tego, jak jest napisany program - czy jedno, czy wielowątkowo.

    [ Ludzie są jak skarpetki. Jeden podobny do drugiego, a do pary nie ]
    [ znajdziesz. (JoeMonster.org) ]

  • 9. Data: 2010-11-19 15:22:26
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 16:03:12 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Od tego, jak jest napisany program - czy jedno, czy wielowątkowo.

    I od tego czy te watki sa obliczeniowe czy tylko sa, bo jest wiele aplikacji
    wielowatkowych, przy czym watek roboczy jest niestety tylko jeden.
    Ale upraszczajac mozna przyjac ze soft do modelowania, montazu video,
    montazu audio i ogolnie soft zawodowy wymagajacy duzej mocy juz od jakiegos
    czasu umie korzystac z wielu rdzeni. A pozostaly soft to roznie, trzeba
    obciazyc i sprawdzic lub poczytac na stronie producenta.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 10. Data: 2010-11-19 15:43:12
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 19 Nov 2010 16:22:26 +0100, Norbert napisał(a):

> [...]
    > czasu umie korzystac z wielu rdzeni. A pozostaly soft to roznie, trzeba
    > obciazyc i sprawdzic lub poczytac na stronie producenta.

    Z tym softem zawodowym, to też bym uważał.

    [ Ashby: It's as though, uh, Janis and Alanis had a baby. Moody: Yeah, ]
    [ and they put it a dumpster to howl away it's pathetic little existence. ]
    [ ("Californication 2x08 Going Down and Out in Beverly Hills") ]