  • 1. Data: 2010-11-16 20:34:16
    Temat: Sony Vaio P
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Witam,

    Czy jest tu jakiś użytkownik Sony Vaio P?
    To niby jest na Atomie jak inne - ale czy naprawde jest tak wołowaty?
    Bateria tylko na 2h?
    Znalazłem sporo sprzecznych informacji o ww sprzęcie i nie wiem co myśleć.

    A zna ktoś jakiś podobny sprzęt? Interesuje mnie _mały_ PC (żaden PDA,
    żaden tablet z Androidem) na desktopowym Windowsie do
    sieci/dokumentów/przeglądania zdjęć. Żadnych cudów. Teraz mam Acera
    Aspire One 110 i wydajnościowo może być, ale ma tylko 600 pikseli w
    pionie, nijaką baterie i jest duży.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 2. Data: 2010-11-16 21:21:45
    Temat: Re: Sony Vaio P
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.11.2010 21:34, dziobu pisze:
    > Czy jest tu jakiś użytkownik Sony Vaio P?

    Nie bezpośredni, ale pracuję czasem.

    > To niby jest na Atomie jak inne - ale czy naprawde jest tak wołowaty? Bateria tylko
    na 2h?

    Tak, jest wołowaty. Tak, podstawowa bateria wytrzymuje może
    nie 2 h, ale do 3 h pracy bez WiFi i z rozsądną jasnością
    obrazu (co rozczarowuje jak na ultramobilny notatnik).

    Ale oczywiście są różne modele i można kupić różne baterie.
    Więc można obejść problem krótkiej pracy (choć pewnie kosz-
    tem wagi i rozmiarów).

> [...]
    cudów. Teraz mam Acera Aspire
    > One 110 i wydajnościowo może być, ale ma tylko 600 pikseli w pionie, nijaką baterie

    W zasadzie *nie ma* dobrych komputerów ultra-przenośnych.
    Winni są sami użytkownicy, którzy wypaczyli ideę "netbooka",
    robiąc z tych komputerów tanie komputery przenośne i wymu-
    szając rozszerzenie rynku komputerów z ekranami 10"-11",
    1.5 kg wagi i niezbyt długim czasem pracy na baterii.

    Swego czasu chciałem kupić Asusa EeePC 901 na Atomie.
    9" ekranu, 4 h pracy na baterii, 1.1 kg. Czekałem, bo uwa-
    żałem, że za rok będą lepsze, lżejsze, dłużej pracujące,
    a może nawet troszkę tańsze. Dzisiaj w zasadzie *dalej*
    nie mam prawie co wybierać w segmencie poniżej 3000 zł.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2010-11-16 21:49:01
    Od: Abulafia <a...@p...fm>

    W dniu 2010-11-16 21:34, dziobu pisze:
> [...]
    > sieci/dokumentów/przeglądania zdjęć. Żadnych cudów. Teraz mam Acera
    > Aspire One 110 i wydajnościowo może być, ale ma tylko 600 pikseli w

    Zobacz na Asus Eee PC 1215N. Bardzo wydajny procek jak na netbooka, 12"
    matryca z rozdzielczością 1366 x 768, bateria wytrzymuje 6h.

    Pozdrawiam,
    Abulafia

  • 4. Data: 2010-11-16 21:53:45
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 11/16/2010 10:49 PM, Użytkownik Abulafia napisał:

    > Zobacz na Asus Eee PC 1215N. Bardzo wydajny procek jak na netbooka, 12"
    > matryca z rozdzielczością 1366 x 768, bateria wytrzymuje 6h.

    Mama moja ma Samsunga N510. Fajny. I jak widze odpowiednik tego Asusa.
    Tylko że to cegła.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 5. Data: 2010-11-16 22:08:17
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 11/16/2010 10:21 PM, Użytkownik Radosław Sokół napisał:

    > Nie bezpośredni, ale pracuję czasem.

    > Tak, jest wołowaty.

    Ale powiedz - wołowaty tak jak to komputer na Atomie, czy jakoś
    bardziej? Masz system od producenta z ichnim standardowym softem do
    wszystkiego czy sam instalowałeś od zera?
    Który masz system: XP/Vista/W7?

    > Tak, podstawowa bateria wytrzymuje może
    > nie 2 h, ale do 3 h pracy bez WiFi i z rozsądną jasnością
    > obrazu (co rozczarowuje jak na ultramobilny notatnik).

    Szkoda ;/

    > W zasadzie *nie ma* dobrych komputerów ultra-przenośnych.
    > Winni są sami użytkownicy, którzy wypaczyli ideę "netbooka",

    Właśnie licze na jakiś sensowny UMPC. Wiem że musi kosztować. Ale wole
    już zapłacić raz i miec to co spelnia moje wymagania a nie szaleć z
    komputerem w zasadzie do niczego, czyli z 9" netbookiem.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 6. Data: 2010-11-17 00:23:12
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    Użytkownik "dziobu" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > Dnia 11/16/2010 10:49 PM, Użytkownik Abulafia napisał:
    > Mama moja ma Samsunga N510. Fajny. I jak widze odpowiednik tego Asusa.
    > Tylko że to cegła.

    Ja tez go mam i bardzo chwale, tylko nie wiedziec czemu po kilku miesiacach
    zniknal ze sprzedazy i od okolo lipca juz go nie widzialem w dystyrbucji.

    pzdr
    /JR

  • 7. Data: 2010-11-17 07:06:16
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-11-16 22:53, dziobu pisze:

    > Mama moja ma Samsunga N510. Fajny. I jak widze odpowiednik tego Asusa.
    > Tylko że to cegła.

    Oczekujesz:
    - więcej niż 600 linii
    - wydajnego procka
    - dobrej baterii

    to nie bedzie małe i lekkie, nie może

  • 8. Data: 2010-11-17 07:57:25
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 11/17/2010 8:06 AM, Użytkownik boxfish napisał:

    > Oczekujesz:
    > - więcej niż 600 linii
    > - wydajnego procka
    > - dobrej baterii
    >
    > to nie bedzie małe i lekkie, nie może

    No pomijajac baterie bo ta wymusza gabaryty i wage, to ten Vaio jest
    sensowny.

    O wydajnym procku nigdzie nie pisalem. Wiem ze taki badziew nie jest do
    gier, a ja tez go do gier nie potrzebuje.

    Pytalem tylko czy ten Sony ma jakas alternatywe, ewentualnei czy sam
    jest warty zakupu.

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 9. Data: 2010-11-17 19:23:13
    Od: Krzysztof <k...@p...onet.pl>

    > Właśnie licze na jakiś sensowny UMPC. Wiem że musi kosztować. Ale wole
    > już zapłacić raz i miec to co spelnia moje wymagania a nie szaleć z
    > komputerem w zasadzie do niczego, czyli z 9" netbookiem.
    Przepraszam, że odzywam się w towarzystwie zdecydowanie mądrzejszym,
    zwykle tylko Was podczytuję, ale miałem podobny dylemat.
    Kupiłem EEE (pierwszy 9", jak tylko się pojawił) i bardzo szybko się
    zniechęciłem (o wiele za mała klawiatura, o wiele za mały ekran, za
    wolno chodzi, o wiele za krótko działa na baterii) - jedyna zaleta to
    niska cena.
    Na wiosnę kupiłem znowu ASUSA (jakoś się nie obraziłem na tą firmę), tym
    razem UL30. Niebo a ziemia. Waży niewiele więcej (wożę w torbie do
    pracy, codziennie), na ekranie 13" wszystko widzę, na klawiaturze
    wreszcie można pisać, dla mnie jest wystarczająco szybki (oczywiście nic
    wymagającego: office, bazy danych, internet, paint shop pro, Statistica)
    a najlepsze, że *realnie* działa 12 godzin na bateriach. Kosztuje ok.
    3000,- (zależy od wersji). Jadę na dzień do Stolycy, to nie biorę
    ładowarki i nie obchodzi mnie czy w pociągu będzie gniazdko. Jedyna wada
    - błyszczący ekran, musiałem nakleić folię.
    Na pewno nie jest to jakość ani Lenovo, ani Dell, ani Vaio (z drugiej
    strony moja 'tania' Toshiba - kosztowała 4500,- a była, gdy ją
    kupowałem, najtańszym laptopem firmy innej niż jakaś Krzak & co -
    zdecydowanie gorzej wykonana).
    Nie wiem jak wygląda serwis. Ale kolega kupił Sony o zbliżonych
    parametrach (chociaż baterii trzyma duuuużo krócej :-)), zapłacił prawie
    3x tyle; jak mój Asus padnie, to kupię następnego i jeszcze będę do przodu.

    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-11-20 13:37:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dziobu wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy jest tu jakiś użytkownik Sony Vaio P?

    tak jest... :)

    > To niby jest na Atomie jak inne - ale czy naprawde jest tak wołowaty?

    nie jest wołowate bo najnowsze mają 1.86GHz

    > Bateria tylko na 2h?

    dłużej nawet do 4 godzin potrafi wyciągnąć. możan kupić dwa razy
    pojemniejszą baterię, ale lepiej kupić ładowarke samochodową

> [...]
    > sieci/dokumentów/przeglądania zdjęć. Żadnych cudów. Teraz mam Acera
    > Aspire One 110 i wydajnościowo może być, ale ma tylko 600 pikseli w

    obawiam sie że w tej wielkości to nic nie znajdziesz ...

    jest nokia booklet ale ma strasznie słaby okrojony procek (słąbszy od tych z
    wykłych netbookach).

    teraz jakaś nowa Toshiba się chyab popjawią też mała ale nie wiem nic o niej
    dokłądnie:)

    http://us.toshiba.com/computers/laptops/libretto jeszcze droższe niż vaio

    Generalia o VAIO P:

    mam go od pół roku i jestem zadowolony, jest małe ma modem komórkowy, ma
    dobrej jakości ale mały ekranik.