  • 1. Data: 2010-11-17 16:41:15
    Temat: Komp Padł
    Od: " akanid" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam szanownych czarodzieji od sprzętu.

    Na sam początek konfiguracja:
    PROCEK:Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz
    PŁYTA:Asus P5Q, P45, Socket-775, DDR2
    GRAFIKA:Asus GeForce GTX 260 896MB "TOP" GDDR3
    DŹWIĘK:Creative SB0886 X-Fi Titanium
    ZASILACZ:Tagan 2-Force II Series 600W, ATX12V
    RAM:Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB
    dwie nagrywarki dvd, 2 dyski zewnetrzne usb/esata z wlasnym zasilaniem i 3
    wewnetrzne

    wczoraj w trakcie oglądania filmu nastąpił nagły reset bez powodu. odpalił
    się się na nowo ale zatrzymał na wykrywaniu dysków. jeden z zewnętrznych
    dysków miał śmieci w nazwie przy POSTcie. odłączyłem dysk (esata). odpalił się
    i przeszedł POST. zatrzymał się bo nie mógł znaleźć systemu. myślę sobie
    normalne zmieniła się kolejność dysków. no to bios i zmiana SAVE&EXIT i od
    wtedy czarny ekran... komp się włącza szumi i świeci ale monitor się nie
    włącza. sprawdziłem monitor - działa na laptopie. obrazu z kompa nie ma na
    żadnym wyjściu dvi. w międzyczasie opisanych czynności komp sie raz sam
    wyłączył i włączył ponownie. może jakies problemy z sygnałami z płyty? z
    kompem było ostatnio trochę problemów BSOD lub po prostu zwiecha czarnym
    ekranem (tak jakby nie chciał się wybudzić z wyłączonego ekranu od dluzszego
    nieuzywania), wystarczyło go ostatnio też lekko trącic nogą pod biurkiem i
    wyskakiwał BSOD. na chwilę obecną komp startuje i słychać jak włączają sie
    dyski i napędy poza tym. resetowałem BIOS zworką i odłączyłem wszystkie dyski,
    nic. zaraz ide mieszać ramem i dalej czarować. Panowie macie pomysły co się
    mogło stać? podejrzewam płyte bo w koncu widziałem obraz z grafiki aż do zmian
    w biosie. z grafiką wcześniej nie było żadnych problemów, żadnych artefaktów,
    nic. z góry dziekuje za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2010-11-17 22:38:24
    Temat: Re: Komp Padł
    Od: "piotreq" <W...@g...com>

    Użytkownik " akanid" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w biosie. z grafiką wcześniej nie było żadnych problemów, żadnych
    > artefaktów,
    > nic. z góry dziekuje za wszelkie sugestie.

    Wg mnie też płyta główna... lub zasilacz, ale raczej płyta.

  • 3. Data: 2010-11-19 15:18:32
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2010-11-17 17:41, akanid pisze:

    Chyba jakieś przepięcie coś na płycie uszkodziło. Może kondensator
    napuchnięty? Jak jesteś mocno z tą płytą związany, to dobry elektronik
    powinien sobie poradzić z problemem o ile to nic poważnego. Dyski i inne
    peryferia sprawdzisz na innym kompie.