  • 1. Data: 2010-11-17 12:57:36
    Temat: przejściówka USB>złącze pinowe
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Widział ktoś kabelek który jest przejściówką:
    na jednym koncu męskie USB, na drugim złącze 9-pinowe USB, takie jak
    jest na płytach głównych.

    ma być do podłączenia takiego czytnika kart:
    http://allegro.pl/czytnik-kart-35-w-1-hub-czarny-wew
    netrzny-i1308327124.html
    Przy czym nie mam na płycie złącza pinowego, tylko podłącze się do karty
    PCI USB.

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2010-11-17 14:08:53
    Temat: Re: przejściówka USB>złącze pinowe
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w
    wiadomości news:4ce3d3e6$1@news.home.net.pl...

> [...]
    netrzny-i1308327124.html
    > Przy czym nie mam na płycie złącza pinowego, tylko podłącze się do

    To musi być przejściówka z dwoma wtykami USB.
    Gotowej nie widziałem.

    1. Z dwóch kabli USB obciąć wtyczki z kawałkiem kabla.
    2. Podlutować je do listwy dwurzędowej 10pin (do dostania w sklepach
    elektronicznych).
    3. Wetknąć do złącza czytnika.
    4. Na koniec zaizolować.

    Jacek W.

  • 3. Data: 2010-11-17 14:16:37
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-11-17, o godz. 15:08:53
    "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > 1. Z dwóch kabli USB obciąć wtyczki z kawałkiem kabla.
    > 2. Podlutować je do listwy dwurzędowej 10pin (do dostania w sklepach

    Warto jeszcze zapytać sprzedawcę. Kiedyś miałem w rękach taki czytnik i
    od jego strony przewód był odłączany z gniazdem miniUSB.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2010-11-17 14:17:47
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Widział ktoś kabelek który jest przejściówką:
    > na jednym koncu męskie USB, na drugim złącze 9-pinowe USB,
    > takie jak jest na płytach głównych.

    To by musialy byc dwa USB A, nie jedno.

    > Przy czym nie mam na płycie złącza pinowego, tylko podłącze
    > się do karty PCI USB.

    Moze dolutuj do tej karty same piny. Wiekszosc tych,
    ktore widzialem ma stosowne punkty lutownicze.

    Z tym, ze to nie rozwiazuje pierwszego problemu
    - potrzebujesz 2 USB, nie jednego.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2010-11-17 15:24:33
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-11-17 15:17, Vituniu pisze:
    > Moze dolutuj do tej karty same piny. Wiekszosc tych,
    > ktore widzialem ma stosowne punkty lutownicze.

    OK, popatrze pod tym kontem.

    > Z tym, ze to nie rozwiazuje pierwszego problemu
    > - potrzebujesz 2 USB, nie jednego.

    No właśnie-coś więcej na ten temat poproszę-czemu?
    To 9-pinowe złącze to oś więcej niż złącze USB?

    ________MAT_______

  • 6. Data: 2010-11-17 15:50:57
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > OK, popatrze pod tym kontem.

    Na niektorych sa nawet przylutowane juz.
    Z tym, ze to prawie zawsze 5 pin jest.

    No i najczesciej zestaw: piny + wewnetrzne gniazdko +
    + jedno zewnetrzne sa tak na prawde przylutowane do
    tych samych linii sygnalowych.
    Znaczy dziala "albo-albo" a nie wszytsko na raz.

    > No właśnie-coś więcej na ten temat poproszę-czemu?
    > To 9-pinowe złącze to oś więcej niż złącze USB?

    9 pin to 2 zlacza USB ;)

    4 piny dla jednego, 4 dla drugiego i 1 (ten bez pary)
    nie podpiety do niczego - kluczujacy, zeby przypadkiem
    odrotnie wtyczki nie podpiac ;)

    Spotkalem kiedys czytniki wewnetrzne z jednorzedowa
    wtyczka (5 pin). Nie wiem jednak czy ktos jeszcze cos
    takiego produkuje.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    Jak wymyslisz cos ciekawego - daj znac. Sam sie borykalem
    z tym problemem niedawno. Na razie odlozylem sprawe
    "na pozniej". ;)

  • 7. Data: 2010-11-17 16:06:32
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-11-17 16:50, Vituniu pisze:
    > PS:
    > Jak wymyslisz cos ciekawego - daj znac. Sam sie borykalem
    > z tym problemem niedawno. Na razie odlozylem sprawe
    > "na pozniej". ;)

    Też do karty próbowałeś się podpiąć, czy do płyty głównej?

    ________MAT_______

  • 8. Data: 2010-11-17 16:36:10
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    To jest 2x USB, nic wiecej...

  • 9. Data: 2010-11-17 16:42:28
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Też do karty próbowałeś się podpiąć, czy do płyty głównej?

    U mnie jest tak, ze plyta to jakas wersja MSI przeznaczona do
    kadlubkow Fujitsu-Siemens, ma piny USB ale w pakiecie z tabunem
    innych, obslugujacych panel frontowy (IRDA, dzwiek, dioda "message",
    jakies czary-mary...) w kmpletnie niestandardowym ukladzie.

    Nie musze dodawac, ze rozpiski pinow brak... :/

    A USB wewnatrz przydalyby sie ze 3 przynajmniej, bo oprocz
    czytnika jest jeszcze ATI Remote Wonder ;)

    Tak mysle, ze w koncu kupie jeden z tych badziewnych
    "chinskich" hubow USB, wyrzuce obudowe, wylutuje
    niepotrzebne gniazdka i wstrzele sie w to miejsce.
    A samego huba podepne do wewnetrznego gniazda
    na karcie PCI (ktora i tak juz mam).

    W razie jakiejs wpadki z moim niewprawnym lutowaniem
    straty beda minimalne ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2010-11-18 01:03:04
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 17.11.2010, Vituniu napisał(a):

> [...]
    > jakies czary-mary...) w kmpletnie niestandardowym ukladzie.
    >
    > Nie musze dodawac, ze rozpiski pinow brak... :/

    Jeszcze nie spotkałem się by tego typu złącza nie były ułożone w logiczną
    całość. Nie rozumiem w czym problem. Znajdujesz +5V i reszta to już albo w
    jedną, albo w drugą stronę od tego pinu. Nawet jeśli pomylisz z VCC IrDA
    to IMO nic nie uszkodzisz. Sprawdzać IMO najlepiej podłączając np.
    jakiegoś starego pendrivea.

> [...]
    > A samego huba podepne do wewnetrznego gniazda
    > na karcie PCI (ktora i tak juz mam).
    >
    > W razie jakiejs wpadki z moim niewprawnym lutowaniem

    Planujesz taką "stratę" czasu a nie chce Ci się po prostu poszukać???
    Zadziwia mnie jak czasem ludzie "kombinują jak koń pod górę". ;D
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/