    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wymiana komputera - prosze o pomoc
    Date: Wed, 17 Nov 2010 20:57:13 +0100
    Sender: p...@g...com

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 17:13:15 +0100, RkJ napisał(a):

    > Witam!
    > Potrzebuję złożyć komputer, który posłuży jako narzędzie pracy przy aplikacjach
    graficznych.
    > Przeznaczenie główne to grafika 2D obróbka zdjęć, projekty 2D (Pakiet Adobe)
    > oraz grafika 3D (Blender w przyszłości animacja przy wykorzystaniu oprogramowania
    Maya).
> [...]
    > procesor: Core i7 860 2,8GHz LGA 1156
    > Płyta główna: Gigabyte GA-P55-USB3
    > Pamięć: DDR 3 4gb OCZ 2X2GB OCZ3 1333LV4GK
    > Grafika: GIGABYTE geForce GTX 460 1024MB DDR5
    > Dysk: SATA 500 GB SEGATE 16MB ST3500418AS
    > Zasilacz: CHIEFTEC CFT-650-14CS-MODULARNY
    > Obudowa: COOLERMASTER CENTURION 590
    > koszt 3589pln
    >
    > Opcja 2 (tańsza)
    > Procesor: Core i5-660 3,33GHz
    > Płyta główna: Gigabyte GA-P55
    > Pamięć: DDR3 4GB / 1333 GEIL
    > Grafika: GIGABYTE GeForce GTX 460 1024MB DDR5
    > Dysk: SATA 500 GB SEGATE 16MB ST3500418AS

    Pracuję w DTP, żadnym renderingiem 3D zajmować się nie zajmuję. W chwili
    obecnej całkiem komfortowo pracuje mi się na Core 2 Duo E8400 @ 3,9 GHz,
    przy 8 GB ram, dwoma dyskami Samsunga spiętymi w RAID0 (plus dodatkowe na
    backupy) i GeForce GTX295. Wobec czego pewnie skłaniałbym się do opcji
    tańszej (nie wiem, jaka wyjdzie różnica w renderingu 3D między wybranymi
    przez Ciebie procesorami), za to:
    - wstawiłbym od razu 8 GB ram
    - wstawiłbym dwa dyski spięte w RAID0 + dodatkowy na backup
    - wymieniłbym radiator na procesorze na coś normalnego, szczególnie jeżeli
    masz zamiar sprzęt co nieco podkręcić (i na pewno bym podkręcał)

    [ Ziemia ma granice, a głupota ludzka jest bezgraniczna. (G. Flaubert) ]