eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymagania kierowcow
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 49

  • 21. Data: 2014-02-14 22:29:30
    Temat: Re: Wymagania kierowcow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2014, Wiwo wrote:

    > Progu zwalniającego? ;-)

    Jeszcze nie spotkałem kierowcy, który chce progu ;)
    (fakt, tego z radia też nie spotkałem, tylko słyszałem :))

    pzdr, Gotfryd


  • 22. Data: 2014-02-14 22:32:49
    Temat: Re: Wymagania kierowcow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2014, Budzik wrote:

    > Chyba odpowiedź nie jest az tak oczywista jak ograniczenia predkości?

    Ależ jest :)

    > A nie powinno byc?
    > Jest tych ograniczen az tyle, ze akurat w takich miejscach w niczym nie
    > przeszkadzają.

    Właśnie pic leży w pierwszej części Twojego zdania.
    Odpowiedz na proste pytanie: skoro "jest tych ograniczeń tyle", to kto
    przejmie się ograniczeniem do 70, zakładając że jest ono tam sensowne
    i realne, pomijają losowanie promila kierowców, którzy skojarzą, że
    skoro na drodze leży lód a ograniczenie jest 70 to może trzeba jednak
    wolniej?
    A postawisz "40", to kto tylko może zrobi tam sobie "punkt kasowy".

    pzdr, Gotfryd


  • 23. Data: 2014-02-14 22:35:38
    Temat: Re: Wymagania kierowcow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2014, J.F wrote:

    > W zasadzie to chlop ma racje.
    > Jesli tego zakretu nie da sie przejechac 90, to powinien byc specjalnie
    > oznakowany. To nie jest normalne.
    > Tylko jak - 70 ? 50 ? Przeciez wiadomo ze stoja nie wiadomo po co.
    > Znaku "zalecana predkosc" nie ma w naszym kodeksie, a szkoda.
    >
    > 80 i fotoradar moglby uzdrowic sytuacje :-)

    To teraz się zastanów, jaki będzie skutek jeśli będą gorsze warunki
    drogowe.
    Przecież prawie wszyscy nie wiedzący jaki tam jest układ drogi
    pojadą "pod fotoradar".

    pzdr, Gotfryd


  • 24. Data: 2014-02-14 22:45:31
    Temat: Re: Wymagania kierowcow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2014, tᴏ wrote:

    > Gotfryd Smolik news wrote:
    >
    >> Ano o to, że jest sobie zakręt (nie zapamiętałem niestety gdzie).
    >> Można podejrzewać, że ze słabą widocznością. I gość ma pretensje o to,
    >> że jest oznakowany *TYLKO* (!) znakiem
    >> "uwaga ostry zakręt",
    >
    > Trollujesz?

    Nijak. Niestety.

    > Drogi są obstawione setkami zbędnych znaków, wiec znaki jako takie się
    > dewaluują i te istotne przestają być zauważane.

    Otóż to.

    > Skoro na stu bezpiecznych
    > zakrętach stoją znaki "niebezpieczny zakręt", to kolejny taki znak
    > zostanie pewnie zlekceważony, choćby nawet miał sens. Tak już działa
    > ludzki umysł.

    No i tym bardziej nie wolno ustawić ograniczenia prędkości, powód
    podałem obok (tam gdzie ktoś wspomina o fotoradarze) - zostanie
    zlekceważone, albo co najmniej zostanie zlekceważone przy gorszych
    warunkach (przy których "sprawny kierowca w sprawnym pojeździe"
    nie przejedzie przy dozwolonej prędkości).

    IMO w takim miejscu można dowalić "inne niebezpieczeństwa", tablicę
    "uwaga, tu jest NAPRAWDĘ ostry zakręt" :P lub t.p.

    Ale ograniczenie prędkości raczej nie ma sensu. Właśnie dlatego,
    że kierowcy je lekceważą i można z góry założyć, że o ile BYĆ MOŻE
    pewna część będzie go przestrzegać, to w gorszych warunkach
    (śliskość) takich którzy pojadą odpowiednio wolniej Z POWODU
    OGRANICZENIA, trzeba będzie liczyć na palcach.
    Jadą wolniej (skoro dziennie setkami nie wylatują) pewnie dlatego,
    że miejscowi tam zwalniają, może dlatego że zastanawiają się
    którędy dalej itd - ale prawie na pewno nie dlatego, że "ograniczenie
    jest 70 a jest ślisko to trzeba max 50 bo się wyleci".

    pzdr, Gotfryd


  • 25. Data: 2014-02-14 22:49:16
    Temat: Re: Wymagania kierowcow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2014, Myjk wrote:

    > Zawsze wnioskują o znaki/FR/progi... MIESZKAŃCY.

    Uwaga na nisko przelatujące kwantyfikatory.
    Chętnym na znak był kierowca, niekoniecznie mieszkaniec,
    podejrzewam że prędzej ktoś zaskoczony faktem że znak
    jest sensowny.

    pzdr, Gotfryd


  • 26. Data: 2014-02-14 23:20:01
    Temat: Re: Wymagania kierowcow
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-14 19:16, Użytkownik J.F napisał:
    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    > Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...
    >>> Fotoradaru ?
    >>> W zasadzie to chlop ma racje.
    >>> Jesli tego zakretu nie da sie przejechac 90, to powinien byc
    >>> specjalnie oznakowany. To nie jest normalne.
    >>> Tylko jak - 70 ? 50 ? Przeciez wiadomo ze stoja nie wiadomo po co.
    >>> Znaku "zalecana predkosc" nie ma w naszym kodeksie, a szkoda.
    >>
    >>> 80 i fotoradar moglby uzdrowic sytuacje :-)
    >
    >> Czy osiagnelismy juz szczyt absurdu?
    >> nie mozna postawic potrzebnego ograniczenia predkosci bo zostanie źle
    >> wykorzystane przez służby?
    >
    > Skad taki wniosek ?
    > Zaczelo sie od tego ze ograniczenie bylo potrzebne.
    > Wiec jak postawia, to prawidlowo.

    Poważnie ?
    Jechał idiota żukiem.
    Uznał że przy 70km/h tego żuka mu przewróci.
    Czyli waadza ma tam wstawić ograniczenie 50 lub 60km/h
    bo przyjedzie inny idiota, nie zorientuje się że trzeba
    zwolnić i się przewróci. A to że ileś tysięcy kierowców
    jak zwykle uzna że postawiono kolejny niepotrzebny znak
    to nawet lepiej, się wkurzą, sobie przyśpieszą i dadzą się
    sfotografować przez fotoradar stojący na innym niepotrzebnym
    ograniczeniu.

    To że jakiś idiota uzna że coś jest potrzebne nie oznacza
    ze faktycznie tak jest.


    Pozdrawiam


  • 27. Data: 2014-02-15 00:45:50
    Temat: Re: Wymagania kierowcow
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-02-14 19:30, Budzik pisze:

    > To trzeba stawiać porządnie ograniczenia!
    > Przyklad to np. zjazdy i wjazdy z autostrad i ekspresówek - coraz czesciej
    > widze, ze jak jest 60 to nalezy raczej szybciej nie jechac, jak 40 to tez
    > raczej 40 jest odpowiednie bo inaczej wyrzuca na zewnatrz zakretu.

    Pacz, a mnie wkurwiają 40 czy 50 na zjeździe z A4 gdzie da się
    80 - 9o jechać bez wysiłku dla połączenia fotela z kierownicą.

    I każdy kto tak myśli jak ja ma problem ze zjazdem z A4 na
    mietków - postawione 40 km/h ... jak nie zwolnisz do tej
    prędkości, to kurwa zdziwko. Rzecz w tym, że 99 % ograniczeń do
    50 km/h na zjazdach to jakaś bzdura.

    Patrz tutaj. Na ograniczeniu do 50 możesz spokojnie lecieć 90
    km/h i nic się nie dzieje:

    http://goo.gl/maps/fK5BY

    A tu masz tylko 10 mniej, czyli ograniczenie do 40 :

    http://goo.gl/maps/wR5GS

    I jak na tym zjeździe oznakowanym do 40 km/h spróbujesz pójść
    60-70 km/h to masz 100 % lądowanie w rowie. Jak na tym z
    ograniczeniem do 50 pójdziesz pod setkę - nic się nie stanie.


    --
    Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
    REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/


  • 28. Data: 2014-02-15 03:00:37
    Temat: Re: Wymagania kierowcow
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    >> Chyba odpowiedź nie jest az tak oczywista jak ograniczenia predkości?
    >
    > Ależ jest :)

    :)
    >
    >> A nie powinno byc?
    >> Jest tych ograniczen az tyle, ze akurat w takich miejscach w niczym nie
    >> przeszkadzają.
    >
    > Właśnie pic leży w pierwszej części Twojego zdania.
    > Odpowiedz na proste pytanie: skoro "jest tych ograniczeń tyle", to kto
    > przejmie się ograniczeniem do 70, zakładając że jest ono tam sensowne
    > i realne, pomijają losowanie promila kierowców, którzy skojarzą, że
    > skoro na drodze leży lód a ograniczenie jest 70 to może trzeba jednak
    > wolniej?

    Mysle, ze jednak wielu skojarzy ograniczenie predkosci ze znakiem zakretu.
    Zreszta to ze ograniczen jest za duzo nie moze byc argumentem za tym, aby
    nie stawiac ich tam gdzie sa potrzebne.

    > A postawisz "40", to kto tylko może zrobi tam sobie "punkt kasowy".

    Niebezpieczesntwo jest zawsze, aczkolwiek bede troche spokojnieszy o takie
    sytuacje po tym, jak SM juz nie bedzie sie tym zajmowac.


  • 29. Data: 2014-02-15 03:00:38
    Temat: Re: Wymagania kierowcow
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rafał "SP" Gil u...@m...pl ...

    >> To trzeba stawiać porządnie ograniczenia!
    >> Przyklad to np. zjazdy i wjazdy z autostrad i ekspresówek - coraz
    >> czesciej widze, ze jak jest 60 to nalezy raczej szybciej nie jechac,
    >> jak 40 to tez raczej 40 jest odpowiednie bo inaczej wyrzuca na
    >> zewnatrz zakretu.
    >
    > Pacz, a mnie wkurwiają 40 czy 50 na zjeździe z A4 gdzie da się
    > 80 - 9o jechać bez wysiłku dla połączenia fotela z kierownicą.
    >
    Mnie też.
    Ale co to ma do rzeczy?

    > I każdy kto tak myśli jak ja ma problem ze zjazdem z A4 na
    > mietków - postawione 40 km/h ... jak nie zwolnisz do tej
    > prędkości, to kurwa zdziwko. Rzecz w tym, że 99 % ograniczeń do
    > 50 km/h na zjazdach to jakaś bzdura.
    >
    99%?
    Pozwole sie nie zgodzić.

    > Patrz tutaj. Na ograniczeniu do 50 możesz spokojnie lecieć 90
    > km/h i nic się nie dzieje:
    >
    > http://goo.gl/maps/fK5BY
    >
    Napisałem "coraz częściej".
    To nie znaczy ze zawsze.

    > A tu masz tylko 10 mniej, czyli ograniczenie do 40 :
    >
    > http://goo.gl/maps/wR5GS
    >
    > I jak na tym zjeździe oznakowanym do 40 km/h spróbujesz pójść
    > 60-70 km/h to masz 100 % lądowanie w rowie. Jak na tym z
    > ograniczeniem do 50 pójdziesz pod setkę - nic się nie stanie.
    >
    Wiec jak nie znasz drogi to moze warto jechac tyle co pokazali?



  • 30. Data: 2014-02-15 13:04:17
    Temat: Re: Wymagania kierowcow
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-14, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1402141307100.2472@quad...
    >> Witam.
    >> Taka ciekawostka, ficzer na temat ostatnio przeczytanych postów
    >>
    >> 1. Polskiego Radia, przed chwilą.
    >> Puszczają tekst dzwoniącego kierowcy.
    >> Wiecie o co ma pretensje?
    >>
    >> Ano o to, że jest sobie zakręt (nie zapamiętałem niestety gdzie).
    >> Można podejrzewać, że ze słabą widocznością.
    >> I gość ma pretensje o to, że jest oznakowany *TYLKO* (!) znakiem
    >> "uwaga ostry zakręt", jako mniemam coś z A1 lub A2.
    >> A tam "nie da się przejechać 90" (czy jakoś tak).
    >> Czyli mamy typowy przypadek - "widać że nic nie widać",
    >> prawidłowo oznakowane.
    >>
    >> Niniejszym, po dobroci, ów kierowca pytał "DLACZEGO TAM NIE
    >> MA..." no, czego nie ma?
    >> CZY KTOŚ CZEKA NA WYPADEK? (pytał)
    >> Ogłaszam konkurs bez nagród: "czego tam nie ma" ;)
    >>
    >
    > Ograniczeni aprędkości?
    >
    A czemu? Mozesz sobie jechac 90 o ile dasz rade.

    --
    Artur
    ZZR 1200

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: