  • 21. Data: 2014-03-30 20:19:22
    Temat: Re: Wykrywanie pradu
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2014-03-30 20:14, Mirek pisze:

    > W sumie też pomyślałem o tym ale prosto jest powiedzieć, gorzej zrobić.
    > Miniaturowy przekaźnik - powodzenia z rozbieraniem i przewijaniem.
    > Coś większego? R-15 - powiedzmy, że chciało by mi się to zrobić, ale
    > cena i wymiary już zniechęcają.

    R15 nie znajdziesz w szuflandii ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2014-03-30 22:39:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Sunday, March 30, 2014, 2:43:23 PM, you wrote:

    > Jak toto ma podłączyć pod uC?

    Ale jaki masz z tym problem?

    > (ja oczywiście wiem, ale zaproponowałeś - to tłumacz)

    Może zacznij od źródeł, bo podstaw tłumaczyć nie zamierzam.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2014-03-30 22:42:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Sunday, March 30, 2014, 3:00:19 PM, you wrote:

    > Prywatnie stosowałem taki prosty układ: szeregowo z obiornikiem mały
    > rezystor mocy, aby spadek napięcia na nim był w okolicy 2V przy pełnym
    > pradzie roboczym. Do niego równolegle dioda transoptora i rezystor
    > ograniczający jej prąd.

    No dobrze. Ale tak pompa ma około 500W zazwyczaj. Jak zechcesz spadku
    napięcia 2V bez przekładnika, to potrzebujesz rezystora ok. 0.9?, na
    którym będzie się wydzielało ponad 4W...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2014-03-30 22:43:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Sunday, March 30, 2014, 3:10:13 PM, you wrote:

    > RoMan, Twoja wiedza zasługuje na szacunek, ale dlaczego tak ironicznie
    > się wypowiadasz?
    > Adam miał na myśli układ z rezystorem i transoptorem _zamiast_ przekładnika.
    > Ciekawe, jak dokładnie zrozumiałeś zdanie Adama? Może stylistycznie nie
    > jest poprawne, a logicznie? Też chyba nie. Powinien użyć sformułowania
    > "alternatywa wykluczająca", bo w logice alternatywa dopuszcza także dwa
    > zdania prawdziwe.

    Napisał ,,Alternatywnie do przekładnika". Fgyby napisał ,,alernatywnie
    zamiast" byłoby jasne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2014-03-31 01:37:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Mar 2014 13:31:42 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Jeffrey,
    >
    > Kontaktron. Ale to się robi bez rdzenia.

    Rdzen sie przydaje. Tylko jest zewnetrzny - tzn obudowa stalowa.
    Niestety - kontrakton brzeczy, bo sie wlacza i rozlacza 100x na
    sekunde.

    > Tylko po co, skoro
    > przekładnik masz gotowy i tylko brać?

    Przekladnik to polowa sukcesu. A tu prawie caly.

    A moze cos takiego: licznik LE-01d
    http://www.fif.com.pl/produkt/1543/793

    Kosztuje niestety ponad 100zl

    J.

  • 26. Data: 2014-03-31 08:43:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Napisał ,,Alternatywnie do przekładnika". Fgyby napisał ,,alernatywnie
    > zamiast" byłoby jasne.

    Miałem na myśli alternatywę wobec przekładnika, czyli zamiast
    przekładnika. Niefortunnie sformuowane, fakt.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 27. Data: 2014-03-31 09:06:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 31, 2014, 1:37:56 AM, you wrote:

    > Rdzen sie przydaje. Tylko jest zewnetrzny - tzn obudowa stalowa.
    > Niestety - kontrakton brzeczy, bo sie wlacza i rozlacza 100x na
    > sekunde.
    > Przekladnik to polowa sukcesu.

    A czego Ci brakuje do szczęścia? 4 diod i rezystora?

    Ano właśnie. Armatą na wróble.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2014-03-31 09:07:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, March 31, 2014, 8:43:18 AM, you wrote:

    > Miałem na myśli alternatywę wobec przekładnika, czyli zamiast
    > przekładnika. Niefortunnie sformuowane, fakt.

    Jasne - nieporozumienie. Ale już odpisałem w innej gałązce - za duża
    moc tracona.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2014-03-31 10:29:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Jasne - nieporozumienie. Ale już odpisałem w innej gałązce - za duża
    > moc tracona.

    Racja, przy 500W lepiej sprawdzi się przekładnik.

  • 30. Data: 2014-03-31 12:16:33
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 31 marca 2014 01:37:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > A moze cos takiego: licznik LE-01d
    > http://www.fif.com.pl/produkt/1543/793
    > Kosztuje niestety ponad 100zl

    mam tego typu licznik, i nawet go wpialem przed pompe. To rozwiazanie ma kilka wad:
    1.) impulsy sa rzadko, tylko co 1/1000 kWh
    2.) licznik jednak wole uzywac do "wyzszych celow"
    3.) moge chciec monitorowac wiecej urzadzen, a taki licznik jednak kosztuje.

    Kupilem jakis przekladnik pradowy, zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Musze doczytac jak to sie podlacza do mikrokontrolera.

    bajcik