  • 1. Data: 2011-10-24 16:45:06
    Temat: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    A wiec czy zwykly laptop bedzie mogl ciagle pracowac w temperaturze do
    minus 12 stopni?

    -Aby to umozliwic zastosowany zostanie dysk SSD
    -Obsluga poprzez ekran dotykowy

    Co wy na to? Bedzie to zwykle laptop.

  • 2. Data: 2011-10-24 17:03:20
    Temat: Re: Komputer do pracy do minus 12 stopni - da rade?
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > A wiec czy zwykly laptop bedzie mogl ciagle pracowac w temperaturze do
    > minus 12 stopni?

    Akumulatory Li-Ion nie mogą być ładowane w ujemnych temperaturach.

    Paweł

  • 3. Data: 2011-10-24 18:53:47
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    W dniu 2011-10-24 19:03, Paweł pisze:

    > Akumulatory Li-Ion nie mogą być ładowane w ujemnych temperaturach.

    akurat bede mogl wyjac akumulator bo bedzie nonstop na zasilaniu -
    chyba, ze ta bateryja podtzrzymujaca BIOS mialaby byc problemem?

  • 4. Data: 2011-10-24 21:41:56
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-10-24 18:45, fReLuZ pisze:
    > A wiec czy zwykly laptop bedzie mogl ciagle pracowac w temperaturze do
    > minus 12 stopni?
    >
    > -Aby to umozliwic zastosowany zostanie dysk SSD
    > -Obsluga poprzez ekran dotykowy

    Z własnych doświadczeń - komputer dobre pracował w temperaturze -4*c
    przez cała dobę. Ba, nawet mu to służyło. Jednak warto schować taki
    komputer w jakieś termoodporne niepalne pudełeczko. Wtedy ciepło jego
    pracy go ogrzeje.

    Ja stosowałem zwykłe dyski, flash nie stosowałem ze względu na to ze
    wahania temperatury mogą szlag trafić dane.

  • 5. Data: 2011-10-24 21:47:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 24.10.2011 18:45, fReLuZ pisze:
> [...]
    > minus 12 stopni?
    >
    > -Aby to umozliwic zastosowany zostanie dysk SSD

    Będziesz musiał uważać z wilgotnością, żeby się nie oszronił ;) I
    będziesz prawdopodobnie musiał rozejrzeć za dobrym panelem
    rezystancyjnym - te na większości sprzętu są pojemnościowe i nie są
    kompatybilne z rękawicami.

    Michoo

  • 6. Data: 2011-10-24 21:49:13
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-10-24 20:53 fReLuZ napisał(a):

    > akurat bede mogl wyjac akumulator bo bedzie nonstop na zasilaniu -
    > chyba, ze ta bateryja podtzrzymujaca BIOS mialaby byc problemem?

    O to akurat bym się nie martwił. Od lat do podtrzymywania BIOSu nie
    używa się akumulatorków tylko cylindryczne baterie litowe (np. CR2032) -
    one w niskich temperaturach się całkiem dobrze czują.

    Problem będzie natomiast z wyświetlaczem. Mały LCD alfanumeryczny 16x2 w
    zamrażarce (-18 stopni) taak baardzoo zwaalniaa, że zmianę zawartości
    widać wyraźnie dopiero po kilku sekundach. Z kolorową matrycą LCD
    zapewne będzie podobnie. Czyli komputer nada się na serwer ale już nie
    do normalnej pracy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2011-10-24 21:53:42
    Od: Jerzy Dombczak <n...@d...net>

    W dniu 2011-10-24 20:53, fReLuZ pisze:

    > akurat bede mogl wyjac akumulator bo bedzie nonstop na zasilaniu -
    > chyba, ze ta bateryja podtzrzymujaca BIOS mialaby byc problemem?

    Bateryja raczej nie ale pamieci NAND nie lubia zabawy na lodzie i zmian
    temperatur.

  • 8. Data: 2011-10-24 21:55:41
    Od: Jerzy Dombczak <n...@d...net>

    W dniu 2011-10-24 23:41, Osadnik pisze:

> [...]
    >
    > Ja stosowałem zwykłe dyski, flash nie stosowałem ze względu na to ze
    > wahania temperatury mogą szlag trafić dane.

    A zwykly dysk to wedlug ciebie wytrzyma -12 stopni ?

    Pamietam jak kiedys przymrozilo w pewnym zakladzie pracy tak ze rano
    wszystkie dane szlag trafil.

  • 9. Data: 2011-10-25 05:50:27
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    W dniu 2011-10-24 23:49, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > widać wyraźnie dopiero po kilku sekundach. Z kolorową matrycą LCD
    > zapewne będzie podobnie. Czyli komputer nada się na serwer ale już nie

    Dlatego wlasnie wymyslilem, ze bylby to komputer typu all in one np.
    http://www.ceneo.pl/12420851s - wiec teoretycznie powinno go grzac od
    srodka (procesor etc).

    Co wy na to?

  • 10. Data: 2011-10-25 10:36:15
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 24 Oct 2011 23:55:41 +0200,
    Jerzy Dombczak <n...@d...net> screamed:>>>

    > A zwykly dysk to wedlug ciebie wytrzyma -12 stopni ?

    Taki stary grzejący się skaziak byłby tu akurat zaletą. :)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 12:35:40 user up 12966 days, 0:30, 1 user, load average: 0.00, 0.71, 0.22 ]

    A plumber's idea of Cleopatra. -- W. C. Fields talking about Mae West