  • 1. Data: 2011-10-24 15:45:40
    Temat: ciekawostka
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    byłem dziś w pewnym miejscu w którym oglądałem pewne urządzenie... otóż jest
    kamerka skierowana na ulicę i komputer... z przejeżdżających samochodów
    zczytuje tablice rejestracyjne i weryfikuje je z bazą poszukiwanych... fajna
    sprawa...

    coś się widać dzieje, jakoś za PiSu nikt tego nie stworzył, szkoda bo widać
    elity prą nam do EU...

    ciekawi mnie jak to działa, jak w całym obrazie znajduje fragment z tablicą
    rejestracyjną? podobnie ciekawi mnie jak zrobiony jest odczyt kodów
    kreskowych w biedronce, kasjerka przesuwa towar pod dowolnym kątem na
    kamerką a ta i tak zawsze "łapie"... jak to jest zrobione? pytam z
    ciekawości...

  • 2. Data: 2011-10-24 15:57:11
    Temat: Re: ciekawostka
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 24/10/2011 16:45, identifikator: 20110701 wrote:
> [...]
    > jest kamerka skierowana na ulicę i komputer... z przejeżdżających
    > samochodów zczytuje tablice rejestracyjne i weryfikuje je z bazą

    takie to "pewne urzadzenie" jest zamontowane w prawie kazdym policyjnym
    samochodzie w UK. System prawdza kazdy widziany samochod:
    - czy ma zaplacony podatek drogowy
    - czy ma wykupione ubezpieczenie
    - czy wlasciciel byl wczesniej zatrzymywany za grozne przestepstwa
    - ile punkow karnych ma wlasciciel
    - czy samochod ma wazny przeglad.

    ANPR uzywany jest takze w systemie poboru oplat za wjazd do platnej
    czesci Londynu.

    c.

  • 3. Data: 2011-10-24 16:04:35
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > poszukiwanych... fajna sprawa...
    >
    > coś się widać dzieje, jakoś za PiSu nikt tego nie stworzył, szkoda bo

    A co to ma wspólnego z polityką? Konferencje w których uczestniczyłem,
    poruszały temat rozpoznawania obrazów, w tym numerów tablic,
    jeszcze w latach 90'tych. PiS wtedy jeszcze nie istniał, PO też.
    Dokształć się, tylko głupcami się łatwo manipuluje. Z człowiekiem
    inteligentnym idzie już znacznie trudniej.

> [...]
    > kodów kreskowych w biedronce, kasjerka przesuwa towar pod dowolnym kątem
    > na kamerką a ta i tak zawsze "łapie"... jak to jest zrobione? pytam z

    Metod jest wiele, tak jak rozpoznawania obrazów. A temat obecnie niezbyt
    trudny od strony technicznej.
    K.

  • 4. Data: 2011-10-24 16:09:42
    Od: Czarek <c...@p...fm>

    W dniu 24-10-2011 17:45, identifikator: 20110701 napisał/a:
> [...]
    > kodów kreskowych w biedronce, kasjerka przesuwa towar pod dowolnym kątem
    > na kamerką a ta i tak zawsze "łapie"... jak to jest zrobione? pytam z

    Strona polskiego producenta jednego z takich urządzeń:
    http://www.polcamsystems.pl/pl_polcam_anpr_details.h
    tml

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2011-10-24 16:26:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Smith napisał:

    > A co to ma wspólnego z polityką? Konferencje w których uczestniczyłem,
    > poruszały temat rozpoznawania obrazów, w tym numerów tablic,
    > jeszcze w latach 90'tych. PiS wtedy jeszcze nie istniał, PO też.

    Takie systemy często określane są skrótem LPR, więc komuś może się kojarzyć
    (systemy Licence Plate Recognition używane bywają jako przystawki do
    Parkingów Strzeżonych, obok ciecia szkolonego w Samoobronie).

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2011-10-24 19:48:28
    Od: "bhk" <bogdan.kot@usun_to.onet.eu>

    To akurat jest bardzo proste rozwiązanie.
    Jest tam obracające się lustro, które sprawia, że promień lasera
    odczytujący kod kreskowy także "obraca się" i dzięki temu Pani
    w Biedronce może sobie przesunąć towar nad czytnikiem pod dowolnym
    kątem.

  • 7. Data: 2011-10-24 20:29:41
    Od: RPC5JHG <g...@y...co.uk>

> [...]
    > kodów kreskowych w biedronce, kasjerka przesuwa towar pod dowolnym kątem
    > na kamerką a ta i tak zawsze "łapie"... jak to jest zrobione? pytam z

    Tak mi sie przypomnial ten obrazek
    http://fastcache.gawkerassets.com/assets/images/4/20
    11/09/xlarge_for_traffic_cameras.jpg

    Z drugiej strony ciekawe czy zadzialalo...

  • 8. Data: 2011-10-24 20:44:19
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 24/10/2011 21:29, RPC5JHG wrote:
    > Tak mi sie przypomnial ten obrazek
    > http://fastcache.gawkerassets.com/assets/images/4/20
    11/09/xlarge_for_traffic_cameras.jpg

    > Z drugiej strony ciekawe czy zadzialalo...

    A connection string gdzie?

    --
    Jerry1111

  • 9. Data: 2011-10-24 21:48:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 24.10.2011 22:44, Jerry1111 pisze:
    11/09/xlarge_for_traffic_cameras.jpg

    > A connection string gdzie?

    Huh? Connection string w sql-injection? Zwłaszcza, że sądząc po
    przecinkach to autor zna [*] konstrukcję tabel i zapytania i do tego się
    dopasowywał.

    [*] czy też 'zna' - nei istotne dla ogólności rozważania

    Michoo

  • 10. Data: 2011-10-26 20:37:49
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 24/10/2011 22:48, Michoo wrote:
> [...]
    > dopasowywał.
    >
    > [*] czy też 'zna' - nei istotne dla ogólności rozważania

    ATSD ciekawe czy ktos jest na tyle lekkomyslny by zostawic wiecej niz
    insert/update dla nie-sa. Jesli nie, to trza usera zmienic i wtedy
    wstawic DROP. Tylko to bedzie na tyle duzo tekstu, ze moze lepiej
    barcodem? ;-)

    --
    Jerry1111