  • 1. Data: 2010-04-30 06:39:51
    Temat: Wyginanie zdjęć
    Od: Krzysiek Służewski <k...@w...wytnijtez.pl>

    Witam,
    Szukam programu/sposobu.
    1. Codziennie robię zdjęcie pewnego krajobrazu (już z rok, z myślą, że
    zrobię kiedyś z tego filmik jak się zmieniał). Problem w tym, że główne
    punkty każdego zdjęcia ciut zmieniają położenie na każdym zdjęciu
    (ciężko jest zrobić zdjęcie idealnie z tego samego miejsca). Pomyślałem,
    że może jest narzędzie, którym otwierałoby się jedno zdjęcie, a potem
    inne (ciut przezroczyste), na którym zaznaczałoby się punkty i potem
    ruszałoby się nimi wyginając całe zdjęcie i i dopasowując do zdjęcia
    głównego.

    2. I druga sprawa.

    Zdjęcie obrazu. Ciężko jest zrobić tak (szczególnie, jeżeli się ma mało
    czasu), żeby obraz na zdjęciu był kwadratem (zdjęcie se środka obrazu,
    prostopadle do obrazu). Oczywiście można tu wyświetlić sobie siatkę a
    potem obracać i wyginać standardowymi narzędziami, ale to jest dość
    pracochłonne. Jest coś takiego, że zaznaczam 4 punkty i każę zrobić z
    tego prostokąt deformując przy tym odpowiednio obraz wewnątrz. Właściwie
    to pierwsze narzędzie też by tu wystarczyło.

    Z góry dziękuję za pomoc

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-04-30 06:59:45
    Temat: Re: Wyginanie zdjęć
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 08:39:51 +0200, Krzysiek Służewski napisał(a):

> [...]
    > inne (ciut przezroczyste), na którym zaznaczałoby się punkty i potem
    > ruszałoby się nimi wyginając całe zdjęcie i i dopasowując do zdjęcia

    Ja używałem do tego Hugina.

> [...]
    > tego prostokąt deformując przy tym odpowiednio obraz wewnątrz. Właściwie
    > to pierwsze narzędzie też by tu wystarczyło.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 3. Data: 2010-04-30 07:25:02
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Krzysiek Służewski pisze:
    > Witam,
    > Szukam programu/sposobu.

    Mozna to zrobic, ale jest duzo pracy. Znam stary. darmowy program Morph
    (moze sa uaktualnienia), który przeprowadzal zdjecie w zdjecie sledzac
    polozenia wskazanych punktów i dawkujac przenikanie.
    Robil to bardzo dokladnie i byla swietna zabawa, jak dziewczyna
    przemieniala sie w kota :)

    Mialbys wiec skrawki filmu (chyba gif) od klatki do klatki i w nastepnym
    kroku nalezaloby je posklejac, np. bezplatnym VirtualDubem.

    Nalezalo pomyslec wczesniej, jak np. przy dyskutowanej tu niedawno
    analemmie (slonecnza 8-ka na niebie), co fotografowano przez okragly
    rok. Czyli jakis postument, automatyka, itd. A tak to praca ma posmak
    amatorski.

    Kiedys slyszalem, ze jakis fotografik fotografowal przez lata swego
    syna, tez z reki, z zamiarem zrobienia dziela o walorach tylez art, co
    antropologicznych. Nigdy nie slyszalem, co z tego wyszlo. Ktos widzial?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 4. Data: 2010-04-30 07:59:51
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote in message

> [...]
    > syna, tez z reki, z zamiarem zrobienia dziela o walorach tylez art, co
    > antropologicznych. Nigdy nie slyszalem, co z tego wyszlo. Ktos widzial?

    sporo jest tego juz narobione:
    http://www.youtube.com/watch?v=6B26asyGKDo&feature=r
    elated

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2010-04-30 08:31:20
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    > przezroczyste), na którym zaznaczałoby się punkty i potem ruszałoby się
    > nimi wyginając całe zdjęcie i i dopasowując do zdjęcia głównego.

    można warstwami. ustaw przezroczystość dopasuj i później usuń jedną warstwę

  • 6. Data: 2010-05-06 18:23:22
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    ad1. Możesz skleić zdjęcia w film jak leci a następnie skorzystać z opcji
    stabilizacji kadru dostępnej w lepszych edytorach video.
    ad2. Najnowszy PS CS5 ma możliwość półautomatycznego prostowania
    perspektywy.

    Tom

    Użytkownik "Krzysiek Służewski" <k...@w...wytnijtez.pl> napisał w
    wiadomości news:hrdto7$vnl$2@flis.man.torun.pl...