  • 11. Data: 2009-02-27 20:51:10
    Temat: Re: Wyciszenie lustrzanki
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    bakulik at work pisze:
    /.../
    > Takie obudowy są stosowane np. przy robieniu fotosów na planach
    > filmowych, coby dźwięk aparatu nie rozpraszał aktorów i nie dodał się do
    > soundtracku. ;)

    Nie wiem czy nawet kawa i papierosy i clercs były kręcone "setką".

    Wyciszenia to raczej domena fotografików przyrody, jako element zasiadki
    raczej niż skrzynka.

    ALex

  • 12. Data: 2009-02-27 20:56:25
    Od: "ALex /M.I.D. Dept/ (Jarosław Ignatowski)" <a...@g...torun.pl>

    Andy pisze:
    /.../
    > Byles kiedys na planie ? Widac, ze nie, bo pierwsze co bys zauwazyl, to
    > goscia od dzwieku, co przed kazdym ujeciem drze morde - CISZA NA PLANIE ! Po
    > klapsie - to na planie zamiera wszystko, opocz kamery i aktorow. A za
    > halasowanie to sie dostaje w leb od asystenta produkcji !

    Tylko cel jest inny. Arri czy wózki kamerowe i tak hałasują. Nawet jak
    jest setka to i tak mikrofony na tyczkach nie zbierają prawie otoczenia.
    Zresztą fotosy do spektakli teatralnych są robione na próbach
    (generalnych lub ustawianych pod sesję) a w filmie w planowych dublach.

    ALex

  • 13. Data: 2009-02-27 21:06:05
    Od: nico <n...@n...pl>

    Andy pisze:
> [...]
    > klapsie - to na planie zamiera wszystko, opocz kamery i aktorow. A za
    > halasowanie to sie dostaje w leb od asystenta produkcji !

    Operator kamery też dostaje? Bo kamera hałasuje bardziej niż aparat. Nie
    chodzi o dźwiękowców. Dzwięk i tak przeważnie dogrywa się później.
    Mikrofony są na tyle kierunkowe, że zbierają tylko to co powinny. Zwykle
    hałas nie jest taki mały, kamera, wózek, często generatory do
    reflektorów. Same ekrany przy wietrze mogą generować taki hałas, że
    pstryknięcie migawki to małe piwo. W studio trochę inaczej jest, ale
    plenery to jeden szum i hałas. Pomijając to, ze często jest tak, że
    dźwiek łączy się z obrazem z dwóch osobnych ujęć.

    --
    nicość

  • 14. Data: 2009-02-27 22:35:12
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd a...@g...torun.pl
    napisał(a):

    > Wyciszenia to raczej domena fotografików przyrody, jako element zasiadki
    > raczej niż skrzynka.

    Napisałem "na przykład". Na pewno jest wiele zastosowań takich
    "wyciszaczy", skoro są produkowane. Co nie zmienia faktu, że zostały
    wynalezione na potrzeby zdjęć na planie filmowym.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sound_Blimp

    http://www.shutterbug.com/features/1104sb_hollywood/

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 15. Data: 2009-03-02 15:28:32
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "bakulik" <i...@n...polska> napisał w wiadomości

    > Wiesz, rzeczywista praca na planie wygląda nieco inaczej, niż to, co
    > udają w serialach. Uważasz, że dźwięk migawki nie przeszkadza aktorom?

    tak uważam, jakby przypadkowe dźwięki przeszkadzały aktorom, to kaszel widza na
    widowni rozkładałby spektakl,
    oczywiście nie nalezy bez potrzeby hałasowac, ani w teatrze, ani na planie, ale
    nie przesadzajmy z obudowa dźwiękochłonną, bo takie teksty są śmieszne...

    > To idź do teatru i porób fotki, najlepiej EOSem 3. ;)

    sam sobie rób eosem 3

  • 16. Data: 2009-03-02 15:41:40
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Robert napisał(a):

    > tak uważam, jakby przypadkowe dźwięki przeszkadzały aktorom, to kaszel widza na
    > widowni rozkładałby spektakl,

    No wiesz, zdjęcia robi się raczej z większą częstotliwością, niż
    widownia kaszle. Chyba że to specjalny pokaz dla oddziału gruźlików. ;)

    > oczywiście nie nalezy bez potrzeby hałasowac, ani w teatrze, ani na planie, ale
    > nie przesadzajmy z obudowa dźwiękochłonną, bo takie teksty są śmieszne...

    Nikt nie przesadza. Takie obudowy się po prostu w tych miejscach
    wykorzystuje.

    > sam sobie rób eosem 3

    Jakbym miał, to bym robił. :)

    --