  • 51. Data: 2010-02-11 08:50:08
    Temat: Re: Wycieraczki w sedanach
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 10 Feb 2010 14:01:32 +0100, to napisał(a):
    > W kombi w większości przypadków nie trzeba nic składać, po prostu
    > wkładasz i tyle.

    A w pickupie nawet cielaka możesz bez problemu przewieźć na pace ;)
    To jasne że kombi jest bezkonkurencyjne jeśli chodzi o przestrzeń bagażową -
    tylko rzadko kiedy aż tyle jej potrzeba :) A auto jest większe i cięższe
    przez cały czas, a nie tylko wtedy gdy potrzebujesz tej przestrzeni...

    > Kwestia gustu. Niektóre auta bardziej mi się podobają w wersji kombi.

    Owszem, _niektóre_ :) Niestety bardzo dużo aut w wersji kombi wygląda
    beznadziejnie, a wszystkie są większe i mniej wygodne przy parkowaniu.
    No i dochodzi ta pionowa tylna szyba, która naprawdę jest uświniona
    jak diabli... W liftbacku i większości obecnych hatchbacków (którym bliżej
    do liftbacka niż pionowej szyby) tego problemu nie ma lub jest minimalny,
    w dodatku szyba jest wyższa - dzięki temu wycieraczka jest odpowiednio
    dłuższa i czyszczony jest znacznie większy obszar szyby. Przy kombi faktycznie
    przypomina to okienko czołgisty.

    > Ja lubię kombi też dlatego, że nie rzuca się w oczy i nie zwraca uwagi.

    Rzuca się w oczy swoją długością ;) To czy auto się "rzuca w oczy" czy nie -
    nie jest dla mnie istotne, chodziło mi raczej o to żeby nie było po prostu
    brzydkie.

    > Auta pokroju Passata zwykle i tak urodą nie grzeszą, więc to w sumie bez
    > znaczenia. Dla mnie oczywiście.

    A dla mnie jest to już ten jeden krok za daleko ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 52. Data: 2010-02-11 09:08:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Być może mi się zmieni trochę punkt widzenia gdy zamiast 2+1 będzie
    > coś więcej

    To Twoja żona na wyjazd kilkudniowy nie zabiera
    kilkunastu par butów? :-) Kombi to minimum.

  • 53. Data: 2010-02-11 11:08:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > - tylko rzadko kiedy aż tyle jej potrzeba :) A auto jest większe i
    > cięższe przez cały czas, a nie tylko wtedy gdy potrzebujesz tej

    Zupełnie nieznaczna różnica w porównaniu do liftbacka.

    > Owszem, _niektóre_ :)

    Passat B6, Superb, Mondeo mk4 itd.

    > Niestety bardzo dużo aut w wersji kombi wygląda
    > beznadziejnie

    Chyba głównie BMW. ;-) No i E-klasa w wersji kombi kojarzy mi się z
    karawanem...

    > a wszystkie są większe i mniej wygodne przy parkowaniu.

    Raczej bardziej wygodne, bo widać dokładnie gdzie się kończą. Większe są
    zwykle o nie więcej niż kilkanaście centymetrów, co daje różnicę ledwie
    paru %. W czym to ma przeszkadzać?

    > No i dochodzi ta pionowa tylna szyba, która naprawdę jest uświniona jak
    > diabli...

    Kombi są wyposażone w dwa sprytne wynalazki: wycieraczkę i spryskiwacz.

> [...]
    > minimalny, w dodatku szyba jest wyższa - dzięki temu wycieraczka jest
    > odpowiednio dłuższa i czyszczony jest znacznie większy obszar szyby.

    A po co Ci większy obszar szyby?

    > Przy kombi faktycznie przypomina to okienko czołgisty.

    Wszystko co trzeba tam widać. I auta na parkingu i videomiśki na drodze.

    > Rzuca się w oczy swoją długością ;)

    Ale nie sprawia wrażenia szybkiego.

    > To czy auto się "rzuca w oczy" czy
    > nie - nie jest dla mnie istotne, chodziło mi raczej o to żeby nie było
    > po prostu brzydkie.

    Brzydkie są mało proporcjonalne sedany... bardzo niewiele jest ładnych
    sedanów na rynku...

    > A dla mnie jest to już ten jeden krok za daleko ;)

    Twierdzisz, że pokraczny Passat B6 sedan jest ładniejszy niż kombi?

    --
    cokolwiek

  • 54. Data: 2010-02-11 12:36:54
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > bagażową - tylko rzadko kiedy aż tyle jej potrzeba :) A auto jest
    > większe i cięższe przez cały czas, a nie tylko wtedy gdy potrzebujesz

    Dla mnie brak kombi "w okolicy" bylby duzym problem. Czesto wykorzystuje ta
    przestrzen. Tyle, ze mam dzialke, na ktora sie ciagle cos wozi, albo
    przywozi do domu.

    > Owszem, _niektóre_ :) Niestety bardzo dużo aut w wersji kombi wygląda
    > beznadziejnie, a wszystkie są większe i mniej wygodne przy parkowaniu.

    A to juz piramidalna bzdura. W moim sedanie widze z tylu... krawedz tylnej
    szyby, a poniewaz ta krawedz jest wysoko - czesto widze tez tylko szybe
    samochodu stojacego za mna, a po miedzy nimi - jakies 2m blach. W kombi
    zony - krawedz tylnej szyby jest 10cm od krawedzi auta, wiec moge podjechac
    "na styk" bez obaw, ze siebie albo kogos przytre. Dolna krawedz szyby jest
    duzo nizej i widze tez maske auta za mna.

> [...]
    > dłuższa i czyszczony jest znacznie większy obszar szyby. Przy kombi
    > faktycznie przypomina to okienko czołgisty.

    Jakies dziwne kombi widziales. W aucie mojej zony wycieraczka wyciera jakies
    40-50% powierzchni szyby.

    --
    Axel

  • 55. Data: 2010-02-11 12:56:57
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > No jasne ze wygodniej patrzec przez tylna szybe.

    Ja przy cofaniu nie patrze w tylna szybe, tylko w lusterka.

    > Z tym ze, upierdolona i wytarta wycieraczką tylna szyba kombi czy
    > hatchbacka daje mniejsze pole widzenia niz czysta zwykle szyba sedana :)

    W moim sedanie szyba jest zwykle (podczas zlej pogody) upierdolona.
    Za to w kombi zony wycieraczka czysci bardzo duzy obszar szyby.

    --
    Axel

  • 56. Data: 2010-02-11 15:07:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> writes:

> [...]
    > "na styk" bez obaw, ze siebie albo kogos przytre. Dolna krawedz szyby jest
    > duzo nizej i widze tez maske auta za mna.

    Tez mi sie wydaje, ze sedan (przy zblizonej dlugosci calkowitej) jest
    najtrudniejszy w parkowaniu.

    Ale teraz to chyba 'wszystkie' samochody maja czujnik albo kamere
    cofania?

    MJ

  • 57. Data: 2010-02-11 15:48:49
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

    > Tez mi sie wydaje, ze sedan (przy zblizonej dlugosci calkowitej) jest
    > najtrudniejszy w parkowaniu.

    Wiesz, jak mialem kiedys Opla Rekorda sedana (rocznik 1982), to bez problemu
    sie parkowalo - mial dluga i plaska klape bagaznika, na tyle nisko, ze
    krawedz byla swietnie widoczna z miejsca kierowcy.

    > Ale teraz to chyba 'wszystkie' samochody maja czujnik albo kamere
    > cofania?

    Czujniki to mozna sobie o kant d.... potluc. Na tyle, ile czujnik pokazuje,
    to bez problemu podjezdzam.
    I w wiekszosci przypadkow to opcja w aucie, a nie standard.

    --
    Axel

  • 58. Data: 2010-02-11 15:56:47
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Axel pisze:

    > Czujniki to mozna sobie o kant d.... potluc. Na tyle, ile czujnik pokazuje,
    > to bez problemu podjezdzam.

    Zalezy od modelu (np. nowe mondeo jest dla mnie pod wzgledem parkowania
    nieodgadnione, ale tez malo nim jezdzilem) i od tego jak kto ma
    ustawiony fotel.

    Czujniki u mnie pokazuja "styk" jak jeszcze jest 20 cm.

    Mozna sobie "wyantycypowac" ile sie jeszcze zmiesci.

    Na 2 lata jezdzenia raz sobie delikatnie "przeantycypowalem".
    ;-)

    KJ