  • 11. Data: 2012-10-09 20:34:44
    Temat: Re: Wybra?em nowy system [blog]
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "mt" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:k51pdp$j50$1@node1.news.atman.pl...
    > Tylko że pod względem optyki w małych systemach bezlustrowych nic lepszego
    > nie ma, nawet nic porównywalnego nie ma.

    Np. zestaw samsungowych nalesników 16/20/30 i w dodatku kosztują grosze...

    Uszczelnienia w OM-D? A po co skoro w żadnym rozsądnym szkle m43 nie ma
    nawet gumki przy bagnecie?

    Nie mitologizujmy m43, system ma sporo braków i wad, jak zresztą wszystkie
    inne (nie tylko bezlusterkowe).

  • 12. Data: 2012-10-09 20:40:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kurdybanek wrote:
    > Użytkownik "mt" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Np. zestaw samsungowych nalesników 16/20/30 i w dodatku kosztują
    > grosze...

    a czy samsung ma jakiś sensowny aparat w ofercie?

    i co poza tymi obiektywami proponują...

    > Uszczelnienia w OM-D? A po co skoro w żadnym rozsądnym szkle m43 nie
    > ma nawet gumki przy bagnecie?

    hm... wg opisu to niektóre mają...

    > Nie mitologizujmy m43, system ma sporo braków i wad, jak zresztą
    > wszystkie inne (nie tylko bezlusterkowe).

    MASZ RACJĘ... ale jeśli szukamy małego dobrego systemu z wysokiej jakości
    optyką to 43 i m43 wydaje sie najsensowniejsze.

  • 13. Data: 2012-10-09 20:44:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mt wrote:

    > Marek nie po to pozbył się lustra i szklarni Nikona, żeby teraz
    > wchodzić w lustro Canona, a ta 40-ka podpięta np. pod EOS M daje już
    > ekwiwalent ponad 60 mm, ani to standard ani portretówka, do tego o
    > działkę ciemniejsza niż naleśnik Panasa. A dystorsję się akurat łatwo
    > koryguje programowo (co zresztą puszki m4/3 robią "w locie").

    on mi teraz chce wcisnąć system FF i to canona :)

    boże.

    powiem szczerze ze sie wyleczyłem z dużego sprzętu na wakacjach. latanie z
    pełnowymiarową lustrzanką i obiektywami i dzieckiem to naprawdę zbyt wiele,
    z drugiej sprzęt musi mieć uszczelnienia bo nie chce mi sie chronić przed
    każdym deszczykiem czy wielką ulewą.

  • 14. Data: 2012-10-09 21:33:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-09 20:28, mt pisze:
    > Chyba że poczekać na nowego olkowego 17 mm czy 17.5 mm 1.8

    Będzie z rok czekania pewno.

    > No właśnie nie widziałem nigdzie testów korpusów m4/3 z podpiętymi przez
    > mmf-2 szkłami 4/3, bo to "wolno" to może się okazać niezbyt szybko jak
    > na standardy m4/3 i porównywalnie z innymi systemami bezlustrowymi.

    Inne systemy też nie mają jasnych zoomów. Jest zmowa, żeby sprzedawać
    stałki - wychodzą trzy obiektywy zamiast jednego, a cena rośnie o 100%.
    Panas pierwszy się złamał, ale nie do końca, bo ma zoomy drogie i
    wypadało by mieć oba (nienaturalne już dziś ograniczenie do 35mm). Nic
    nie stoi na przeszkodzie, żeby gotowe 14-54 albo 12-60 wsadzić w u43,
    ale brak woli. Natomiast jak ktoś pstryka widoczki i niestraszny mu
    wolny af, może mieć fajne szkła za sensowną cenę.

    W lustrach to nie działa, bo Tamron i Sigma popsuli rynek. Oprócz
    jasnych zoomów jest też pełno różnych świetnych 15-85 czy 18-105,
    których odpowiedników w systemach bez luster brak.

    Księgowi wyczaili jeszcze, że lud jara się głównie nowymi aparatami i w
    to się inwestuje. Mamy więc po kilka modeli rocznie z każdej rodziny,
    różniących się niewiele, a potrzebnych szkieł brak.

    W sumie to wredne jest. Dobrze, że mnie nie kręci mała go, bo po
    przysłonięciu lekkim kity olka pracują bardzo miło.

    --
    pozdrawia Adam
    /słyszałem, że wszystkie problemy doskonale rozwiązuje coś tam/

  • 15. Data: 2012-10-10 08:39:07
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 09.10.2012 21:33, Janko Muzykant wrote:
    > W sumie to wredne jest. Dobrze, że mnie nie kręci mała go, bo po
    > przysłonięciu lekkim kity olka pracują bardzo miło.
    jasne szkło to nie tylko mała GO...
    A jak na tym tle prezentują się NEXy? ostatnio przybywa obiektywów.
    Marx

  • 16. Data: 2012-10-10 10:00:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-10 08:39, Marx pisze:
    > jasne szkło to nie tylko mała GO...

    Jeszcze dodatkowe światło. I teoretycznie ostrość, choć spadek tejże dla
    4/3 pomiędzy f=4, a f=5,6 na skutek dyfrakcji jest akademicki. Za to
    przychodzi dźwiganie i wymiary. Coś za coś.

    > A jak na tym tle prezentują się NEXy? ostatnio przybywa obiektywów.

    Same puchy są bardzo fajne. Obiektywy dopiero się dźwigają, te nowe zbyt
    nowe, żeby coś o nich powiedzieć, starsze jednak są marne, żeby nie rzec
    - bardzo.

    --
    pozdrawia Adam
    /co jest ważniejsze - jakość, czy ilość?/

  • 17. Data: 2012-10-10 11:31:30
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    > zaproponuj coś lepszego...

    Poczekaj chwilę na testy nowych szkieł do Nexów. Puszki mają zajefajne, np.
    Nex 6.
    Ja czekam...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2012-10-10 20:02:03
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-10 11:31, quent pisze:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    >
    > Poczekaj chwilę na testy nowych szkieł do Nexów. Puszki mają zajefajne,
    > np. Nex 6.
    > Ja czekam...

    To czekaj. W momencie gdy już będziesz sięgał po kasę, zapowiedzą coś
    nowego. Napalisz się i... znów będziesz czekał.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    GG: 291246, skype: kenickie_PL

  • 19. Data: 2012-10-10 22:16:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    >
    > Poczekaj chwilę na testy nowych szkieł do Nexów. Puszki mają
    > zajefajne, np. Nex 6.
    > Ja czekam...

    po pierwsze to mi sie nexy kompletnie nie podobają...

  • 20. Data: 2012-10-11 00:28:55
    Od: PK <P...@n...pl>

    On 2012-10-10, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:
    > po pierwsze to mi sie nexy kompletnie nie podobają...

    Mi się podobają. 5N jest ekstra. C3/F3 jest wystarczająco OK.
    Przy odchylanych ekranach mógłbym chyba żyć bez wizjera.

    Niestety obiektywy rzeczywiście biedne, a ceny kosmiczne. Sony chyba
    boi się, że NEX mógłby im zjeść cała serię Alpha. Może kierują ją
    do gadżeciarzy i "łowców specyfikacji"?

    Do mnie chyba najbardziej przemawia Panasonic. Łatwo znalazłem sobie
    odpowiadające mi obiektywny (łącznie z nowym power zoom - IMO ideałem
    do turystyki). Przekonują mnie także ich korpusy - z jednym "ale".
    Nie mogę pojąć, czemu nie robią odchylanych ekranów (jak w NEX).
    Mają serię G z obracanymi, a cała reszta sztywna - to niestety nie jest
    rozwiązanie dla mnie :/.

    Jeśli Panasonic wypuści jakiegoś "GF6" z odchylanym ekranem i resztą jak
    w GF5, to się poważnie zastanowię.

    pozdrawiam,
    PK