  • Data: 2010-08-21 12:43:07
    Temat: Wybór routera do kablówki - wymagania mam;)
    Od: Tomaszek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zamierzam podzielić sobie stałe łącze w domu. To kablówka Aster i modem
    Motorola, standardowo z wyjściami USB i RJ-45. Przejrzałem różne fora i
    tam niewiele się dowiedziałem, bo albo ortografia niszczyła wiarygodność
    piszącego, albo wypisywali głupoty. Więc spróbuję tutaj;)

    Moje wymagania( to musi być, reszta do negocjacji ):
    - wejście RJ45 Ethernet;)
    - co najmniej 3 wyjścia RJ45 LAN
    - WIFI w standardzie 802.11 b/g
    - klonowanie MAC'a
    - po podziale łącza na każdym porcie LAN jak i WLAN musi być publiczny
    IP, nie chce adresu prywatnego ani NATu
    - stabilność działania ( parametr najważniejszy, a nigdzie nie opisywany
    ;)))

    Wszystkiego poza ostatnim dowiem się pobierając instrukcje ze stron
    producenta;)) No właśnie, ale tego ostatniego się nie dowiem i tu
    pytanie do Was - co polecacie. Łącze będzie wykorzystywane intensywnie (
    Skype, radio internetowe, VOD, P2P, często na raz ) i nie może się
    wieszać, przywieszać, rwać. Jak na razie sam modem nie generuje takich
    rzeczy i chciałbym, żeby po zakupie routera tak zostało.

    Myślałem o routerze Linksys WRT54G, ale jestem otwarty na inne
    propozycje, tylko prosiłbym o uzasadnienie, dlaczego ten a nie inny.
    To jest łącze domowe, a więc nie zależy mi na jakimś szczególnie
    rozbudowanym systemie statystyk, serwerze DHCP itd. Ale musi być to
    stabilne, router musi trzymać ustawienia podmienionego MAC'a i ciągnąć
    gigabajty danych bez przerwy;)))