  • Data: 2010-08-23 10:47:39
    Temat: Re: Wybór routera do kablówki - wymagania mam;)
    Od: grzehorz <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomaszek wrote:

    > Gniazdo takie samo, tylko jedno to wejście, a drugie wyjście. O to
    > chodziło.

    Wiesz, bo jest WAN i LAN, a nie wyjście i wejście...
    RTFM.

    > Mają być trzy komputery podłączone jednocześnie i jednocześnie pracować.
    Do tego router ze switchem...

    > Tak, i tylko po MACu, można niby zarejestrować się po raz drugi, ale po
    > co;)
    Do tego router z klonowaniem MAC.

    > Sztuk 1.
    No to NAT.

    [ciach]

    > Coś pokiełbasiłem fakt;) Co do publicznego adresu na każdym kompie... w
    > zeszłym tygodniu zawołał mnie koleś, też ma Aster i chciał żebym mu
    > podzielił łącze. Podział łącza się udał - jeden komp chodzi na LANie,
    > drugi po WIFI. Jakaż była moja zdziwka gdy wszedłem sobie na
    > Speedtest.net ( głównie po to, żeby zobaczyć jak sprawuje się WIFI ) i
    > widzę: publiczne IP Aster!! Robię test na drugim kompie podłączony po
    > LANie - to samo IP!!! Jak to możliwe, nie wiem, ale jak to możliwe to ja
    > też tak chce;)
    No bo to się formalnie router łączy z czymkolwiek i podaje swoie czyli
    publiczne IP.
    No i to właśnie do tego w sieci LAN służy NAT...
    Inaczej nie da się.
    Chyba, że jesteś właśnie szczęśliwym posiadaczem wielu IP, co u Ciebie nie
    wystepuje.

    > Zgryźliwość to cecha, po której Cię można rozpoznać...

    Stary jestem to i zgryźliwy.

    g.