  • 1. Data: 2010-08-21 12:43:07
    Temat: Wybór routera do kablówki - wymagania mam;)
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Zamierzam podzielić sobie stałe łącze w domu. To kablówka Aster i modem
    Motorola, standardowo z wyjściami USB i RJ-45. Przejrzałem różne fora i
    tam niewiele się dowiedziałem, bo albo ortografia niszczyła wiarygodność
    piszącego, albo wypisywali głupoty. Więc spróbuję tutaj;)

    Moje wymagania( to musi być, reszta do negocjacji ):
    - wejście RJ45 Ethernet;)
    - co najmniej 3 wyjścia RJ45 LAN
    - WIFI w standardzie 802.11 b/g
    - klonowanie MAC'a
    - po podziale łącza na każdym porcie LAN jak i WLAN musi być publiczny
    IP, nie chce adresu prywatnego ani NATu
    - stabilność działania ( parametr najważniejszy, a nigdzie nie opisywany
    ;)))

    Wszystkiego poza ostatnim dowiem się pobierając instrukcje ze stron
    producenta;)) No właśnie, ale tego ostatniego się nie dowiem i tu
    pytanie do Was - co polecacie. Łącze będzie wykorzystywane intensywnie (
    Skype, radio internetowe, VOD, P2P, często na raz ) i nie może się
    wieszać, przywieszać, rwać. Jak na razie sam modem nie generuje takich
    rzeczy i chciałbym, żeby po zakupie routera tak zostało.

    Myślałem o routerze Linksys WRT54G, ale jestem otwarty na inne
    propozycje, tylko prosiłbym o uzasadnienie, dlaczego ten a nie inny.
    To jest łącze domowe, a więc nie zależy mi na jakimś szczególnie
    rozbudowanym systemie statystyk, serwerze DHCP itd. Ale musi być to
    stabilne, router musi trzymać ustawienia podmienionego MAC'a i ciągnąć
    gigabajty danych bez przerwy;)))

  • 2. Data: 2010-08-21 13:23:23
    Temat: Re: Wybór routera do kablówki - wymagania mam;)
    Od: grzehorz <g...@t...pl>

    Tomaszek wrote:

> [...]
    [...]
    > Moje wymagania( to musi być, reszta do negocjacji ):
    A czym się różni wejście RJ45 od wyjścia RJ45?...

    > - co najmniej 3 wyjścia RJ45 LAN
    W sensie Switch ma być?

    > - WIFI w standardzie 802.11 b/g
    > - klonowanie MAC'a
    Znaczy dostawca sprawdza po macadresie kto się łączy?...

    > - po podziale łącza na każdym porcie LAN jak i WLAN musi być publiczny
    > IP, nie chce adresu prywatnego ani NATu
    Tia...
    A ja to bym chciał słonia w karawce...
    Ile masz dostępnych dla siebie publicznych IP?
    Jak masz dla każdego komputera w domu, to na c..j Ci Ruter?
    Switch zwyczajny Ci wystarczy...
    Ale, zaraz, zaraz, przecież twój dostawca po mac-u sprawdza kto się łączy...
    Zatem chyba dopuszcza tylko podłączenie się jednego komputera przez to
    łącze...
    Zatem...
    Hmmm...
    HGW, ale chyba nie masz njmniejszego pojęcia o czym piszesz...

    > - stabilność działania ( parametr najważniejszy, a nigdzie nie opisywany
    > ;)))
    Stabilnośc myślenia też jest istotna...

    Pozdrawiam
    g.

  • 3. Data: 2010-08-21 13:33:34
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    WRT54G to jak powiedzial by linda stara dupa jest, ale stabilna.

    Te publiczne Ip to nie zaleza od routera ale od operatora.

  • 4. Data: 2010-08-21 14:16:45
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-21 15:23, grzehorz pisze:
    > A czym się różni wejście RJ45 od wyjścia RJ45?...

    Gniazdo takie samo, tylko jedno to wejście, a drugie wyjście. O to chodziło.

    > W sensie Switch ma być?

    Mają być trzy komputery podłączone jednocześnie i jednocześnie pracować.

    > Znaczy dostawca sprawdza po macadresie kto się łączy?...

    Tak, i tylko po MACu, można niby zarejestrować się po raz drugi, ale po co;)

    > Ile masz dostępnych dla siebie publicznych IP?

    Sztuk 1.

    > Jak masz dla każdego komputera w domu, to na c..j Ci Ruter?

    Nie mam

    > Switch zwyczajny Ci wystarczy...
    > Ale, zaraz, zaraz, przecież twój dostawca po mac-u sprawdza kto się łączy...

    Tak, ale mają to gdzieś co pod tym MAC-iem siedzi. Sami na stronie www
    pokazują jak podłączyć router;)

> [...]
    > Zatem...
    > Hmmm...
    > HGW, ale chyba nie masz njmniejszego pojęcia o czym piszesz...

    Coś pokiełbasiłem fakt;) Co do publicznego adresu na każdym kompie... w
    zeszłym tygodniu zawołał mnie koleś, też ma Aster i chciał żebym mu
    podzielił łącze. Podział łącza się udał - jeden komp chodzi na LANie,
    drugi po WIFI. Jakaż była moja zdziwka gdy wszedłem sobie na
    Speedtest.net ( głównie po to, żeby zobaczyć jak sprawuje się WIFI ) i
    widzę: publiczne IP Aster!! Robię test na drugim kompie podłączony po
    LANie - to samo IP!!! Jak to możliwe, nie wiem, ale jak to możliwe to ja
    też tak chce;)

    > Stabilnośc myślenia też jest istotna...

    Zgryźliwość to cecha, po której Cię można rozpoznać...

  • 5. Data: 2010-08-21 14:20:48
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2010-08-21 14:43, Tomaszek pisze:

    > Myślałem o routerze Linksys WRT54G, ale jestem otwarty na inne
    > propozycje, tylko prosiłbym o uzasadnienie, dlaczego ten a nie inny.
    Jak Linksys to raczej WRT54GL tak zeby mozna bylo wgrac Tomato i zrobic
    HTB/Qos.
    Mozesz tez pomyslec o Ovislink WL-1600GL (rowniez pelne wsparcie dla
    Tomato).
    Polecam www.openlinksys.info i poczytac
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-08-21 14:23:05
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-21 16:20, Tasiorsa pisze:

> [...]
    > HTB/Qos.
    > Mozesz tez pomyslec o Ovislink WL-1600GL (rowniez pelne wsparcie dla

    Ano poczytam sobie na pewno. Raczej wątpię by Qos było mi potrzebne.

  • 7. Data: 2010-08-21 14:34:32
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <i4onba$afp$1@news.onet.pl>
    Tomaszek <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > widzę: publiczne IP Aster!! Robię test na drugim kompie podłączony po
    > LANie - to samo IP!!! Jak to możliwe, nie wiem, ale jak to możliwe to ja

    To się NAT nazywa... ;->

    --
    Jacek Politowski

  • 8. Data: 2010-08-21 14:38:28
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 21-08-2010 16:16, Tomaszek pisze:

> [...]
    > widzę: publiczne IP Aster!! Robię test na drugim kompie podłączony po
    > LANie - to samo IP!!! Jak to możliwe, nie wiem, ale jak to możliwe to ja

    Było to zewnętrzne ip routera. Kompy były za Natem i ich adresy nie są
    widoczne na zewnątrz.

    Nawet najtańszy router z natem tak ma :) i jest to najnormalniejsza norma :)

  • 9. Data: 2010-08-21 14:39:25
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-21 16:38, CUT_INZ pisze:
    > Było to zewnętrzne ip routera. Kompy były za Natem i ich adresy nie są
    > widoczne na zewnątrz.
    >
    > Nawet najtańszy router z natem tak ma :) i jest to najnormalniejsza
    > norma :)

    Działają z NAT-em sieci P2P?

  • 10. Data: 2010-08-21 14:44:32
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 21-08-2010 16:39, Tomaszek pisze:

    > Działają z NAT-em sieci P2P?

    Jeśli nie to przekierowanie portów załatwia sprawę.