eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaWy tu gadu gadu, tymczasem Sony wypuszcza pierwszego EVIL-a FF... :)Wy tu gadu gadu, tymczasem Sony wypuszcza pierwszego EVIL-a FF... :)
    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Wy tu gadu gadu, tymczasem Sony wypuszcza pierwszego EVIL-a FF... :)
    Date: Wed, 16 Oct 2013 15:56:52 +0200

    Wy tu gadu gadu, a tymczasem Sony już wypuszcza pierwszego
    bezlusterkowca FF... :)

    Grubo ponad rok temu postawiłem tezę, iż smartfony zatrzęsą rynkiem
    i nie pomyliłem się! Co chwilę wyprowadzane są kolejne ciosy w stary,
    zatęchły od bezruchu rynek cyfrówek. Aż się kurzy... ;-) Kompakty
    wielkomatrycowe, niedrogie lustra FF, konstrukcje superoguzikowane,
    tanie propozycje w kolejnych systemach i wreszcie bach! Pierwszy EVIL
    FF, który zgodnie z przewidywaniami zmieścił się na "starym" bagnecie...
    http://www.dpreview.com/previews/sony-alpha-7-7r/

    :)

    Przy okazji ponownie policzyłem kąty "widzenia świata" matrycy
    przez otwór bagnetu (bez szkła). I o ile z APS-C E-mount zajął
    bezapelacyjne I. miejsce pod względem szerokości spojrzenia (duży
    bagnet, płytka odległość rejestrowa + średnia matryca), to z FF zrobiło
    się już ciaśniutko.

    Wyobraźmy sobie namalowanego na matrycy brytyjskiego Union Jacka
    (flagę GB). Czerwone końce wskażą nam osiem pikseli na krawędzi matrycy
    wyznaczanych przez szerokość, wysokość i dwie przekątne. Kąty
    (w stopniach) o jakich pisałem to kąt utworzony przez prostą prostopadłą
    do matrycy i przechodzącą przez ten piksel , a prostą stykającą się
    z najbliższą krawędzią bagnetu na samym jego końcu (patrząc od strony
    matrycy),

    Kąt szerokości Kąt wysokości Kąt przekątnej

    E-mount APS-C 32,23 40,27 26,54
    E-mount FF 15,67 31,55 4,50

    Dla porównania pełna lista wyników wg kąta przekątnej:

    E-mount; APS-C 32,23 40,27 26,54
    Micro 4/3 28,27 33,02 23,04
    CS mount (surveillance cameras); movie, CCTV, industrial, scientific 26,89
    34,06 22,04
    D mount (8mm movie cameras); movie, CCTV 17,78
    Canon EF-S mount; APS-C 19,70 23,90 17,03
    Four Thirds ; Olympus E, Panasonic Lumix DMC-L, Leica Digilux 19,05 21,86
    16,13
    Samsung NX-mount 20,04 27,37 15,22
    Minolta/Konica Minolta/Sony A-mount; APS-C 16,46 20,96 13,63
    Nikon F-Bajonett; APS-C 12,49 16,98 9,69
    Canon EF mount; FF 11,56 18,82 6,95
    E-mount; FF 15,67 31,55 4,50
    Minolta/Konica Minolta/Sony A-mount; FF 8,75 16,11 4,13
    Fujica X-mount 8,50 16,03 3,77
    Konica AR-Bajonett 7,73 15,85 2,64
    Tokina ; T-thread type 5,71 11,81 1,94
    Olympus OM mount 6,20 13,45 1,70
    Leica M mount 8,19 19,78 0,76
    Minolta M-Bajonett (CL/CLE); Bagnet 8,19 19,78 0,76
    Konica Hexar RF 8,13 19,65 0,75
    Nikon F-Bajonett; FF 4,92 12,14 0,45
    Tamron ; T2, T-mount or T-thread 3,12 9,29 -0,66
    Sigma Corporation ; YS Auto T-Thread 3,12 9,29 -0,66
    Praktica M42 3,78 11,20 -0,80
    Leitz Visoflex I 0,94 4,70 -1,34
    Konica F 2,83 11,17 -2,31
    Zenit M39 1,90 9,42 -2,70
    Asahiflex 0,63 8,14 -3,94
    Leica M39×26tpi Screwmount; Gwint 2,98 14,60 -4,24
    Bronica S2A -0,85 -0,85 -7,80

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]