  • 121. Data: 2019-03-10 10:54:38
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. Paru debili.
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 10 marca 2019 10:33:47 UTC+1 użytkownik Olfi napisał:

    > Paru debili tam się spotkało :
    > - filmujący kierowca debil zatrzymał się przed przejściem bez powodu,
    > chociaż PoRD zabrania tego.
    > - debile piesi włażący na przejście pod jadący samochód. Poczekali by 15
    > sekund i przeszliby bez problemu, bo ruch tam minimalny.

    Moim zdaniem, tak długo nie będzie dobrze w sprawie przejść, dopóki się jasno nie
    powie/zapisze, że pasy "zebry" oznaczają:

    1. tędy przebiega chodnik, ale autom pozwala się z grzeczności przejechać na drugą
    stronę, gdy nikt nie przechodzi/zbliża się

    lub

    2. tędy przebiega ulica, ale pieszym pozwala się z grzeczności przejść na drugą
    stronę, gdy nic nie jedzie/zbliża się

  • 122. Data: 2019-03-10 11:15:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, March 10, 2019 at 10:54:39 AM UTC+1, s...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > lub
    >
    > 2. tędy przebiega ulica, ale pieszym pozwala się z grzeczności przejść na drugą

    Dokladnie, innej opcji nie ma :(

    Aktualnie jest totalny burdel, byl projekt dajacy pierwszenstwo pieszym przed
    wejsciem na pasy, ale nie przeszedl, wiec w sadzie spokojnie mozna zaklada, ze taka
    jest intencja ustawodawcy. Do tego wyroki "w obie strony", akcje typu
    https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polski
    e-drogi/wiadomosci/news-nie-zdala-egzaminu-bo-wpusci
    la-pieszych-na-przejscie,nId,2458380

    Mamy w tej kwestii idealne przepisy dla prawnikow ;) jak jest dobry to kazdemu
    udowodni wine.Jak za komuny...

  • 123. Data: 2019-03-10 11:23:10
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: <7...@5...112310.invalid> (Tom N)

    LordBluzg(R) w

    > Tego samochodu :>

    Czyli przyznajesz, że w chwili postawienia nogi na przejściu samochód był
    około 10-12 metrów od przejścia

    > Zdjęcie nie pokazuje gdzie zaczął hamować...

    Ale widać jak daleko był od przejscia. A z filmu widać gdzie sie zatrzymał,
    z innych danych wiadomo jak się ma droga hamowania do prędkości...

    > Hamować zaczął znacznie później.

    Skąd wiesz?
    Widać na filmie jak światła poszły w dół w okolicy słupka oddalonego
    najbardziej od przejścia.

    > W ogóle obserwuję sobie w tym wątku taki fajny trend.

    Ja obserwuję, że unikasz odpowiedzi na konkretne argumenty, a cały czas
    piszesz o zapierdalaniu

    --
    'Tom N'

  • 124. Data: 2019-03-10 11:34:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2019 o 10:54, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > lub
    >
    > 2. tędy przebiega ulica, ale pieszym pozwala się z grzeczności przejść na drugą

    Dokładnie tak. Ponieważ na dzień dzisiejszy jesteśmy w Europie nie Azji,
    więc zostaje opcja 1. Niestety ponieważ spora cześc społeczeństwa ma
    mentalność postsowiecką obowiązuje wersja pierwsza, z tym że toleruje
    się, że postsowiecka część społeczeństwa interpretuje zapis "pieszy na
    przejsciu ma pierwszeństwo" (btw - jeden z nielicznych przypadków w PoRD
    gdzie używa się zwrotu "ma pierwszeństwo") jako "ma pierwszeństwo pod
    warunkiem że nic nie jedzie". Najlepsze jest, ze hipokryci jeszcze
    pieprzą że to dla dobra pieszych - mimo, że statystyki pokazują
    dokładnie odwrotną zależność.

    Shrek

  • 125. Data: 2019-03-10 13:28:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2019 o 11:30, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > fundacji na rzecz ofiar wypadków. Orzeczenia sądu nie pamiętam już do końca
    > aczkolwiek z grubsza przytoczę:
    >
    > Kierowca samochodu osobowego nie zachował szczególnej ostrożności podczas
    > zbliżania się do przejścia dla pieszych ale to niebezpieczne zachowanie się
    > pieszego bezpośrednio doprowadziło do wypadku drogowego. Pieszy wtargnął pod
    > koła nadjeżdżającego samochodu a kierowca nie miał żadnej możliwości uniknięcia
    > wypadku.
    >
    > Dodam tylko, że poszkodowany nie stawił się na rozprawę i nie założył mi sprawy

    niecie-pieszego-potracenie-na-pasach.html

    > Czyli tradycyjnie winny pieszy, ale winny kierowca :)

    Mamy tu relację jednej zainteresowanej strony, która nawet nie kryje się
    z tym, że nie pamięta co dokładnie sąd orzekł, więc skupmy się na faktach.

    1 - sąd uznał za winnego kierowcę, jednocześnie umarzając warunkowo
    postępowanie,

    2 - nic nie wiadomo jakoby uznał za sprawcę pieszego.

    1+2 - w 100% uznano kierowcę za winnego.

    PS - IMHO słusznie - jak czytam, że "starszy mężczyzna wtargnął" ro z
    miejsca bym obstawiał winę kierownika - myślę, że miałbym skuteczność
    koło 90%. Ach ci staruszkowie i staruszki - takie to szybkie, że
    kierownikom refleksu brakuje, opije się taki korzenia żenszeen i
    wtargiwuje z prędkością światła.

    Shrek

  • 126. Data: 2019-03-10 13:40:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-10 o 11:23, (Tom N) pisze:
    > LordBluzg(R) w

    > Czyli przyznajesz, że w chwili postawienia nogi na przejściu samochód był
    > około 10-12 metrów od przejścia

    Nie. Nagle z samochodu typu Honda Odyssey zrobiłeś Fiata 126p
    Ta odległość jest większa.
    Pytanie pierwsze do Ciebie:
    Jaka odległość (w metrach) powinna być dla samochodu, kiedy pieszy
    wejdzie na pasy żeby nie było to wydumane "wtargnięcie".

    To oczywiste, żeby nikt tam nie parkował i zastawiał widoku przejścia.
    Słupki mogą mieć łaczną długość 10m. Ten samochód jest dalej, coś ok 15m.

    Kłamiesz. Z resztą nie interesuje mnie jaką prędkość miał pojazd.
    Zgodnie z § 47 pkt 4 miał mieć prędkość taką, aby nie narazić na
    niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie
    wchodzących.

    "Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6,
    D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić
    na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych
    miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających."
    https://www.lexlege.pl/znaki-dr/paragraf-47/

> [...]

    > Skąd wiesz?
    > Widać na filmie jak światła poszły w dół w okolicy słupka oddalonego

    50km/h +/- 15m/s czyli wynika że nie zwolnił wczesniej bo dojazd i wjazd
    na chodnik to jedna sekunda w filmie.

    > Ja obserwuję, że unikasz odpowiedzi na konkretne argumenty, a cały czas
    > piszesz o zapierdalaniu

    Bo zapierdalał i nie zwolnił wcześniej, do czego był zobowiązany § 47 pkt 4.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 127. Data: 2019-03-10 13:55:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wersja pierwsza jest niemozliwa do wprowadzenia z przyczyn oczywistych. Prawo to nic
    innego jak rozszerzone umowy obowiazujace zainteresowanych. Umowy musza byc
    rownoprawne, bez rownoprawnosci sa niewazne. Na zasadzie rownoprawnosci kierowcy
    musieli by dostac pierwszenstwo nad pieszymi na chodnikach. Chcilbys sie zatrzymywac
    na chodniku i sprawdzac czy z bramy nie chce wyjechac samochod bo masz obowiazek go
    przepuscic? Takjak jest w tej chwili jest dobrze. Samochody nie jezdza po chodnikach
    a piesi nie laza po jezdni. Piesi tak jak kierowcy maja pierwszenstwo w opuszczeniu
    skrzyzowania, przejscie to skrzyzowanie, jesli na nim sie legalnie znalezli. Tak jak
    kierowcom nie wolno wjechac, bez sprawdzenia czy moga, z drogi podporzadkowanej. Tak
    pieszym bez sprawdzenia nie wolno wchodzic na jezdnie bez sprawdzenia czy swoim
    zachowaniem nie utrudnia ruchu pojazdom. Nie moze dojsc do sytuacji kiedy stojacy
    obok przejscia pieszy spowoduje zatrzymanie wielu samochodow nawet jak chce przejsc
    przez jezdnie. W skrajnym przypadku bojowki kierowcow mogly by zablokowac ruch w
    miastach. Wyszli by na ulice jako piesi i zaczeli przechodzic przez jezdnie.
    Najlepsze jest to ze robili by to zgodnie z kulawym prawem, ktorego na szczescie nie
    ma. Po dwoch dniach paralizu w miastach gowniane prawo zostalo by zmienione.

  • 128. Data: 2019-03-10 14:00:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Mar 2019 13:40:05 +0100, w <5c8505af$0$489$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych
    > miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających."

    To jaka jest ta prędkość? Skoro 30km/h to za dużo, to ile? 5km/h? 1km/h?

  • 129. Data: 2019-03-10 14:02:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 10 Mar 2019 13:28:41 +0100, w <q62vti$1bg$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    niecie-pieszego-potracenie-na-pasach.html

    > Mamy tu relację jednej zainteresowanej strony, która nawet nie kryje się
    > z tym, że nie pamięta co dokładnie sąd orzekł, więc skupmy się na faktach.

    Nie pamiętam uzasadnienia, orzeczenie jakie było to napisał.

    > 1 - sąd uznał za winnego kierowcę, jednocześnie umarzając warunkowo
    > postępowanie,
    >
    > 2 - nic nie wiadomo jakoby uznał za sprawcę pieszego.

    Zapewne był wniosek policji o ukaranie kierowcy.
    Sąd wskazał pieszego jako sprawcę, no ale nie można skazać świadka.
    Trzeba najpierw postawić zarzuty.

    > 1+2 - w 100% uznano kierowcę za winnego.

    Chyba nie zrozumiałeś uzasadnienia.

  • 130. Data: 2019-03-10 14:07:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-10 o 14:00, r...@k...pl pisze:

    > To jaka jest ta prędkość? Skoro 30km/h to za dużo, to ile? 5km/h? 1km/h?

    Teraz cie podłamię, nie dość że wyżej masz napisane to na dodatek musisz
    mieć prędkość ZEROWĄ, kiedy pieszy przechodzi przez pasy :]
    Nie wiedziałeś?