eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWszystkie auta jeżdżą tak samo
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 66

  • 61. Data: 2011-04-26 09:29:40
    Temat: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    ...
    > Ktoś tu pisał także, że wszystkie auta jeżdżą tak samo,
    ...
    Pewnie niektórzy naprawdę tak myślą? Nie raz widziałem w lusterku jak ktoś
    przeciętnym autem próbując utrzymać się za mną w moim toczydełku na zakrętach,
    ryje nosem w rowie a w najlepszym przypadku na poboczu.
    Ile to jest procent różnicy to się nie pokuszę określić, bo służbowym
    X-Trail-em, daję radę na tych samych zakrętach wydaje się, że z tą sama prędkością.
    Różnica w przyczepności musi być minimalna.
    Poza tym w swojej służbowej CR-V, przez 315kkm. od nowości nie odczułem żadnego
    pogorszenia przyczepności. Te same zakręty mogłem pokonywać na granicy
    przyczepności z tymi samymi prędkościami.
    Argument o 100kkm wydaje się więc bezpodstawny. CR-V to dosyć przeciętny SUV.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 62. Data: 2011-04-26 09:37:31
    Temat: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>


    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
    news:4db00c72$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...
    >Z tej grupy można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Kiedyś
    > dowiedziałem się na przykład, że bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia
    > zużytej opony jest obwiązanie felgi wężem ogrodowym. Ale tym razem nie
    > będzie o tym. ;-) Ktoś tu pisał także, że wszystkie auta jeżdżą tak samo,
    > a różnice w prowadzeniu pomiędzy nimi są głównie subiektywne.
    >
    > Ostatnio mimowolnie przeprowadziłem eksperyment, który zadał kłam tym
    > twierdzeniom. Otóż na pewnej niemieckiej autostradzie znajduje się łuk,
    > który w środkowej części ma trochę nierówności. Autem ze sportowym
    > zawieszeniem i niskoprofilowymi oponami da się go przejechać bez problemu
    > z prędkością 150-180 km/h. Ostatnio jechałem autem ze zwykłym
    > zawieszeniem i zwykłymi oponami (stan techniczny bez zastrzeżeń) i przy
    > 100-120 km/h przestawiło mi tył o ładne pół metra, tak, że musiałem lekko
    > kontrować.
    >
    > I co Wy na to? ;)
    >
    Myślę, że w tym "gorszym" to chyba miałeś na tylnej osi jednak wąż ogrodowy
    zamiast opon. ;)



  • 63. Data: 2011-04-26 16:03:45
    Temat: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>


    Użytkownik "to"
    >
    >>>> A to samochody po 100 tys zaczynają mieć 2x gorszą przyczepność?
    >>>
    >>> Nie 2x, ale zdecydowanie gorszą.
    >>
    >> Wycofaj się Waść wstydu sobie oszczędź :)
    >
    > Nie masz nic do dodania na temat, to się nie odzywaj.

    Właściwie wszystko co chciałem, już napisałem.Cóż więcej można
    powiedzieć o facecie, który wypisuje bzdety o niemieckiej autostradzie
    na której przy prędkości 100-120km/h wyrzuca tył auta o 0,5 metra?
    Napisz dokładnie gdzie znajduje się ten łuk, często gęsto bywam w
    Niemczech, chętnie sprawdzę...


  • 64. Data: 2011-04-26 17:55:43
    Temat: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > A tymczasem masz jednorazowy pomiar, w którym rozrzut szacunków masz
    > taki że sam nie wiesz czy to było 30, 50 czy 80km/h różnicy.

    Bo to nie ma znaczenia, ważne, że było to dużo i dużo więcej niż się
    spodziewałem. Nie mam możliwości zrobienia precyzyjnych pomiarów, gdybyś
    miał jakiś pomysł jak to wykonać (i przede wszystkim gdzie) to chętnie
    użyczę auto z kierowcą. ;-)

    > Przyznasz że niepewność w zakresie 30-80km/h jeżeli chodzi o prędkość
    > samochodu, to wartości tak wielkie, że spokojnie można uznać je za
    > niewiarygodne.

    Tak, ale w kontekście stwierdzenia "różnica jest bardzo duża" nie ma to
    wielkiego znaczenia. 30 km/h to też bardzo dużo. Bo to były dwa dupowozy,
    nie porównywałem Tico z Ferrari.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 65. Data: 2011-04-27 00:19:41
    Temat: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-26 17:55, to pisze:
    > begin Tomasz Pyra
    >
    >> A tymczasem masz jednorazowy pomiar, w którym rozrzut szacunków masz
    >> taki że sam nie wiesz czy to było 30, 50 czy 80km/h różnicy.
    >
    > Bo to nie ma znaczenia, ważne, że było to dużo i dużo więcej niż się
    > spodziewałem.

    No tak, tylko jeżeli nie jesteś pewien czy to było 80km/h czy 30km/h, to
    można wątpić czy w ogóle było szybciej.

    Tyle że ja nie neguję że faktycznie było szybciej.
    Ja tylko zwracam uwagę że nastąpiło pewnie jakieś zjawisko, które
    odczytałeś tak jak odczytałeś, natomiast z całą pewnością wyciągnąłeś z
    niego złe wnioski.

    Bo pomijając pewne warunki brzegowe, nie ma samochodów gdzie na łuku na
    autostradzie w podanych przez Ciebie, jednym "da się go przejechać bez
    problemu z prędkością 150-180 km/h", a dla drugiego prędkością graniczną
    to 100-120 km/h.

    Rozwiązania są dwa - albo znacznie niedoceniasz tego wolniejszego,
    którym pomimo tego co Cię spotkało dało się ten łuk przejechać dużo
    szybciej, albo przeceniasz ten szybszy i próba przejechania tego zakrętu
    tak jak piszesz w granicach 180km/h skończy się dzwonem.

    > Nie mam możliwości zrobienia precyzyjnych pomiarów, gdybyś
    > miał jakiś pomysł jak to wykonać (i przede wszystkim gdzie) to chętnie
    > użyczę auto z kierowcą. ;-)

    Ja sobie jeżdżę w Rallylandzie.
    Jeździ tu wszystko w najrozmaitszym stanie - od 126p, przez Tico, po
    rozmaite Lancery czy inne 911. Są i dziury i niedziury, różne
    nawierzchnie, różne prędkości, ale takich różnic o jakich piszesz to
    naprawdę nie ma nigdzie.


  • 66. Data: 2011-04-28 23:40:50
    Temat: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > No tak, tylko jeżeli nie jesteś pewien czy to było 80km/h czy 30km/h, to
    > można wątpić czy w ogóle było szybciej.

    To było ok. 50, ale biorąc pod uwagę możliwe wystąpienie innych czynników
    mogło to być tez np. 30. To mało ważne, bo to i tak dużo.

    > Bo pomijając pewne warunki brzegowe, nie ma samochodów gdzie na łuku na
    > autostradzie w podanych przez Ciebie, jednym "da się go przejechać bez
    > problemu z prędkością 150-180 km/h", a dla drugiego prędkością graniczną
    > to 100-120 km/h.

    Nie jest pewnie graniczną w tym sensie, że 1 km/h auto wypadłoby z
    zakrętu, ale jest graniczną w tym sensie, że przestaje zachowywać zadany
    tor jazdy, a po drogach publicznych nie jeździ się raczej kontrolowanymi
    poślizgami.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

strony : 1 ... 6 . [ 7 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: