  • 1. Data: 2011-04-21 10:01:30
    Temat: Odp: Hyundai i30 i klimatyzacja
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 kwietnia 2011, 07:12:40 UTC+2 użytkownik Przemolo napisał:

    > w zeszłym roku po zimie przestała mi działać klimatyzacja - w serwisie
    > ją "nabili" i zaczęła działać. W tym roku znowu mam identyczny problem -
    > włączam ją ale efektu nie widać.
    > Czy to normalne, że ta często traci sprawność? Może to jakaś wada,
    > której usunięcia mógłbym się domagać w ramach gwarancji?

    To normalne, jesli uklad jest nieszczelny. Zamiast odwiedzac tamten "serwis",
    poszukaj profesjonalnego zakladu zajmujacego sie naprawami klimatyzacji
    samochodowych. Napisz, skad jestes - grupa doradzi, gdzie sie udac.

    > Dodam, że korzystam z niej bardzo sporadycznie, więc nie rozumiem
    > dlaczego zawsze po zimie przestaje działać.

    Nie zawsze, ale faktycznie - dosc czesto. Moze byc kwestia czasu - nieszczelnosc jest
    na tyle mala, ze gaz ucieka powoli - bywa, ze i pol roku. W zimie z klimatyzacji nie
    korzystasz, a brak dzialania ciezko stwierdzic (bo za zimno), totez problem ujawnia
    sie zwykle na wiosne.

    Druga sprawa to uszkodzenia mechaniczne - zwir sypany na drogi, czy otarcia/uderzenia
    o bryly lodu moga powodowac uszkodzenia przewodow obwodu klimatyzacji, a co za tym
    idzie - nieszczelnosci.

    Trzecia rzecz to korozja - sol sypana na drogi w polaczeniu z woda potrafi calkiem
    szybko "zezrec" slabsze miejsca (skraplacz, przewody).

    pozdr
    AA