  • 41. Data: 2011-12-29 12:02:49
    Temat: Re: Wspomnienie z pierwszego dziesięciolecia
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-28 12:05, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Vituniu"
    >
    > Najsamprzód to się nazywało "DoubleSpace". I było wprowadzone bodajże w
    > dosie 6.0.
    > Dopiero od 6.22 nazywało się DriveSpace

    Nie, nie.
    OIDP to najpierw był Stacker, przejęty oczywiście przez M$.

    Widziałem czasem, zwłaszcza w Krakowie i w Rzeszowie w sklepach
    komputery sprzedawane z dyskiem niby to 40 czy 50MB, a w środku ST-225 :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 42. Data: 2011-12-29 12:14:44
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Adam"
    >Nie, nie.
    >OIDP to najpierw był Stacker, przejęty oczywiście przez M$.

    Pudło. Stacker był konkurencją. Zresztą producent pozywał MS za naruszenie
    patentów.
    Sam DoubleSpace pochodził skąd indziej (choć owszem, był kupiony).

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 43. Data: 2011-12-29 12:28:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-29 09:20, Vituniu pisze:

> [...]
    > i ciezko bylo pozenic z trybami PAL... Jednak chyba mam skleroze... :(

    > Nawet gdyby bylo mnie stac na taka ekstrawagancje - nie, dziekuje :)
    >
    > Zaden zakup nie przywroci mi ludzi, ktorych dzieki 8-mio i 16-to
    > bitowcom poznalem, nie da mi teraz tyle czasu na zabawe, ile
    > mialem wowczas i, wreszcie, nie wywola tylu emocji co wtedy.
    >
    > Teraz... coz... jak juz ktos powiedzial - komputer to kolejny
    > sprzet AGD. Nikt juz nie zostawia swoich inicjalow na
    > projektowanej plycie glownej i nikt tez nie wspomina z
    > rozczuleniem posiadanej kiedys lodowki czy pralki...

    Pamiętam, jak kumpel (był wtedy architektem miejskim) dokupił koprocesor
    do swojego AT. Zawołał mnie, aby się pochwalić. Wpadłem do niego przed
    godziną 16-tą. Pokazał w Auto-CADzie jak (z wielkim mozołem)
    zaprojektował swego czasu kręcone schody i jak teraz na monitorze
    Hercules "błyskawicznie" się rysują. Potem pokazał jeszcze kilka innych
    rzeczy, też kilka gier.
    Za chwilę (odkąd do niego przyszedłem) wchodzi jego żona mówiąc, aby być
    ciszej, bo już dzieci śpią.
    Jak to ciszej? Dzieci śpią?? Już teraz???
    Patrzymy na zegarek - godzina 11 w nocy....

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 44. Data: 2011-12-29 13:04:07
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Thu, 29 Dec 2011, Adam wrote:

> [...]
    > ciszej, bo już dzieci śpią.
    > Jak to ciszej? Dzieci śpią?? Już teraz???
    > Patrzymy na zegarek - godzina 11 w nocy....

    A miał Twój kumpel na tego sprzęta zewolenie z OFAC (zakładam, że było to
    w PL, za czasów układu warszawskiego) czy sprowadził go nielegalnie?

    Ja nie chwaląc się miałem 386 DX 40MHz, rzecz jasna z koprocesorem ale za
    każdym razem jak go wyłączałem to musiałem nakładać na niego specjalny
    pokrowiec, który uszyła mi babcia i na klawę musiałem nakładać tą
    przezroczystą osłonkę.
    Generalnie były to dobre czasy bo nie trzeba już było przed wyłączeniem
    systemu parkować dysków, a jeszcze nie trzeba było shutdownowac systemu,
    więc jak ktoś miał monitor wpięty do zasilacza w PC (raczej standard) to
    wyłączało się wszystko przez jeden pstryk. Chociaż niektórzy lamerzy
    wcześniej wychodzili z norton commandera.

  • 45. Data: 2011-12-29 15:01:30
    Od: Doomin <n...@a...pl>

    W dniu 2011-12-27 17:04, Tomaszek pisze:

    > I to jest dobijające. Ja ja tęsknię za takimi czasami: jakaś Coca-Cola,
    > jakieś chipsy i taki CHIP czy PC World. Było co poczytać. Teraz poziom
    > bzdur w tych śmiesznych gazetkach jest taki, że nie dałbym za to ani
    > grosza.

    Moze to po czesci przez to, ze kompy trafily pod strzechy, a
    konsole nie byly nigdy odpowiednio popularne - odpowiednio tzn.
    ze kupuja kompy osoby ktorym wystarczy konsola...

  • 46. Data: 2011-12-29 15:11:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2011-12-29 14:04, Rafal Jankowski pisze:

    > A miał Twój kumpel na tego sprzęta zewolenie z OFAC (zakładam, że było
    > to w PL, za czasów układu warszawskiego) czy sprowadził go nielegalnie?
    >
    > Ja nie chwaląc się miałem 386 DX 40MHz, rzecz jasna z koprocesorem

    Też miałem 386 DX 40. Pracowałem na nim w 3D Studio 4.0. Gdy dokupiłem
    koprocesor - to obliczenia w 3DS przyspieszyły 25 razy! 2 500% - z
    zegarkiem w ręku.

    Kilka lat później używałem do 3D Studio Pentiuma MMX 200 MHz - to była
    rakieta.

  • 47. Data: 2011-12-29 15:14:37
    Od: Doomin <n...@a...pl>

    W dniu 2011-12-28 11:38, Kamil 'Model' pisze:
> [...]
    .pl...

    > Heh... Pamiętam jak swojego 486SX 25MHz podkręciłem na 40MHz. Różnica
    > była mocno odczuwalna. Do tego rozbudowa ramu na simach do 16MB. To były
    > czasy. Pierwszy dysk 170MB. Kto pamięta kompresję dysku pod dosem??

    Albo wirtualna pamiec pod DOS, w Gamblerze 9/96 (jej, co ja pamietam)
    chyba byl listing pliku bat. Dzieki temu kilka rzeczy uruchamialem
    pamietam (slabego kompa jak na ten czas mialem, 486/100 z 4MB).

    To jaranie sie jak S3Virge przyspieszalo niektore gry w 2d, ba,
    nawet tekstury rozmazywalo w niektorych grach, pamietam demo TR :)

    A co do XXI w i pierwszej dekady, to jakos jedynym wiekszym wrazeniem
    byla zmiana gf 440mx na radeona jakiegos ktory PS 2.0 juz mial.
    Nawet przesiadka ze starego pentiuma na athlona 2,2 chyba przebiegla
    powodujac stosunkowo niewielkie emocje.

    No i jak ktos pisal - czulo sie roznice w 90tych, ze "je sie te
    lody ktore lizalo sie przez szybe", a teraz? Mam kompa z 2008
    ktory wtedy byl przecietny i zadnego powodu zeby go zmieniac.

  • 48. Data: 2011-12-29 15:17:01
    Od: Doomin <n...@a...pl>

    W dniu 2011-12-28 15:17, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Einstein" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ty nawet o mp3 nie wspominaj. Ile nerwów mnie kosztowało, aby winamp
    > odtwarzał bez problemu mp3 (486 100 MHz i przycinało). Po wyłączeniu
    > prawie wszystkich funkcji w programie dało się dopiero słuchać (użycie
    > procesora było prawie 100%).

    Haha, dokladnie, pamietam ze cieszylem sie po zmianie na pentium 120
    chyba, bo wreszcie mozna bylo normalnie muzy sluchac...

  • 49. Data: 2011-12-29 23:24:24
    Od: " Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Piotr M <x...@x...xx> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Sprz=EAt to my ;)

    Mój pierwszy pecet IBM XT Hyundai.
    Sprzedałem po miesiącu i kupiłem IBM AT 12 Mhz.
    Pierwsza gra - "Paratroopers"
    O dziwo ta gra do dzis sie uruchamia na XP, Vista i 7 bez pytania na pełnym
    ekranie i daje dzwieki takie same jak 20 lat temu.
    Bo to dobra gra była.

  • 50. Data: 2011-12-30 10:27:41
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 28.12.2011 qwerty <q...@p...fm> napisał/a:
> [...]
    >
    > Ty nawet o mp3 nie wspominaj. Ile nerwów mnie kosztowało, aby winamp odtwarzał
    > bez problemu mp3 (486 100 MHz i przycinało). Po wyłączeniu prawie wszystkich
    > funkcji w programie dało się dopiero słuchać (użycie procesora było prawie
    > 100%).

    > Ja nie miałem takich problemów. Modem w domu miałem 11 lat temu. Nie mogłem się
    > doczekać tej 17-18, aby impulsy rzadziej były naliczane (ZTCP 35 gr / impuls).
    > Później stałe łącze 64 Kbps. Ehhh.... Teraz muszę męczyć się na 20 Mbps, bo
    > dopiero w marcu przełączą mnie na 100 Mbps. :(

    Ja miałem farta :) u mnie był provider z centrexem i w 1999 w grudniu zostałem
    podpięty na "stałkę" 33.600 :) za 200zł/mc brutto! :) Ale zrobienie tego modemem
    nie było problemem więc zdecydowałem się na ten ruch - inwestycja się opłacała w
    wiedzę szczególnie, bo szybko dzięki temu nabrałem umiejętności o sieci. I dotarło
    do mnie że komputer+inet to dopiero jest komputer :)
    Szybko pojawił się u mnie wtedy linux (debian hamm) i w domu lan (oczywiście
    10base2 - bo koszt huba to był majątek, a switchy to chyba jeszcze nie było, albo
    już były ale mogłem o nich poczytać w Chipie, bo to był hw w cenach korpo ;).

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".